«ایمو» در مغان نقد شد/ قصه‌ای درباره صداقت و تنهایی آدم‌ها به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «ایمو» در مغان نقد شد/ قصه‌ای درباره صداقت و تنهایی آدم‌ها  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنروتجربه»، هاشم مرادی کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده «ایمو» در ابتدای نشست نقد و […]

«ایمو» در مغان نقد شد/ قصه‌ای درباره صداقت و تنهایی آدم‌ها

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «ایمو» در مغان نقد شد/ قصه‌ای درباره صداقت و تنهایی آدم‌ها  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنروتجربه»، هاشم مرادی کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده «ایمو» در ابتدای نشست نقد و بررسی این فیلم سینمایی، با اشاره به اینکه خوشحال است که این فیلم در استان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد مغان به نمایش گذاشته شده است، گفت: قصه فیلم در اصل داستان تنهایی آدم‌ها است. آدم‌هایی که در شهر زندگی می‌کنند عموما تنهاتر هستند. این فیلم تنهایی و بازگشت به آدم‌ها را به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: به واسطه حرفه اصلی‌ام فیلمبرداری به شهرها و روستاهای مختلفی سفر کردم. همیشه سادگی و سلامت اخلاقی آنها برایم دوست داشتنی بود به همین دلیل به فکر ساخت فیلمی با این موضوع افتادم. می‌خواستم سلامت اخلاقی و انسانی مردم روستا را به تصویر بکشم. در اصل این فیلم نشأت گرفته از برداشت من از سفرهایی است که رفتم.
مرادی با تاکید بر اینکه داستان «ایمو» یک خطی است و با شخصیت پیش می‌رود، گفت: کارگردان باید مخاطب را تا پایان فیلم حفظ کند. در یک جامعه افسارگسیخته تنهایی آدم‌ها برایم مهم بود مسأله‌ای که همه شاهد آن هستیم. همین باعث شد فیلم را پیرامون شخصیت پیش ببرم.
کارگردان «ایمو» با اشاره به اکران فیلمش در گروه سینمایی «هنروتجربه» بیان کرد: سیستم و روش پخش در «هنر و تجربه» متفاوت از سینمای بدنه است اما تا همین جا حمایت خیلی خوبی از فیلم من کرده است.
مرادی با اشاره به انتخاب حمید پروین برای نقش اول فیلم ادامه داد: حمید پروین بازیگر اصلی فیلم، پسر باهوشی است و شخصیت اصلی فیلم به شخصیت حمید بسیار نزدیک است. شبیه بودن حمید به نقشش شاید گاهی به کارگردان نقد وارد کند اما انتخابم درست بود و همین باعث باورپذیری فیلم شد.
کارگردان با تاکید بر اینکه قصه «ایمو» ساده نیست، افزود: ظاهر قصه ساده است اما پشت این داستانِ ساده، منشأ اخلاقی و مذهبی و اصلالت محور نهفته است. این فیلم با زبان ساده و همه فهم توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند.
در پایان حمید پروین بازیگر اصلی فیلم «ایمو» نیز گفت: من بازیگر نبودم و «ایمو» اولین کارم است. بسیار اتفاقی با آقای مرادی آشنا شدم و بعد من را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد. من به بازیگری علاقه داشتم و آقای مرادی برای من زیاد وقت گذاشت و کمک کرد تا از پس این نقش بربیایم. امیدوارم براتون خبر   «ایمو» در مغان نقد شد/ قصه‌ای درباره صداقت و تنهایی آدم‌ها براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-24 08:57:07