اکران «خط فرضی» بازهم به تعویق افتاد/ساخت یک فیلم کوتاه در فرانسه به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری اکران «خط فرضی» بازهم به تعویق افتاد/ساخت یک فیلم کوتاه در فرانسه  فرنوش صمدی کارگردان سینمای کوتاه که اولین اثر سینمایی بلند خود با نام «خط فرضی» را در سال ۱۳۹۸ تولید کرد، در […]

اکران «خط فرضی» بازهم به تعویق افتاد/ساخت یک فیلم کوتاه در فرانسه

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری اکران «خط فرضی» بازهم به تعویق افتاد/ساخت یک فیلم کوتاه در فرانسه  فرنوش صمدی کارگردان سینمای کوتاه که اولین اثر سینمایی بلند خود با نام «خط فرضی» را در سال ۱۳۹۸ تولید کرد، در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره برنامه اکرانی که برای این اثر سینمایی در نظر دارند، گفت: قرار بود این اثر سینمایی در دی ماه سال جاری در سینماهای کشور اکران شود اما به دلیل شرایط موجود و عدم استقبال مخاطب از سینما تصمیم گرفته شد تا اکران فیلم در زمان دیگری صورت گیرد.
وی ادامه داد: سعی می‌کنم این روزها در زمینه تولید کمی فعال‌تر باشم در همین راستا یک پروژه فیلم کوتاه را در دست دارم که قرار است در فرانسه تولید شود، تهیه‌کنندگی این فیلم توسط یک تهیه‌کننده فرانسوی صورت می‌گیرد. البته داستان این فیلم کوتاه را سال‌ها پیش در دست داشتم تا در نهایت با تهیه‌کننده مورد نظر برای ساخت به توافق رسیدیم.
این کارگردان بیان کرد: همچنین در حال بازنویسی فیلمنامه سینمایی جدید خود هستم که در تلاش بودم آن را زمستان امسال جلوی دوربین ببرم، اما شرایط مناسب برای تولید آن فراهم نشد. داستان این فیلم نیز کاملاً زنانه است و درباره مسائل و مشکلات زنان در جامعه است، اما فاصله بسیاری با «خط فرضی» دارد.
صمدی درباره ادامه فعالیت خود در حوزه فیلم کوتاه در کنار تولید فیلم بلند سینمایی گفت: پیش از هر چیز باید بگویم که سینمای کوتاه را بسیار دوست دارم و از اینکه در این زمینه فعالیت خود را ادامه دهم خوشحالم. در تمام دنیا کارگردانان قبل از اینکه وارد سینمای بلند شوند چندین فیلم کوتاه می‌سازند و بعد وارد سینمای بلند می‌شوند، اما در ایران با تجربه یک فیلم کوتاه هم به سینمای بلند وارد می‌شوند.
وی تاکید کرد: به عنوان یک فیلمساز، جهان سینمای کوتاه را دوست دارم و فکر می‌کنم کار در این زمینه می‌تواند برای یک فیلمساز جذاب باشد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از داستان‌ها برای فیلم کوتاه مناسب است و برخی دیگر برای سینمای بلند و هیچکدام از این دو نباید به جای دیگری استفاده شود.
صمدی در پایان گفت: اینکه برخی از کارگردانان فکر می‌کنند که داستان کوتاهی که به ذهنشان رسیده را می‌توانند تبدیل به فیلم بلند کنند، درست نیست. نباید فراموش کرد که در دیگر کشورهای دارای صنعت سینما تولید فیلم کوتاه یک حرفه در سینما است اما در ایران این حوزه تنها پلی برای ورود به سینمای بلند است. امیدوارم براتون خبر   اکران «خط فرضی» بازهم به تعویق افتاد/ساخت یک فیلم کوتاه در فرانسه براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-26 08:55:14