رقابت تازهنفسها در سایه «فسیل»/ «نارگیل۲» و «بیمادر» پیشتازند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رقابت تازهنفسها در سایه «فسیل»/ «نارگیل۲» و «بیمادر» پیشتازند خبرگزاری هاریکا – گروه هنر- زهرا منصوری: مجموع مخاطبان فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی این هفته از مرز ۵.۵ میلیون نفر عبور کرد تا جایگاه این […]
به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری رقابت تازهنفسها در سایه «فسیل»/ «نارگیل۲» و «بیمادر» پیشتازند خبرگزاری هاریکا – گروه هنر- زهرا منصوری: مجموع مخاطبان فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی این هفته از مرز ۵.۵ میلیون نفر عبور کرد تا جایگاه این فیلم در جدول پرمخاطبترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران باز هم ارتقا پیدا کرده و به مقام سوم برسد. اتفاقی که با درنظر گرفتن شرایط بحرانی این سالهای سینمای ایران و نیز لحاظ کردن متغیرهای مهمی همچون گرانی قیمت بلیت سینماها همزمان با اوجگیری دغدغههای معیشتی در اقشار مختلف جامعه، اهمیت آن بیشتر به چشم میآید. به تعبیر دیگر هرچند مجموع فروش بالغبر ۲۳۰ میلیارد تومانی فیلم «فسیل» فاصلهای نجومی با عملکرد ۲۷ فیلم دیگر اکران امسال دارد اما همین یک مورد، برای اثبات این گزاره که سینمای ایران همچنان ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب میلیونی دارد، کفایت میکند و خط بطلانی بر نظریه پایان دوران حضور مخاطب در سالن سینما میکشد. در هر حال کریم امینی با ۲ فیلم «فسیل» و «شهر هرت» همچنان ۲ جایگاه اول در جدول فروش سینماها را در تسخیر خود دارد و در میان فیلمهای غیرکمدی هم ۲ فیلم «سهکام حبس» و «کت چرمی» بهترین عملکرد را در اکران امسال داشتهاند. اما از روز ۱۸ مرداد ماه با ورود ۶ فیلم جدید ترکیب فیلمهای روی پرده یک بار دیگر بهروزرسانی شد و حالا با گذشت ۱۰ روز، در این گزارش مروریبر عملکرد این آثار داشتهایم و به این نکته پرداختیم که کدامیک از فیلمهای جدید توفیق بیشتری در جذب مخاطب داشتهاند. در کنار ۶ فیلمی که در این گزارش به آنالیز وضعیت فروش آنها پرداختهایم، فیلم «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و با نقشآفرینی صابر ابر و سارا بهرامی هم از چهارشنبه هفته پیش به ترکیب اکران افزوده شده است که در اولین پایان هفته خود ۸۷۰ مخاطب را به سالن کشاند و مجموع فروش آن از مرز ۵۰ میلیون تومان عبور کرده است. به دلیل بازه کوتاهتر اکران عمومی این فیلم در آنالیز وضعیت فیلمهای تازهنفس، بهصورت مجزا به آن نمیپردازیم. نارگیل ۲؛ تهیهکنندهای که فرمول گیشه را بلد است با توجه به وضعیت فیلمهای کودک در یکی دو سال اخیر، انتظار نمیرفت در میان فیلمهای تازه در ترکیب اکران سینماها، موفقترین عملکرد را یک فیلم مختص این گروه سنی داشته باشد! فیلم سینمایی «نارگیل ۲» به کارگردانی سیدداوود اطیابی طی ۱۰ روز گذشته بالغ بر ۵۰ هزار مخاطب را به سالنهای سینما کشانده و مجموع فروش خود را هم از مرز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فراتر برده است تا در میان ۶ فیلمی که از ۱۸ مرداد ماه روانه پرده سینماها شدهاند، تا به اینجا بیشترین فروش را به نام خود ثبت کرده باشد. جدیترین پشتوانه استقبال از این فیلم از سوی مخاطبان کودک و نوجوان را میتوان سریال «نارگیل» دانست که با حضور سه عروسک اصلی این فیلم سال گذشته در شبکه نمایش خانگی عرضه شد و مخاطبان بسیاری را هم به سوی خود جذب کرد. هر چند این فیلم سینمایی از نظر داستان و حتی ترکیب بازیگران اصلی، ارتباطی با سریال خانگی «نارگیل» ندارد اما بهواسطه حضور سه کاراکتر عروسکی آن مجموعه، مورد توجه مخاطبان کودک و نوجوان قرار گرفته است.
