گسترش فناوری های شناختی با تصویب ۳۶ طرح مطالعاتی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  گسترش فناوری های شناختی با تصویب ۳۶ طرح مطالعاتی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر حوزه‌ای، توجه به مقوله پژوهش و حمایت از محققان […]

گسترش فناوری های شناختی با تصویب ۳۶ طرح مطالعاتی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  گسترش فناوری های شناختی با تصویب ۳۶ طرح مطالعاتی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر حوزه‌ای، توجه به مقوله پژوهش و حمایت از محققان و طرح‌های پژوهش‌محورانه است. این توجه و حمایت سبب ترسیم نقشه‌راه آینده آن حوزه و آسیب‌شناسی‌های احتمالی می‌شود تا مسیر موفقیت آن پژوهش و طرح در تبدیل ایده به پدیده، هموارتر شود.
به دلیل این ضرورت، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، طی سال گذشته، گام‌های بلندی در تحقق این مسیر برداشته است.
یکی از مهم‌ترین این موارد می‌توان به تصویب ۳۶ طرح پژوهشی و توسعه فناوری در فراخوان منتشرشده و ۵ طرح مطالعاتی، پژوهشی و توسعه فناوری خارج از فراخوان اشاره کرد.
در همین زمینه، این ستاد برای تمدید همکاری با مراکز علمی در برزیل، درخواست ارائه داده است. ستاد شناختی در سال گذشته، از ۱۳۳ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط حمایت به عمل آورد است.
حمایتهای ستاد علوم شناختی باعث چاپ ۳۰۰ مقاله در نشریات معتبر بین‌المللی ISI و ۳۶ مقاله در مجلات علمی پژوهشی شده است. امیدوارم براتون خبر   گسترش فناوری های شناختی با تصویب ۳۶ طرح مطالعاتی براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 07:26:54