بازیگر چهره گاهی به فیلم آسیب می‌زند/ دشواری‌های ثبت «آه سرد» به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری بازیگر چهره گاهی به فیلم آسیب می‌زند/ دشواری‌های ثبت «آه سرد»  رضا محقق تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی از فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در […]

بازیگر چهره گاهی به فیلم آسیب می‌زند/ دشواری‌های ثبت «آه سرد»

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری بازیگر چهره گاهی به فیلم آسیب می‌زند/ دشواری‌های ثبت «آه سرد»  رضا محقق تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی از فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفتگو باهاریکا خبر درباره این فیلم سینمایی توضیح داد: فیلم «آه سرد» یک فیلم کاملاً هنری با داستانی بیابانی است که در شرایط سخت جغرافیایی فیلمبرداری آن انجام شده است. به‌شخصه این فیلم را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم مهمتری ویژگی آن هم همین است که کارگردان و نویسنده آن یک خانم است.
این تهیه‌کننده درباره نسبت این فیلم با مخاطب عام هم گفت: این فیلم می‌تواند به مخاطب عام هم نزدیک شود ولی در کل مختصاتی مانند دیگر آثار هنری کارنامه بنده را دارد.
وی درباره پرکاری خود در سال جاری هم توضیح داد: من طی سال گذشته ۴ فیلم سینمایی و یک سریال ۲۰ قسمتی را به تولید رسانده‌ام. تولید همه این کارها را هم یک تنه و بدون همراهی مدیر تولید به سرانجام رسانده‌ام. خدا این لطف را به بنده داشته که پرکار باشم و خودم هم علاقه دارم که چراغ سینما را روشن نگه دارم. حتی حاضرم ماشین زیرپای خودم را بفروشم تا کسی که می‌خواهد در قالب ساخت فیلم مستقل وارد سینما شود، کارش را آغاز کند. فقط کافی است بدانم یک فرد پتانسیل و هنر لازم را برای ورود به این عرصه دارد، حتماً از او حمایت می‌کنم. فیلم «آه سرد» را هم در راستای همین دغدغه ساخته شده است.
محقق گفت: زمانی که کارگردان «آه سرد» داستان آن را با من در میان گذاشت، داستان فیلم درگیرم کرد. خانم عزیزی کارگردان این فیلم را اولین‌بار در اکران فیلم «دشت خاموش» دیدم. ایشان همسر احمد بهرامی کارگردان آن فیلم بود و همان‌جا این طرح را با من در میان گذاشت و من هم احساس کردم که فرد باانگیزه‌ای است. به توافق رسیدم و کار به سرانجام رسید. خانم عزیزی سابقه خوبی در نویسندگی و تهیه‌کنندگی داشت و در دوره‌ای با یکی از فیلم‌هایش به بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن هم راه پیدا کرده بود.
وی درباره داستان «آه سرد» هم گفت: این فیلم درباره انسانی است که سالیان سال است با عقده‌ها و چالش‌های درونی‌اش زندگی کرده است و دوست دارد به رنج‌های خود پایان دهد اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که دست به تصمیمی متفاوت می‌زند. شرایط جغرافیایی و بارش برف عرصه را بر این فرد به‌شدت تنگ می‌کند و نمی‌داند چگونه باید با گذشته‌اش کنار بیاید و به این نتیجه می‌رسد که تنها راه نجاتش انتقام است.
تهیه‌کننده «آه سرد» درباره عدم استفاده از بازیگران مطرح در فیلم هم گفت: فضای فیلم اینگونه می‌طلبید. گاهی اوقات بازیگران چهره به فیلم آسیب می‌زند. فضای این فیلم می‌طلبید که با همین ترکیب بازیگران آن را روایت کنیم. تست‌هایی هم زدیم اما آنچه می‌خواستیم در نمی‌آمد. کمااینکه در فیلم «درب» هم همین رویکرد را داشتیم.
وی درباره دشواری تولید این فیلم هم گفت: شرایط بسیار سختی داشتیم و هر لحظه احساس می‌کردم به‌واسطه یک حادثه امکان دارد جان عوامل به‌خطر بیفتد. حالا که همه چیز تمام شده است می‌توانیم بگوییم فرآیند تولید طبیعی را طی کرده‌ایم اما این امکان وجود داشت که درآن برف سنگین، هر اتفاقی برای گروه رخ بدهد. امروز که نتیجه کار را می‌بینم حالم از این تجربه خوب است. امیدوارم براتون خبر   بازیگر چهره گاهی به فیلم آسیب می‌زند/ دشواری‌های ثبت «آه سرد» براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-10 10:01:56