برترین‌های طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان معرفی شدند به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری به گزارش هاریکا خبر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین دوره جایزه طراحی ایران، گفت: یکی از […]

برترین‌های طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان معرفی شدند

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری به گزارش هاریکا خبر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین دوره جایزه طراحی ایران، گفت: یکی از چالش‌های موجود در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان و خلاق، عدم توجه جدی به بازاریابی و فروش است. این مجموعه‌ها بیشتر تمرکز خود را بر روی توسعه فناورانه محصولات معطوف کرده‌اند.
وی افزود: طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می کند. بنابراین طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکت‌ها است.
به گفته بهشتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، بخشی از هزینه های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می کند. بر همین اساس نیز امسال نخستین دوره جایزه طراحی ایران با حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را برگزار کردیم.
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: این دوره از جایزه همزمان با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار و ۳ شرکت به عنوان مجموعه‌های برتر معرفی شدند.
وی ادامه داد: توجه به طراحی صنعتی محصولات نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات و اقبال بازار خارجی به این تولیدات دارد. باید فناوران در کنار توسعه تخصصی و فنی محصولاتشان به مشتری پسند بودن آنها نیز توجه کنند تا بتوانند تولیداتشان را در بازار داخلی و بازار خارجی به فروش برسانند.
بهشتی با اشاره به ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه، گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند از این ظرفیت ایجاد شده برای توسعه محصولات و ارائه آنها به بازار جهانی استفاده کنند.
به گزارش مهر، جایزه طراحی صنعتی که توسط مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده به دنبال آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت‌های طراحی در سطح جهانی، افزایش به‌کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب‌وکار شرکت‌ها، گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم، ایجاد شبکه طراحان ایرانی و ارتقا سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی است.
نخستین دوره این جایزه نیز برای شرکت‌های حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به منظور ارزیابی و اعلام برترین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حوزه‌های برترین طراحی تجهیزات، بسته‌بندی و خدمات برگزار شد.
فرآیند طراحی صنعتی در توسعه بازار شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، بویژه توسعه بازارهای صادراتی آنان نقش مهمی ایفا می کند. اندک محصولاتی با فناوری پیشرفته و بدون داشتن طراحی صنعتی مناسب در این حوزه، می توانند مورد استقبال مشتریان قرار گیرند.