آیدا پناهنده منشور طلایی کوروش را دریافت کرد/ اعلام اسامی برندگان به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری آیدا پناهنده منشور طلایی کوروش را دریافت کرد/ اعلام اسامی برندگان  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی جشنواره، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ با اعلام بهترین‌های این دوره از […]

آیدا پناهنده منشور طلایی کوروش را دریافت کرد/ اعلام اسامی برندگان

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری آیدا پناهنده منشور طلایی کوروش را دریافت کرد/ اعلام اسامی برندگان  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی جشنواره، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ با اعلام بهترین‌های این دوره از سوی هیات داوران به پایان رسید و منشور طلایی افتخاری خود را به آیدا پناهنده که مهمان این دوره از جشنواره نیز بود، اهدا کرد. این منشور به دلیل توجه ویژه پناهنده به مساله حقوق اجتماعی زنان در فیلم‌هایش به او اهدا شد.
در بخش فیلم‌های بلند داستانی هیات داوران فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی بردیا یادگاری و احسان میرحسینی را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کرد و منشور طلایی کوروش به عنوان جایزه اصلی جشنواره به این فیلم اهدا شد. ۲ کارگردان این فیلم که در جشنواره حضور داشتند جایزه خود را از داوران این رویداد دریافت کردند.
همچنین فیلم «انتهای اوین» ساخته مهدی و محمد تراب‌بیگی تقدیر ویژه هیات داوران را در بخش آثار بلند سینمایی این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ دریافت کرد.
برندگان بخش فیلم‌های کوتاه
در بخش فیلم‌های کوتاه این دوره، هیات داوران جشنواره ۲ فیلم را برنده این بخش اعلام کنند. بر این اساس، فیلم‌های «تهاتر» به کارگردانی زیبا کرمعلی و عماد آراد و «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی جایزه اصلی این بخش را دریافت کردند.
«مشق امشب» برترین مستند هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ
در بخش فیلم‌های مستند جشنواره، فیلم‌ «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و هاریکاان نعمت‌اللهی برنده اصلی شد و با تصمیم دبیر جشنواره منشور طلایی کوروش به این مستند نیز اختصاص یافت. مستند «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو نیز از سوی هیات داوران تقدیر ویژه شد.
همچنین در این دوره از جشنواره از آیدا پناهنده سینماگر زن ایرانی با اهدای جایزه استوانه یا منشور طلایی کوروش تجلیل به عمل آمد. پناهنده در این دوره از فستیوال، مسترکلاسی با موضوع «نقش زنان در سینمای ایران» نیز برگزار کرد.
تاکنون منشور طلایی این جشنواره به شکل افتخاری به افراد تاثیرگذار سینمای ایران از جمله داریوش هاریکاجویی، فاطمه معتمدآریا و مهتاب کرامتی اهدا شده است.
هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج ۲۶ می با نمایش ویژه فیلم «گاو» داریوش هاریکاجویی شروع شد و اول ژوئن ۲۰۲۲ به پایان رسید. امیدوارم براتون خبر   آیدا پناهنده منشور طلایی کوروش را دریافت کرد/ اعلام اسامی برندگان براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-09 14:13:20