لباس خواب زنانه و دخترانه آنچه برای یک لباس خواب زنانه مخصوص بانوان اهمیت دارد جدا از زیبایی و طرح و نقش بخصوص آن، میزان استاندارد بودن و راحتی آن است. زیرا یک لباس خواب زنانه که بسیار تنگ یا چسبان باشد علاوه بر اینکه سبب عدم تنفس پوست شما ‌می‌شود بلکه شما را دچار […]

لباس خواب زنانه و دخترانه

آنچه برای یک لباس خواب زنانه مخصوص بانوان اهمیت دارد جدا از زیبایی و طرح و نقش بخصوص آن، میزان استاندارد بودن و راحتی آن است. زیرا یک لباس خواب زنانه که بسیار تنگ یا چسبان باشد علاوه بر اینکه سبب عدم تنفس پوست شما ‌می‌شود بلکه شما را دچار بی‌خوابی و آشفتگی در خواب نیز می‌کند.

بنابراین با توجه به این موارد اگر در هنگام خواب از لباس مناسبی استفاده نمی‌کنید حتما می‌بایست آن را تعویض نموده و برای تهیه یک لباس خواب زنانه مناسب اقدام نمایید. به علاوه در طول شب بدن ما عرق می‌کند که برای جلوگیری از حساسیت‌های پوستی و یا دفع بوی نامطبوع در بدن می‌بایست ضمن استفاده از لباس خواب مناسب مرتب آن را تعویض نماییم. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص خرید لباس خواب زنانه و دخترانه ارائه کرده و جوانب گوناگون آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

لباس خواب زنانه مخصوص افراد با اند‌ام های گوناگون

بانوانی که از اندام ظریفی برخوردارند و نسبتا کوتاه قد هستند می‌توانند با تهیه و خرید لباس‌ خواب زنانه که از جنس ساتن یا ابریشم بوده و همچنین مدل لباسی که جلوی قفسه سینه آن باز است، از لباس‌ خواب باکیفیت و مناسبی بهره‌مند شوند که به راحتی تنفس و آرامش خواب ‌آن‌ها نیز کمک می‌کند.

بانوانی که دارای قد بلندی هستند می‌توانند با انتخاب لباس‌هایی که از جنس ضخیم‌تری برخوردارند و همچینین دارای طرح‌هایی با خطوط راه راه افقی هستند به میزان زیبایی اندام خود بیفزایند.

همچنین بانوانی که چاق بوده یا از اضافه وزن رنج می‌برند بهتر است که از لباس خواب زنانه ضد تعریق استفاده نموده و همچنین دارای طرح با خطوط عمودی باشند تا آنان را لاغرتر نشان دهند. همچنین در هنگام خرید لباس خواب زنانه توجه نمایید تا لباس تنگ و چسبان نباشد.

بانوانی که دارای پایین تنه بزرگتری بوده به این صورت که پایین تنه نسبت به شانه‌هایشان عریض‌تر است و به اصطلاع دارای اندامی گلابی شکل هستند می‌بایست از لباس خواب‌های یک تکه استفاده کنند که روی بالاتنه آن‌ها تکیه داشته باشد و باسن آن‌ها را کمی کوچکتر نشان دهد.

بانوانی که دارای چنین اندامی هستند ضمن اینکه می‌توانند از هر نوع مدل لباس خوابی استفاده نمایند بهتر است که لباس‌هایشان طوری طراحی شده باشند که بر قسمت میانی بدن بیشتر تمرکز داشته باشند. این امر سبب می‌شود تا اندام با زیبایی و فرم بهتری به نظر برسند. بنابراین شما می‌توانید با آگاهی و شناخت از نوع فرم و مدل اندام خود، لباس خواب مجلسی را انتخاب کنید که دارای طراحی خاصی متناسب با بدن شما بوده و اندامتان را با جلوه‌ی بهتری نشان دهد.

 

خرید لباس خواب دخترانه بر اساس جنس پارچه

جنس پارچه یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام خرید لباس خواب دخترانه باید به آن توجه نمایید. برای مثال اگر فردی هستید سرمایی که در طول شب بسیار سردتان می‌شود با از لباس‌هایی با جنس ضخیم مانند پشمی یا فلانل استفاده نمایید.

همچنین اگر جزء آن دسته از بانوانی باشید که گرمایی هستند لباس خواب دخترانه با جنس ابریشمی یا توری بسیار برای شما کارآمد خواهد بود. بنابراین جنس پارچه‌ی لباس خواب در هنگام شب بسیار بر تنظیم دمای بدن تاثیر داشته و حائز اهمیت است.

