۳۵۷ واحد صنفی متخلف در مشهد اخطار بهداشتی گرفتند به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار خراسان رضوی ،احمد ریواده  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهدگفت : ۳۵۷ واحد صنفی این شهرستان در پنج روز گذشته به علت بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطار کتبی گرفته، جریمه و یا مهر و موم شده‌اند. در حال حاضر […]

۳۵۷ واحد صنفی متخلف در مشهد اخطار بهداشتی گرفتند

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار خراسان رضوی ،احمد ریواده  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهدگفت :

۳۵۷ واحد صنفی این شهرستان در پنج روز گذشته به علت بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطار کتبی گرفته، جریمه و یا مهر و موم شده‌اند.

در حال حاضر حدود ۵۰ درصد واحدهای صنفی مشهد در گروه یک شغلی قرار دارند و با توجه به وضعیت قرمز کرونا فقط این گروه مجاز به فعالیت هستند.

ریواده ادامه داد: بر اساس گزارشهای پنج روز گذشته علاوه بر اینکه به چهار هزار و ۸۱۷ واحد صنفی متخلف در مشهد تذکر شفاهی داده شد، ۱۴۲ واحد با اخطار کتبی و ۸۷ واحد صنفی نیز با جریمه مواجه شده‌اند و همچنین ۱۲۸ واحد نیز مهروموم شدند.

وی افزود : طی هفته گذشته ۲۵ تیم مشترک از اصناف و نهادهای نظارتی و بهداشتی فعالیت کسب و کارها را زیر نظر گرفته اند که مطابق این بررسی ها ۶۹ درصد مشاغل شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ریواده یادآور شد : برخی اصناف علت رعایت نکردن پروتکلها را بی اطلاعی از اعمال محدودیتهای جدید کرونایی عنوان کرده بودند.

وی به نظارت بر سایر کسب و کارها و گروه های شغلی نیز تاکید کرد و گفت: ادارات، اماکن عمومی، زیارتگاه ها و مساجد و سایر فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز رصد شده و تحت نظارت قرار گرفته اند، به عنوان نمونه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و زیارتگاه ها ۶۳ درصد بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح همه گروه های شغلی و اجتماعی به طور متوسط ۷۲ درصد است که البته هدف ما رسیدن به عدد مطلوب ۸۵ درصد است.