برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ […]

برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ که به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران مسجد آل یاسین تهران حضور یافته بود، با بیان اینکه شعار محوری دولت در حوزه فرهنگ، «نهضت بازگشت به مساجد» است، گفت: مسجد پایگاه اصلی دولت انقلابی است، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون مسجد و اهالی مسجد هستیم.
وی مساجد را هسته اصلی و سخت انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اعضای دولت انقلابی، فرهنگ را متکی به پویایی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان می‌دانند و به کانون‌های گردهمایی مؤمنین توجه ویژه دارند.
اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ، شعار فعالیت‌هایش را نهضت بازگشت به مساجد قرار داده زیرا معتقدیم فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور باید به قلب تپنده حوزه دین بازگردد و مسجد، کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور از خواستگاه بومی و دینی فاصله بگیرد، مدیریت امور دشوار می‌شود، به طوری که اگر برنامه‌های فرهنگی و هنری را از مساجد دور کنیم، در مسیر دستیابی به اهداف متعالی حوزه فرهنگ به موانع برخورد می‌کنیم.
وزیر فرهنگ ادامه داد: دولت مردمی به دنبال تحقق عدالت فرهنگی است و بر همین اساس زیرساخت‌های لازم باید فراهم باشد که شاهد شکوفایی استعدادهای نسل جوان در کشور باشیم به همین خاطر باید با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همراه سایر زیرساخت‌های اصیل و مردمی استفاده شود و در تحقق این هدف متعالی چاره‌ای جز احیای نهضت بازگشت به مسجد وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بدون شک شکوفایی استعدادهای جوان و تعالی حوزه فرهنگ با حضور پرشور جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و موجب عدم فراموشی ارزش‌های اصیل و بومی توسط اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر ایجاد هم افزایی امکانات نهادهای مختلف و شبکه‌های مردمی خاطرنشان کرد: امکانات و ظرفیت‌های عظیم ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد و ۷۵۰۰ امامزاده تنها بخشی از ظرفیت‌های عظیم شبکه‌های مردم محور است که این ظرفیت‌ها با یک هم افزایی برنامه ریزی شده می‌تواند میزبان فعالیت‌های مردمی حوزه‌های فرهنگی و هنری جبهه انقلاب باشند.
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های یکساله دولت در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: وقتی مدیریت امور فرهنگ را در دولت مردمی به دست گرفتیم، اجرای بسیاری از قوانین و آئین نامه‌ها بر زمین مانده بود. بر این اساس با تشکیل چندین کمیته، نسبت به اصلاح برخی آئین نامه‌ها اقداماتی صورت گرفته است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی همچنین به شعار عدالت فرهنگی در دولت انقلابی اشاره کرد و گفت: شخص رئیس جمهور به همراه اعضای هیأت دولت در یکسال گذشته به تمامی استان‌های کشور سفر کرده و ضمن ارتباط چهره به چهره با مردم، مصوبات مهمی را برای تحقق عدالت فرهنگی به تصویب رسانده است.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع «عفاف و حجاب» اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ در یکسال گذشته برنامه‌های ایجابی گسترده ای را در دستور کار قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیل شرایط عرضه گسترده پوشاک عفیفانه، حمایت از کارخانه‌های تولید چادر مشکی، تدوین آئین نامه تولید پوشاک با جزئیات دقیق و برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ همچنین در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای یک ساله دولت مردمی گفت: وقتی دولت امور اجرایی کشور را به دست گرفت، آمار درگذشتگان کرونا روزانه حدود هفتصد نفر بود و کمتر از پنج میلیون دوز واکسن تزریق شده بود اما با تدبیر رئیس جمهوری و فعالیت جهادی اعضای هیأت دولت، امسال روزهایی را بدون فوتی کرونا تجربه کردیم.
اسماعیلی ادامه داد: دولت انقلابی کشور را در شرایط بسیار دشوار و بحرانی اقتصادی تحویل گرفت اما توانست با گام‌های صحیح، این وضعیت را بهبود ببخشد و علی رغم اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها که تصمیمی شجاعانه بود، با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم که به یاری خداوند و تدابیر اتخاذ شده وضعیت اقتصاد کشور در مسیر بهبود قرار گرفته است.
گفتنی است پس از سخنان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، تعدادی از نمازگزاران در دیداری چهره به چهره به بیان دیدگاه‌ها و طرح پرسش‌های خود از عضو هیأت دولت مردمی پرداختند. امیدوارم براتون خبر   برنامه ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب براتون مفید بوده باشه

 
2022-08-30 10:09:36