گوشی خیس شده را در برنج قرار ندهید! بسیاری از افراد هنگامی که گوشی هوشمندشان خیس می‌شود بر این باور هستند که با قرار دادن درون برنج موجب خشک شدن آن خواهند شد اما باید بیان داشت که این باور اشتباه بوده و تاثیری ندارد! در این مطلب قصد داریم دلیل بی تاثیر بودن برنج […]

گوشی خیس شده را در برنج قرار ندهید!

بسیاری از افراد هنگامی که گوشی هوشمندشان خیس می‌شود بر این باور هستند که با قرار دادن درون برنج موجب خشک شدن آن خواهند شد اما باید بیان داشت که این باور اشتباه بوده و تاثیری ندارد! در این مطلب قصد داریم دلیل بی تاثیر بودن برنج در خشک شدن گوشی خیس شده را مطرح کنیم.

ماجرای این باور

این ماجرا داستانی قدیمی داشته و قطعا افراد بسیاری پس از خیس شدن گوشی خود حداقل یک بار آن را درون برنج قرار داده اند. اما این داستان نخستین بار توسط سایت Lifehacker مطرح شد که در سال 2007 چنین روشی را پیشنهاد داد. این سایت افزود که برنج موجب از بین بردن رطوبت مایعات درون دستگاه شده و همین امر موجب شد تا افراد تصمیم گرفتند تا این ترفند را به کار گیرند.

در زمانی که گوشی‌های هوشمند حضور گسترده‌ای نداشتند، افراد برای گوشی معمولی خود این ترفند را به کار می گرفتند و با ظهور گوشی‌های گران قیمت این ترفند بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفت.

علت بی تاثیر بودن قرار دادن گوشی خیس در برنج

علت از این قرار بوده که برنج ماده کارآمدی برای جذب رطوبت نیست و اگر گوشی را در برنج قرار دهید، گویی درون یک ظرف خالی قرار داده شده و هیچ تاثیری در خشک شدن دستگاه مورد نظر ندارد. البته برنج قابلیت جذب رطوبت را دارا است اما در جذب رطوبتِ ناشی از خیس بودن گوشی چندان کارامد نبوده، بنابراین عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد.

گذشته از برنج، دستگاه‌های قویِ خشک کن هم توانایی از بین بردن رطوبت گوشی را ندارند. بنابراین چندان نمی‌توان این گونه راهکارها را مناسب دانست.

اگر نفوذ آب به لایه های زیرین گوشی زیاد نباشد احتمال نجات بیشتر است و غالبا با خاموش کردن چند ساعته گوشی برطرف می شود. بنابراین کسانی که گوشی خیس شده خود را درون برنج قرار می‌دهند اشتباه‌ترین عمل را انجام می‌دهند چراکه ممکن است ساعات ابتدایی که زمان طلایی است را از دست بدهند! پس به یاد داشته باشید که تنها کافی است به سادگی تلفن هوشمندتان را خاموش کرده در یک گوشه قرار دهید و تا چند ساعت به آن دست نزنید.

باید بیان داشت گاهی برنج ممکن است حتی آسیب بیشتری به گوشی وارد کند! گرد و غبار روی دانه برنج در صورت ورود به بدنه و ترکیب شدن با آب به یک ماده خمیری تبدیل شده که می‌تواند بسیار برای گوشی خطرناک باشد.

راهکارهای خشک کردنِ گوشیِ خیس شده

چگونه گوشی خیس‌شده را نجات دهیم؟ همان طور که اشاره کردیم در ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید، دقت نمایید که در صورت خاموش شدن گوشی براثر خیسی، نباید به سختی دستگاه را روشن کنید. در قدم بعدی اسلات سیم کارت را خارج کرده و با کمک یک فن به درون دستگاه بدمید. البته این روش موجب خشک شدن کامل نشده و بهتر است بدنه را باز کرده تا با فن یا الکل 90 درصدی به خشک کردن بپردازید.

این روزها بیشتر گوشی‌های هوشمند پرچمدار دارای قابلیت ضد آب و گرد و غبار هستند، بنابراین نگرانی از بابت این موضوع وجود نخواهد داشت. راه حل برنج نیز در سال 2007 زمانی که گوشی‌های هوشمند ضدآب رایج نبودن شایع شده و اکنون نیز برخی از آن استفاده می‌کنند.

 

آیدی تاپ یکی از سایت های مطرح در حوزه تکنولوژی است که جدیدترین اخبار مربوط به گوشی های هوشمند را پوشش می دهد. در این سایت هر روزه مقالات اموزشی بسیار مفیدی در زمینه گوشی های موبایل قرار می گیرد که اطلاع از آن ها برای هر کاربری لازم است چراکه در عصر اطلاعات آگاهی نسبت به برخی موارد از اوجب واجبات می باشد. در idtop.ir این امکان برای شما فراهم گشته که با ✅  خرید اپل ای دی  ✅ ارزان و دائمی تجربه کاربری خوبی داشته باشید. در صورت بروز هرگونه مشکلی، آیدی تاپ با پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی شما خواهد بود.

همچنین جهت ساخت ایمیل و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک مراجعه کنید.