۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده های طبیعی است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  ۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده های طبیعی است  به گزارش خبرگزاری هاریکا، بهرام دارایی، روز سه شنبه در دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی که در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، […]

۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده های طبیعی است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  ۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده های طبیعی است  به گزارش خبرگزاری هاریکا، بهرام دارایی، روز سه شنبه در دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی که در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، افزود: در حوزه کالاهای سلامت محور، اهدافی را که در پیش گرفته ایم، این است که عقب ماندگی‌ها در تولید فرآورده‌های گیاهی و طبیعی را جبران کنیم.
وی گفت: اصل سیاست گذاری حمایت از تولید داخل را در صنعت فرآورده‌های گیاهی و طبیعی را مورد توجه داریم، به طوری که موضوع اشتغال زایی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.
دارایی ادامه داد: الان ۱۴ درصد از قفسه‌های دارویی کشور سهم فرآورده‌های طبیعی و گیاهی است، در حالی که باید تاکنون به مرز ۵۰ درصد می‌رسیدیم.
وی افزود: صادرات ۱۵ میلیون دلار ناچیز است و می‌بایست به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسیدیم که باید جبران کنیم.
دارایی گفت: نیمی از ظرفیت صنعت داروسازی کشور خالی است که می‌توانست تا یک میلیارد دلار صادرات داشته باشد.
وی افزود: ما نمی‌توانیم فقط تأمین کننده نیاز داخلی باشیم و باید به صادرات فکر کنیم. زیرا، صادرات نداشته باشیم، قطعاً صنعت داروسازی کشور شکست خواهد خورد و نخواهد توانست به توسعه فکر کند.
دارایی بر موضوع سلامت مردم اشاره کرد و گفت: وظیفه ما تأمین سلامت مردم از محل مصرف فرآورده‌های طبیعی است که نسبت به آن حساس هستیم.
رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از اینکه وزارت صمت در کالاهای سلامت محور دخالت دارد، افزود: حوزه سلامت، در حیطه اختیارات وزارت بهداشت است. امیدوارم براتون خبر   ۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده های طبیعی است براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-14 14:05:22