مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد به گزارش کانال خبری ایران , مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد فعالیت خود را در زمینه واقعیت افزوده در صنعت بازی آغاز کنید و وارد عرصه رقابت با شرکت های بزرگ در این زمینه مانند گوگل، متا و اپل و رقیب اصلی آن در زمین بازی شوید. سونی. […]

مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد

به گزارش کانال خبری ایران , مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد فعالیت خود را در زمینه واقعیت افزوده در صنعت بازی آغاز کنید و وارد عرصه رقابت با شرکت های بزرگ در این زمینه مانند گوگل، متا و اپل و رقیب اصلی آن در زمین بازی شوید. سونی. اما برای موفقیت در این مسیر، باید بر بسیاری از چالش ها و مشکلات غلبه کنید.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد، گوگل و متا را بیشتر از سونی هدف قرار می دهد.

در این مقاله که از اخبار فناوری برگرفته قصد داریم ببینیم که این چالش ها و مشکلات چیست و چگونه مایکروسافت می تواند بر آنها غلبه کند و آیا می تواند بر غول های این حوزه یعنی گوگل، متا و اپل غلبه کند و جایگاه ارزشمندی کسب کند یا خیر.

مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد ، یک هلدینگ فعال در صنعت بازی، نه تنها به دنبال پیشرفت صنعت بازی است و با این تصمیم می‌خواهد اجزای اولیه متاوارس را فراهم کند. بنابراین از این پس، اهداف بلندپروازانه مایکروسافت فراتر از رقابت با رقبای قدیمی سونی و نینتندو برای ساخت کنسول های بهتر و قدرتمندتر است.

در حال حاضر همچنین یک رقیب جدی برای متا (فیسبوک سابق) است زیرا غول فناوری ایالات متحده در متاورز شروع به کار کرد.

متاوارز توجه بسیاری از شرکت های فناوری را به خود جلب کرده است و یکی از اصلی ترین فناوری ها در نمایشگاه CES امسال بود. بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که Metavars را بدون هیچ مبنایی در دنیای واقعی ایجاد کرده‌اند.

هیچ توافق نظری در مورد ماهیت دقیق متاوارها وجود ندارد و بنابراین هیچ برنامه ای را نمی توان به طور جدی و پیوسته در مورد آن دنبال کرد. اما ساتیا نادلا، مدیر عامل ردموند، در صحبت با بلومبرگ در مورد اهداف مایکروسافت Metavars، به صراحت اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از بازی های معمولی فاصله گرفته و به سمت دنیای کاملاً سه بعدی حرکت کند.

فن آوری های واقعیت مجازی

فن آوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ممکن است هنوز توانایی ایجاد میکرو وار را نداشته باشند. اما در زمان نادلا بازی هایی مانند Minecraft و Elder Scrolls منتشر شد و حالا این شرکت World of Warcradt را منتشر کرده است که هر کدام را می توان به بخش های دیگری تقسیم کرد و به عنوان یک بازی جدید ارائه کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر، مایکروسافت گفت که سونی فقط در ارائه بازی های انحصاری به استودیو پلی استیشن برتری دارد و حتی به نظر می رسد که مایکروسافت با درآمد سالانه خود در آینده تیویژن بلیزاردB را خریداری خواهد کرد. Tencent را افزایش دهید.

به نظر می رسد خرید مایکروسافت نقش بزرگ تری در جنگ بعدی این شرکت با غول های فناوری بزرگ مانند گوگل، اپل، سونی و متا در واقعیت افزوده ایفا کند. در حالی که مایکروسافت نام بزرگی در فضای VR/AR نیست، مایکروسافت می‌داند که گاهی اوقات مالکیت معنوی از خود خدمات و محصولات مهم‌تر می‌شود و برای دستیابی به موفقیت‌های ارزشمند در هر دو جبهه گام برمی‌دارد.

 نزاع مایکروسافت با FTC برای خرید اکتیویژن بلیزارد

نزاع مایکروسافت با FTC برای خرید اکتیویژن بلیزارد

اگرچه به نظر می رسد مایکروسافت و متا در زمینه Metavars به ​​طور مساوی رشد کرده اند، اما به نظر می رسد که این دو شرکت اخیراً توافق کرده اند که برای ایجاد چندین تیم طراحی هدست Quest 2 با یکدیگر همکاری کنند. نزاع مایکروسافت با FTC برای خرید اکتیویژن بلیزارد، اگرچه به نظر نمی رسد این دو شرکت با یکدیگر مشکلی داشته باشند، اما در پشت صحنه برای تصاحب منابع و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار با هم می جنگند.

با راه اندازی Meta ۱۰۰ کارمند شرکت هولولنز (Hololens)، یک شرکت واقعیت افزوده متعلق به مایکروسافت، به متا پیوستند، که به نظر تصمیم عاقلانه ای بود. همین اتفاق برای اپل افتاد و 100 نفر از مهندسان این شرکت به متا پیوستند.