سیدابراهیم عامریان یکی از موفقترین تهیهکنندگان سینمای ایران در سالهای اخیر بوده است
نکته مهم درباره «نارگیل ۲» حضور سیدابراهیم عامریان در مقام تهیهکننده است. تهیهکنندهای که در دو سه سال اخیر، حرف اصلی را در گیشه سینماها زده و همین روزها فیلم «فسیل» به تهیهکنندگی او در حال یکهتازی در گیشه است. عامریان بعد از صدرنشینی «دینامیت»، «انفرادی» و «فسیل» در گیشه سه سال اخیر سینمای ایران، حالا با عملکرد خوب یک فیلم کودک باردیگر ثابت کرد که بر قواعد فروش و برنامهریزی اکران در سینمای ایران تسلط پیدا کرده و بهخوبی میتواند ضمن برنامهریزی درست در فرآیند تولید، بهترین عملکرد را هم برای فیلمهای خود در چرخه اکران سینماها، رقم بزند. باید دید آیا با ادامه استقبال مخاطبان از «نارگیل ۲» این فیلم هم تبدیل به یک مدعی در جدول فروش سالانه سینمای ایران میشود؟ بیمادر؛ چالشهای یک فیلماولی فیلم سینمایی «بیمادر» اولین تجربه کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در سینمای بلند بهحساب میآید که بعد از فیلم «نارگیل ۲» میتوان بهترین عملکرد در میان ۶ فیلم تازه سینمای ایران در ۱۰ روز اخیر را به نام آن ثبت کرد. این فیلم سینمایی با داستانی مرتبط با رحم اجارهای، فضایی روانشناسانه دارد و میتوان آن را از فیلمهای تلخ سینمای ایران هم بهحساب آورد که به همین دلیل با محدودیت سنی بالای ۱۵ سال مجوز اکران عمومی در سینماها را به دست آورده است.
سیدمرتضی فاطمی در پشتصحنه «بیمادر»
این فیلم بهپشتوانه حضور بازیگرانی همچون امیر آقایی، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی، توانسته است طیف قابل توجهی از مخاطبان سینمای ایران را با خود همراه کند. فیلم «بیمادر» طی ۱۰ روز گذشته در بالغبر ۲۴۰۰ سانس روی پرده رفته و میزبان بیش از ۳۷ هزار مخاطب بوده است. مجموع فروش فیلم در حال حاضر در مرز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قرار دارد و با توجه به ظرفیتهای فیلم، میتوان انتظار داشت که فروش آن در روزهای آینده همچنان سیر صعودی داشته باشد. آخرین تولد؛ امید به شاکردوست و دیگران الناز شاکردوست یکی از بازیگرانی است که در سال گذشته ۲ فیلم موفق «ابلق» و «تیتی» را در ترکیب اکران سینمای ایران داشت و توانست نام خود را در فهرست بازیگرانی قرار دهد که با فیلمهای جدی هم میتوانند مخاطبان را به سالنهای سینما بکشانند. فیلم سینمایی «آخرین تولد» حالا اولین فیلم این بازیگر در ترکیب اکران امسال سینمای ایران است که تا به اینجا عملکرد قابل دفاعی داشته است. این فیلم را نوید محمودی کارگردانی کرده است و تهیهکنندگی آن را هم جمشید محمودی برعهده دارد؛ برادرانی که طی یک سال گذشته بهواسطه تهیه و کارگردانی مجموعه «پوست شیر» در شبکه خانگی عملکرد بسیار موفقی در جذب مخاطبان از خود به ثبت رساندند.
الناز شاکردوست و نوید محمودی در پشتصحنه «آخرین تولد»
فیلم «آخرین تولد» که پیشتر «سقوط کابل» نام داشت، تازهترین فیلم برادران محمودی است که مانند بخش قابل توجهی از فیلمهای قبلیشان نیمنگاهی به وضعیت مهاجران افغانستانی دارد و الناز شاکردوست هم در آن ایفاگر نقش یک دختر افغان است. این فیلم در ۱۰ روز گذشته ۱۲۰۰ سانس نمایش در اختیار داشته که در این ظرفیت، میزبان ۲۴ هزار مخاطب بوده است. مجموع فروش فیلم در گیشه از مرز یک میلیارد تومان فراتر رفته و با توجه به ترکیب بازیگران بعید است روند استقبال از آن متوقف شود. دستانداز؛ زنجیره ناکامی قطع نشد! کمال تبریزی این بار هم نتوانست زنجیره ناکامیهای خود را قطع کند! فیلم «دستانداز» تازهترین فیلم این فیلمساز کهنهکار است که با وجود حال و هوای طنز، یکی از ضعیفترین عملکردها را در ترکیب ۶ فیلم تازه اکران شده در سینماها داشته است. تبریزی که کارگردانی فیلمهای کمدی پرمخاطب و خاطرهسازی چون «لیلی با من است» و «مارمولک» را در کارنامه خود دارد، در تازهترین فیلم خود با بازیگرانی همچون رضا کیانیان، رؤیا تیموریان و هدی زینالعابدین همکاری داشته اما این ویترین متنوع هم نتوانسته است کمکی به جذب مخاطب برای این فیلم کند.
