کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران به عربستان به گزارش خبرگزاری هاریکا :کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران به عربستان   “سعید خطیب زاده” سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی با اشاره به سخنان مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در مورد قحطی در یمن و بمباران و محاصره یمن گفت: […]

کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران به عربستان

به گزارش خبرگزاری هاریکا :کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران به عربستان   “سعید خطیب زاده” سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی با اشاره به سخنان مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در مورد قحطی در یمن و بمباران و محاصره یمن گفت: مردم توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی. ایجاد اصول اخلاقی بار دیگر مردم محاصره شده و قحطی زده یمن را بمباران می کند.

وی افزود: عربستان سعودی باید جلوی این کشتار را بگیرد و به این جنگ علیه مسلمانان و اعراب پایان دهد.

کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران

کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد: “6 سال می گذرد و توهم تسخیر یمن در” سه هفته “محقق نشده است. وقت بیدار شدن است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به قحطی در یمن گفت بیش از 400000 کودک از سو mal تغذیه حاد رنج می برند و در صورت عدم درمان به موقع می میرند.

به گزارش فارس ، در آوریل 2015 ، عربستان سعودی حمله نظامی علیه یمن را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون جنگ و محاصره مردم یمن ادامه دارد. در ابتدای بحران یمن ، جمهوری اسلامی ایران یک طرح چهار ماده ای را پیشنهاد داد و از تمام ظرفیت های خود برای حل سیاسی بحران یمن استفاده کرد.

در آخرین دیدار ، محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل ، تلفنی گفتگو کردند. دبیرکل آخرین اقدامات سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن را تشریح کرد و خواستار ادامه تلاش ها شد. جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن برجسته شد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در مصاحبه ای از آمادگی ایران برای بحث در مورد پایان جنگ یمن خبر داد.