البته اپل به هر یک از مهندسان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده 180 هزار دلار پاداش داد تا آنها را در شرکت نگه دارد تا تخصص بیشتری را از دست ندهند. در حال حاضر متا بهترین شرکت در زمینه متاورس است و در این زمینه از تمامی رقبای خود پیشی گرفته است.

البته نباید فراموش کرد که این شرکت به سرعت به سخت افزار محبوب واقعیت افزوده دست یافته و توسعه دهندگان نرم افزاری را نیز در این زمینه استخدام کرده است. اقدامات متا در راستای پیشرفت این شرکت در زمینه متاوارز شامل شرکت بیت گیمز (Beat Games) که بازی بیت سابر (Beat Saber) را عرضه کرده، خرید شرکت بیگ باکس وی آر (BigBox VR) که بازی وان پاپیولیشن (Population: One) را عرضه کرده و خرید شرکت سوپرنچرال (Supernatural) اشاره کرد.

با این حال، سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری این شرکت در برنامه‌هایی که قرار بود از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest استفاده کند، کمیسیون تجارت فدرال را بر آن داشت تا تحقیقات ضدتراست را آغاز کند.این شرکت همچنین یک استارتاپ ورشکسته را خریداری کرد که قبلاً در زمینه لنزهای واقعیت افزوده فعال بود که منجر به شکایت دیگری علیه آن شد.

به نظر می رسد متا می خواهد تمام اقدامات لازم را برای تقویت عملکرد خود در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام دهد و در این زمینه پیشتاز باشد و از پیشرفت رقبا جلوگیری کند. بلومبرگ همچنین ادعا می کند که قبل از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این هلدینگ به متا پیشنهاد خرید شرکت آنها را داده است. اما به دلیل برخی مسائل خصوصی، شرایط کاری بد اکتیویژن بلیزارد، و همچنین بررسی دقیق کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، متا مطمئن بود که در صورت خرید این شرکت با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.

در مواجهه با تصویب قانون بزرگ فناوری ضد انحصار توسط کنگره ایالات متحده، ردموندی ها به انحصار بازی ادامه خواهند داد. مایکروسافت Activision Blizzard را می خرد تا گامی بلند در ارائه نسخه های واقعیت مجازی بازی ها بردارد. از سوی دیگر تحلیلگری به نام «جین مانستر» پیشنهاد داد که کمیسیون تجارت فدرال به ریاست رئیس جمهور بایدن در این موضوع دخالت کند.

از نظر قانونی و قضایی هر اتفاقی رخ دهد، مایکروسافت باز هم به انحصار خود در زمینه تولید بازی‌های پرهزینه اختصاصی ادامه خواهد داد؛ اما هنوز هم برای موفقیتش به توسعه‌دهندگان مستقل و ماهر خود چشم دوخته است.

اگر مایکروسافت بتواند تجربه کامل و چندگانه واقعیت مجازی بازی هایی مانند Call Of Duty و Diablo را ارائه دهد، درست مانند سونی که در آینده چندین بازی واقعیت مجازی را برای PS5 منتشر خواهد کرد، می تواند در راه متاوارز موفق باشد.

نسخه واقعیت مجازی بازی Call of Duty که توسط سونی اجرا می شود

به نظر نمی رسد مایکروسافت بتواند به اهداف بلندپروازانه نادلا برای متاورس دست یابد. عملکرد هدست های واقعیت افزوده ویندوز مانند HP Reverb 2 نشان داده است که ردموندی ها توجه ویژه ای به طراحی نرم افزار خود دارند. اما یک بررسی مختصر سخت افزاری هدست های واقعیت مجازی مختلف مورد استفاده کاربران نشان داد که تنها 5.5 درصد از کاربران از هدست واقعیت افزوده ویندوز استفاده می کنند. البته در این عدد به تعداد کاربران هدست Quest 2 اشاره ای نشده است.

بنابراین مایکروسافت باید تلاش خود را برای پیشرفت در عرصه واقعیت مجازی افزایش دهد و سعی کند کاربران بیشتری را به سمت هدست های خود جذب کند. مایکروسافت دو گزینه برای جذب افراد بیشتری به هدست خود بدون استفاده از هدست سیمی دارد: یا باید از هدست های وابسته به رایانه شخصی با اتصال بی سیم استفاده کند یا باید از هدست های ویندوز مستقل مانند هدست Valve Descartes استفاده کند. Deckard) جایی که شایعاتی در مورد تولید و عرضه آن منتشر شده است.

اگر مایکروسافت می خواهد پلتفرم VR Game Pass این شرکت موفق شود، باید همه بازی های واقعیت مجازی خود را روی یک پلتفرم قرار دهد. پس چاره ای جز استفاده از فضای ابری ندارد.