پیچیدگی مقررات حقوقی و عدم آگاهی افراد از حقوق قانونی خود عمدتا موجب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و اتلاف وقت و هزینه بالا می‌شود در حقیقت  وکیل حقوقی کسی است که با دانش و تجربه خود در به نتیجه رسیدن پرونده حقوقی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این مقاله به این سوال […]

پیچیدگی مقررات حقوقی و عدم آگاهی افراد از حقوق قانونی خود عمدتا موجب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و اتلاف وقت و هزینه بالا می‌شود در حقیقت  وکیل حقوقی کسی است که با دانش و تجربه خود در به نتیجه رسیدن پرونده حقوقی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم که چرا باید وکیل بگیریم؟

ضرورت استفاده از خدمات وکیل دادگستری در دعاوی

امروزه با توجه طرح دعاوی حقوقی مختلف در محاکم دادگستری و پیچیدگی امور حقوقی، ضرورت استفاده از خدمات وکیل دادگستری در دعاوی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

آگاهی از قوانین و مقررات حقوقی موضوعی است که در انتخاب یک وکیل حقوقی همواره مورد نظر می‌باشد. وکیل اسلامشهر می‌گوید از همین رو آشنایی با رویه قضایی محاکم و نظریه دکترین حقوقی تا حد زیادی در جریان یک پرونده حقوقی موثر است.

در حقیقت حضور یک وکیل دادگستری با تجربه در فرآیند دادرسی تاثیر بسزایی در کاهش تنش‌های روانی اصحاب دعوی و هزینه‌های مادی و معنوی محاکم قضایی خواهد داشت. بدین ترتیب اغلب توصیه می‌شود تا از تخصص و تجربه وکیل حقوقی در امور حقوقی خود بهره‌‌‌مند شوید.

شما می توانید با مطالعه کامل این مقاله، در خصوص اینکه چرا باید وکیل بگیریم؟ آگاهی لازم را کسب نموده و در امور حقوقی خود از خدمات وکالتی و مشاوره‌ای وکیل دادگستری در موسسه حقوقی زعفری رحقی بهره مند شوید.

همچنین باید گفت وکیل حقوقی در نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و روشن نمودن نقاط مبهم در پرونده نقش موثری را ایفا می‌کند به عبارت دیگر استفاده از خدمات وکیل دادگستری در دعاوی حقوقی موجب می‌گردد تا رسیدگی به پرونده و صدور حکم متناسب در فرآیند قضایی عادلانه انجام شود.

ضرورت داشتن وکیل در حوزه معاملات املاک

افزایش روزافزون ارزش ملک در چند دهه اخیر موجب گردیده تا حوزه معاملات املاک و مسائل قانونی در تنظیم قرارداد‌های ملکی مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد.

ممکن است پرسیده شود که چرا باید وکیل بگیریم؟ وکیل حقوقی ملکی اشاره می‌کند استفاده از خدمات حقوقی وکیل دادگستری در جریان یک پرونده قضایی سبب تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده و صدور حکم و متعاقب آن کاهش هزینه دادرسی و جلوگیری از خسارت‌های مادی و معنوی احتمالی می‌شود. وکیل حقوقی بیان می‌کند ممکن است پرسیده شود که چرا باید وکیل بگیریم؟ در واقع وکیل ملکی کسی است که به مسائل و مقررات ملکی آشنایی داشته باشد و با تدقیق در پرونده‌های متعدد در زمینه دعاوی مربوط به املاک و مستغلات به تجربه و تخصص لازم دست یافته باشد.

بسیاری از دعاوی ملکی از اعتبار امر مختوم برخوردار هستند بدین معنا که دعوی تنها یک مرتبه قابلیت طرح و رسیدگی را دارد و پس از طی تشریفات قانونی و صدور حکم، پرونده مختومه می‌شود. وکیل حقوقی می‌گوید این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه اگر دعوای حقوقی با قرار رد یا عدم استماع و یا حکم بر بی حقی خواهان مواجه گردد دیگر امکان طرح و رسیدگی را ندارد و ممکن است شخص نتواند حقوق تضییع شده خود را بازیابد.