آیا کمال تبریزی فرمول جذب مخاطب در سینما را فراموش کرده است؟
فیلم حال و هوایی فانتزی هم دارد و داستان دختر نویسندهای را روایت میکند که با شخصیتهای خیالی آثارش ارتباط میگیرد و از این منظر میتوان فیلم را با تجربهای همچون «طعم شیرین خیال» در کارنامه تبریزی قیاس کرد. فیلم تازه کمال تبریزی طی ۱۰ روز گذشته تنها ۸۰۵ سانس اکران در اختیار داشته که در این سانسها ۸ هزار و ۳۰۰ مخاطب به تماشای فیلمش نشستهاند اما مجموع فروش آن در مرز ۴۰۷ میلیون تومان متوقف شده است! ستون ۱۴؛ وحشت در گیشه فیلم سینمایی «ستون ۱۴» اولین ساخته سینمایی کارگردانش یعنی امیرحسین همتی است که با نظر سازمان سینمایی، پروانه نمایش آن با ردهبندی سنی بالای ۱۵ سال صادر شده است. برخلاف روال مرسوم در سینمای جهان، فیلمهای ژانر وحشت در سینمای ایران، شانس بالایی برای عرض اندام در گیشه ندارند، بهخصوص اگر امضای فیلمسازی گمنام هم پای آن باشد. حضور میترا حجار و روزبه حصاری بهعنوان بازیگران اصلی هم طبیعتاً ویترین جذابی برای تضمین عملکرد یک فیلم در گیشه محسوب نمیشود.
امیرحسین همتی در پشتصحنه «ستون ۱۴»
فیلم «ستون ۱۴» در ۱۰ روز گذشته ۳۵۰ سانس نمایش در اختیار داشته و میزبان ۴۳۰۰ مخاطب بوده است. عایدی فیلم در گیشه تا به اینجا تنها ۲۰۸ میلیون تومان بوده که رقم چندان دندانگیری برای چنین فیلمی محسوب نمیشود. میان صخرهها؛ شریف اما مهجور در اکران فیلم سینمایی «میان صخرهها» به کارگردانی مختار عبدالهی از آن جنس فیلمهایی است که احتمالاً برای آنها که به تماشایش مینشینند، آرامبخش و دوستداشتنی است اما فاقد حداقلهای لازم برای عرض اندام در میدان رقابت با دیگر فیلمها در زمینه جذب مخاطب است. این فیلم که اولین ساخته سینمایی مختار عبدالهی است و پیشتر هم در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان ایران و هم در چند رویداد بینالمللی حضوری پرتوفیق داشته و بهطور خاص بازی بازیگران نوجوانش مورد توجه قرار گرفته است، در شرایطی روانه پرده سینماها شده است که به دلیل نداشتن بازیگر چهره و کارگردان مطرح، سهمی حداقلی از سانسبندی سینماها را به خود اختصاص داده است.
دو بازیگر نوجوان «میان صخرهها» که در جشنوارههای سینمایی خوش درخشیدهاند
«میان صخرهها» هر چند بهعنوان یک فیلم دارای سرگروه در ترکیب فیلمهای اکران قرار گرفته اما طی ۱۰ روز گذشته تنها ۵۰ سانس نمایش در اختیار داشته که غالب این سانسها هم در زمانهای مرده به آن اختصاص پیدا کرده است. در این شرایط فیلم تنها ۲۱۶ مخاطب داشته و مجموع فروش آن به سختی از مرز ۱۰ میلیون تومان فراتر رفته است! این فیلم که از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محسوب میشود، بدون بهرهمندی از ظرفیتهای تبلیغاتی، یکی از مهمترین قربانیان فصل جدید اکران سینماها به حساب میآید. امیدوارم براتون خبر رقابت تازهنفسها در سایه «فسیل»/ «نارگیل۲» و «بیمادر» پیشتازند براتون مفید بوده باشه
2023-08-19 11:05:40
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.
شماره ضایعاتی در تهران
خرید قهوه اینترنتی
خرید کاور آیپد
دریل مگنت
ابعاد درب ضد سرقت
سامانه ارسال پیامک حرفه ای
ویزای دانمارک
انواع قطعاتsmd
فروش انواع کانکتور
وام با چک
safahanservice.com
سفارش غذا
خرید قسطی موتور
آموزش تعمیرات مک بوک
هدیه شب یلدا
لوازم یدکی خودروهای خارجی
کانال سیگنال ارز دیجیتال
سوکت لیفتراکی
میز جلو مبلی مدرن
تجارتخانه آراد برندینگ
اینفینیتی
تشک طبی
طلا گشت
عجم گشت
ساختمان سلامت
هاریکا ایده
اخبار روز ایران
Monday, 2 December , 2024