بررسی قضایی سوءاستفاده مالی از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  بررسی قضایی سوءاستفاده مالی از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت , به گزارش هاریکا خبر به نقل از رویترز، این افراد در ماه ژانویه و چند روز قبل از اینکه این شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی توسط مایکروسافت خریداری […]

بررسی قضایی سوءاستفاده مالی از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  بررسی قضایی سوءاستفاده مالی از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت , به گزارش هاریکا خبر به نقل از رویترز، این افراد در ماه ژانویه و چند روز قبل از اینکه این شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی توسط مایکروسافت خریداری شود، بخش زیادی از سهام آن را خریداری کرده و سودهای کلانی کسب کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، بری دیلر، رئیس هلدینگ رسانه‌ای IAC، پسرخوانده‌اش فون فورستنبرگ و دیوید گفن چهره شناخته شده عرصه موسیقی با این خرید سودی در حدود ۶۰ میلیون دلار کسب کرده‌اند. ارزش هر یک از سهام این شرکت هم اکنون در حدود ۸۰ دلار است.
وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا این خرید قوانین معاملات داخلی ایالات متحده را نقض کرده است یا خیر. کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور هم به طور جداگانه در حال انجام تحقیقات مربوط به خریدهای مذکور است.
این سه نفر مدعی شده‌اند که هیچ یک از آنها هیچ اطلاعی در مورد خرید احتمالی اکتیویژن توسط مایکروسافت نداشته‌اند. در ماه ژانویه، مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد اکتیویژن سازنده بازی مشهور «ندای وظیفه» را به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار در جریان بزرگترین معامله صنعت بازی‌های ویدئویی در طول تاریخ خریداری کند.