در واقع در این خصوص که چرا باید وکیل بگیریم؟ باید اشاره کرد فعالیت در زمینه دعاوی مرتبط به املاک نیازمند تخصص در این حوزه می‌باشد؛ اینکه فرآیند یک پرونده به چه صورت پیش رود بسیار حائز اهمیت است. کما اینکه اختلافات ملکی و دعاوی حاصل از آن دارای چندین راه حل حقوقی می‌باشند. با اخذ مشاوره حقوقی از وکیل املاک و مستغلات، شما قادر خواهید بود بهترین راه کار و مسیر حقوقی را انتخاب نمایید.

نقش وکیل دادگستری در تنظیم قراردادها

گاها دیده می‌شود که پس از خرید و یا انتقال ملک، یا در زمان خرید و بررسی سند ملک موضوع معامله، اختلافاتی میان خریدار و فروشنده پیش آید که بعضا سبب طرح دعاوی حقوقی ملکی علیه یکدیگر می‌شود.

با توجه به وجود اختلافات قراردادی و دعاوی متعدد مطروحه در محاکم دادگستری، موسسه حقوقی زعفری رحقی این امکان را فراهم آورده است که با همراهی وکیل دادگستری و همچنین جلب رضایت مشتریان و قبول پرونده در کلیه دعاوی از قبیل: الزام به ایفای تعهد، الزام به تحویل مبیع، فسخ قرارداد و مطالبه خسارت ناشی از آن، فروش و انتقال مال متعلق به غیر، رفع تصرف عدوانی، مزاحمت، تنفیذ قرارداد، ممانعت از حق، انتقال منافع متعلق به غیر و دعاوی مربوط به حق سرقفلی املاک تجاری ارائه خدمت نماید.

اگر چنانچه در خصوص اینکه چرا باید وکیل بگیریم؟ سوال یا ابهامی دارید؛ می‌توانید از وکیل حقوقی در  موسسه حقوقی زعفری رحقی مشاوره حقوقی لازم را دریافت نمایید.

در قرارداد‌های خرید و فروش املاک، هر یک از عبارات و واژگان مندرج در قرارداد معنای خاصی دارد به عنوان مثال در مبایعه نامه املاک اصطلاح شرط فاسخ یا اسقاط کافه خیارات ناظر به فسخ یا عدم فسخ قرارداد تحت شرایطی است که در قرارداد مورد توافق قرار می‌گیرد. وکیل شهریار می‌گوید بنابراین اینکه چرا باید وکیل بگیریم؟ با مداقه در موارد پیش گفته، ضرورت داشتن وکیل ملکی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

اهمیت حضور وکیل حقوقی در دعاوی خانوادگی

اختلافات خانوادگی یکی از موضوعاتی است که امروزه با آن روبه رو هستیم. بخش مهمی از اختلافات خانوادگی مربوط به حوزه اقتصادی خانواده‌ها است. مسکن، تجملات و هزینه‌های جانبی به مشکلات اقتصادی درون خانواده‌ها مربوط می‌شود.

گاهی نیز اتفاق می‌افتد که بین زن و شوهر هیچ گونه هماهنگی و توافق اخلاقی وجود ندارد. ممکن است بر اثر برخی اعتیادات مضر، بیماری‌های صعب العلاج یا نتیجه سوء معاشرت زن یا مرد، ادامه زندگی مشترک ممکن نباشد. از همین رو طلاق و جدایی موضوعی است که مورد بحث قرار می‌گیرد.