 

لباس خواب زنانه با جنس نخی

 

لباس خواب مخصوص بانوان که از  جنس نخ باشد بسیار سبک و راحت بوده و به دلیل منافذ بازی که دارد سبب تنفس پوست خواهد شد. با اینکه لباس خواب نخی موجب گردش هوا شده اما ضدتعریق نیست و برای کسانی که زیاد عرق می‌کنند توصیه نمی‌شود.

 

لباس خواب دخترانه ابریشمی

 

لباس خواب‌هایی که از جنس ابریشم هستند بسیار در تنظیم حرارت بدن موثرند، این لباس‌ها وقتی که در شب گرمتان باشد بدن شما را خنک کرده و بالعکس اگر سردتان باشد، بدن را گرم می‌نمایند. با اینکه لباس خواب دخترانه از پارچه ابریشمی بسیار نرم و لطیف بوده و از محبوبیت بسیاری برخوردار است اما اغلب نسبت به سایر انواع لباس خواب، از قیمت بیشتری نیز برخوردار است.

 

لباس خواب زنانه با پارچه گیاهی

 

برخی از لباس خواب‌های مخصوص بانوان را با الیاف گیاهی می‎‌سازند که سبب تثبیت دمای بدن شده و رطوبت پوست را نیز جذب می‌نمایند. این لباس‌های خواب زنانه به بانوانی که از انواع حساسیت‌های یا آلرژی رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. زیرا به دلیل گیاهی بودن پارچه در این نوع لباس خواب‌ها، کاملا ضدآلرژی بوده و تا حدی آنتی باکتریال نیز هستند.

 

لباس خواب دخترانه از جنس پارچه فلانل و پارچه پشمی

 

پارچه فلانل بسیار مناسب برای شب‌های سرد زمستانی است. خاصیت پارچه فلانل در این است که ضمن سنگینی و گرمابخشی بسیار، به بدن شما اجازه تنفس داده و همچنین ضدتعریق نیز هست. اما لباس خواب دخترانه که با پارچه پشمی تهیه می‌شود به دلیل سنگینی زیاد و عدم گردش هوای کافی در بدن، کمی در هنگام خواب بدن را اذیت می‌کند. اما بسیار گرما بخش بوده و برای شب‌های سرد مناسب است.

 

لباس خواب مجلسی

این نوع لباس خواب‌های زنانه و دخترانه نیز از طراحی، رنگ و جنس‌های خاص و متنوعی برخوردارند که بسیار به زیبایی و جلوه‌ی خاص آن‌ها در هنگام دوخت توجه شده است. لباس خواب مجلسی مانند لباس خواب مخصوص عروس از انواع پارچه‌های ساتن و ابریشمی تولید و عرضه می‌شود که در هنگام خرید لباس خواب مجلسی ضمن توجه و انتخاب طرح دلخواه خود می‌بایست به مرغوب بودن جنس پارچه، کیفیت دوخت و همچنین راحتی و ماندگاری بالای لباس خواب خود توجه نمایید.

 

اندازه و رنگ لباس خواب زنانه

 

لباس خواب‌های دخترانه با هر مدلی که وجود دارند می‌بایست در انتخاب آن‌ها به اندازه و رنگ مناسب توجه نمود. مهم است که لباس خواب شما کمی آزاد و گشادتر باشد، زیرا اگر از لباس خواب مجلسی چسبان و تنگ استفاده نمایید اجازه تنفس به پوست شما را نخواهد داد و همچنین گردش هوای خوبی برای بدن صورت نمی‌گیرد.

به علاوه راحت بودن در لباس خواب زنانه بسیار اهمیت دارد که این امر تنها با آزاد بودن و عدم چسبندگی لباس میسر می‌شود. همچنین لباسی که به شما اجازه جابه‌جایی راحت در طول شب و در هنگام خواب را بدهد بسیار مهم است. بنابراین از لباس خواب دخترانه‌ ای استفاده نمایید که از اندازه متناسب با اندام شما برخوردار باشد.

رنگ لباس خواب نیز اهمیت ویژه‌ای در حفظ آرامش و آسودگی در هنگام خواب شما دارد. همه‌ی افراد بر اساس شخصیت و سلیقه خود به مجموعه‌ای از رنگ‌ها علاقمند بوده و از آن لذت می‌برند شما نیز بر اساس علاقه خود رنگی را برای لباس خواب خود انتخاب کنید که از آن انرژی مثبتی را دریافت می‌کنید. بنابراین در هنگام خرید لباس خواب مجلسی زنانه علاوه بر جنس و مدل لباس، به رنگ و اندازه آن نیز اهمیت دهید.