وکیل شهرری باید گفت که صلح و سازش میان زوجین در درجه اول اهمیت دارد و سبب جلوگیری از طرح دعاوی گوناگون، طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و هزینه بالا می‌شود. مطمئنا حضور وکیل خانواده در جریان مصالحه بین زوجین و رسیدن به یک توافق جامع تاثیر فراوانی خواهد داشت. در ادامه مطلب خواهیم گفت که چرا باید وکیل بگیریم؟

پیچیدگی‌های حقوقی که در دعاوی خانوادگی وجود دارد از قبیل مطالبه مهریه، مطالبه نفقه ایام زوجیت، طلاق به درخواست زوجه، فسخ نکاح، بذل مدت، مطالبه اجرت المثل و… عمدتا موجب سردرگمی افراد در محاکم دادگستری می‌شود و اغلب از حق خود نسبت به دعوای مطروحه صرف نظر می‌کنند. وکیل ملارد اشاره می‌کند گاهی پرسیده می‌شود که چرا باید وکیل بگیریم؟ در حقیقت وکیل خانواده برای اجرای عدالت، دفاع از حقوق موکل خود و پیروزی، با صداقت و رعایت اصول اخلاقی، اقدامات حقوقی ضروری را انجام می‌دهد.

براساس قانون حق طلاق با مرد است و زن تحت شرایطی می‌تواند از این حق بهره مند باشد به عنوان مثال در زمان عقد نکاح یا پس از آن طبق توافق زوجین، زن وکالت در طلاق داشته باشد به این معنا که زوجه هر زمان که بخواهد بتواند خود را مطلقه نماید. یا طلاق به حکم دادگاه که در این صورت با اثبات ادعای زوجه مبنی بر وجود شرایط قانونی، دادگاه راسا نسبت به امر طلاق اقدام خواهد نمود. این موضوع منوط به اخذ مشاوره حقوقی و کمک گرفتن از وکیل خانواده با تجربه می‌باشد.

مزایای استفاده از خدمات وکیل حقوقی در نگاه کلی

با اندکی دقت و در نظر گرفتن میزان گستردگی مناسبات و ارتباطات اجتماعی و همچنین ایجاد اختلاف و مناقشه بین افراد مختلف جامعه می‌توان به اهمیت مراجعه به وکیل دادگستری پی برد.

از سویی دیگر، برخی اشخاص بدون دریافت مشاوره حقوقی، و بدون اخذ وکیل دادگستری دعاوی ملکی در طرح دعاوی و دفاع و پاسخگویی در قبال آن، دعوای حقوقی و ملکی خود را پیچیده تر نموده و بارها دیده شده هرچند حق با ایشان بوده است لیکن به دلیل عدم آشنایی بر عمده قوانین و مقررات و رویه های محاکم با احکام بدوی و قطعی، محکوم گردیده‌اند و دست آخر به وکیل دادگستری مراجعه می‌کنند.

در حقیقت حضور یک وکیل دادگستری با تجربه در فرآیند دادرسی تاثیر بسزایی در کاهش تنش‌های روانی اصحاب دعوی و هزینه‌های مادی و معنوی محاکم قضایی خواهد داشت.

در پاسخ به این سوال که چرا باید وکیل بگیریم؟ باید گفت از آنجایی که رسیدگی قضایی به اختلافات باید در چهارچوب و بر اساس قانون صورت پذیرد. بدیهی است که رعایت این قوانین زمان بر خواهد بود. وکیل ملکی پاکدشت همچنین می‌گوید افراد عادی از دانش کافی برای پیگیری پرونده خود برخوردار نیستند. وکیل اسلامشهر تصریح می‌کند بدین ترتیب اخذ مشاوره حقوقی و مراجعه به وکیل دادگستری با تجربه در موسسه حقوقی زعفری رحقی امری پر اهمیت به نظر می‌رسد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با ضرورت استفاده از خدمات وکلای دادگستری در امر دادرسی و بسیاری از موارد دیگر آشنا نماییم و تا حد ممکن به موضوعات مرتبط به آن اشاره گردید.