واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های دنیاست که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به ارسال و دریافت پیام‌های متنی و صوتی نمایید. با وجود اینکه این برنامه از مزایا و قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد، اما هنوز هم با مشکلاتی مواجه است و همین موضوع سبب شده تا کاربران در حین استفاده از آن […]

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های دنیاست که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به ارسال و دریافت پیام‌های متنی و صوتی نمایید. با وجود اینکه این برنامه از مزایا و قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد، اما هنوز هم با مشکلاتی مواجه است و همین موضوع سبب شده تا کاربران در حین استفاده از آن دچار سردرگمی شوند. یکی از مشکلات رایجی که برای کاربران واتساپ رخ می‌دهد، مشکل پشتیبان‌گیری در واتساپ می‌باشد.

احتمالاً برای شما هم این اتفاق رخ داده که پس از پاک کردن واتساپ و نصب دوباره آن متوجه شده‌اید که کلیه چت‌های پیشین شما حذف شده‌اند. علاوه بر این اگر به چت‌هایی که قبلاً داشته‌اید مراجعه کنید و بخواهید فایل یا عکسی که ارسال یا دریافت کرده اید را مجدد باز کنید، به دلیل گذش زمان زیاد از ارسال آن امکان دانلود آن فایل برای شما وجود ندارد.

دلیل به وجود آمدن این مشکلات این است که گاهاً ما در حین گرفتن نسخه پشتیبان از واتساپ سهل انگاری می‌کنیم و به همین خاطر دسترسی به فایل‌های گذشته برای ما غیر ممکن می‌شود. بسیاری از افراد برایشان اهمیت دارد که بتواند به فایل‌ها و اطلاعاتی که در گذشته در واتساپ ارسال نموده‌اند دسترسی پیدا کنند. این دسته از افراد باید به طور منظم اقدام به گرفتن بکاپ از کل واتساپ کنند تا به اطلاعات مهمشان دسترسی پیدا نمایند.

ما در این مقاله قصد داریم روش گرفتن بکاپ از کل واتساپ را به شما آموزش دهیم.

پس اگر شما هم نحوه با انجام این کار آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راستی اگر یک گوشی جدید خریده اید و قصد انتقال چت ها و فایل های موجود در واتس اپتان به گوشی جدید را دارید ولی با روش انجام این کار آشنا نیستید، می توانید با مراجعه به لینک “ انتقال تاریخچه چت ها ” روش انجام این کار را بیاموزید.

 

نحوه گرفتن بکاپ از کل واتساپ در اندروید

اگر در گوشی اندرویدی خود قصد دارید از واتساپتان نسخه پشتیبان تهیه کنید، می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را روی گوشی اندرویدی خود باز نموده و روی آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته است ضربه بزنید.
  • از بین گزینه‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود، گزینه Settings و سپس Chats را انتخاب نمایید.
  • حال گزینه Chat backup را انتخاب نموده و در صفحه بعدی بر روی دکمه BACK UP ضربه بزنید.
  • چنانچه می‌خواهید یک برنامه‌ریزی مشخص برای گرفتن بکاپ از واتساپتان داشته باشید، می‌بایست گزینه Backup to Google Drive را انتخاب نموده و سپس زمانبندی پشتیبان‌گیری از واتساپتان را مشخص نمایید. پس از آن می‌بایست چک کنید که حساب گوگل و شبکه وای فای تان به طور درست انتخاب شده باشند.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه گرفتن بکاپ از کل واتساپ در اندروید میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید. اگر به هر دلیل اکانت واتس اپتان وصل نمیشود و برای استفاده از آن با مشکل مواجه شده اید، سری به مقاله آموزش رفع علت وصل نشدن whatsapp” برای برطرف کردن مشکل بزنید.

 

گرفتن بکاپ واتساپ در گوگل درایو

این روش را می‌توان به عنوان بهترین روش جهت گرفتن نسخه پشتیبان از واتساپ معرفی نمود. دلیل این امر هم این است که نسخه پشتیبانی که با استفاده از این روش تهیه می‌کنید به شکل آنلاین ذخیره می‌شود و هر وقت که تمایل داشتید می‌توانید به آن دسترسی بیابید تا وقتی که بیش از یک سال از حسابتان استفاده نکنید. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که برای گرفتن بکاپ از پیام‌های واتساپ با استفاده از گوگل درایو شما نیاز به یک حساب فعال گوگل و نیز خدمات گوگل پلی روی گوشی‌تان دارید. چنانچه می‌خواهید با استفاده از گوگل درایو اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از واتساپتان کنید، می‌بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • برنامه واتساپ را باز کرده و وارد بخش تنظیمات آن شوید.
  • حال وارد مسیر Chats > Chat backup > Backup to Google Drive شوید.
  • زمان پشتیبانی را گیری را به انتخاب خودتان مشخص کنید.
  • علاوه بر این شما می‌توانید مشخص کنید که در چه زمانی از چت‌هایتان در گوگل درایو بکاپ تهیه نمایید.
  • حساب گوگلی که قصد دارید نسخه پشتیبان واتساپتان را در آن ذخیره کنید را انتخاب کنید. چنانچه حساب گوگل متصل نداشته باشید با کلیک بر روی گزینه Add account می‌توانید اقدام به اضافه کردن حساب گوگل مورد نظرتان کنید.
  • در این مرحله روی گزینه Back up over ضربه بزنید تا بتوانید شبکه‌ای که قصد دارید برای پشتیبان‌گیری استفاده کنید را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که عملیات بکاپ گیری را با استفاده از وای فای انجام دهید. دلیل این امر هم این است که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در واتساپ می‌تواند حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کند.

چنانچه تمایل دارید با نحوه گرفتن بکاپ واتس اپ در گوشی های آیفون آشنا شوید، می توانید به لینک “ بک آپ گیری در واتساپ آیفون و اندروید” مراجعه کنید و صفر تا صد نحوه انجام این کار را بیاموزید.

 

جمع ‌بندی

در این مقاله روش‌هایی که می‌توانید برای گرفتن بکاپ از کل واتساپ مورد استفاده قرار دهید را برای شما آموزش دادیم تا بتوانید با استفاده از هر یک از این روش‌ها از حساب واتساپ خود و اطلاعات موجود در آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. از آنجایی که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات واتساپ ممکن است حجم زیادی از دیتای اینترنت شما را مصرف کند، بهتر است این کار را با استفاده از اینترنت وای فای انجام دهید.

شما معمولاً چه روشی را برای گرفتن بکاپ از کل واتساپ استفاده می‌کنید؟ با در میان گذاشتن نظرات و تجربیات خود در این زمینه می‌توانید به کاربران کمک کنید تا بهترین روش برای گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در واتساپ را شناسایی نموده و از آن برای انجام این کار استفاده کنند.

اگر سوالی درباره هر یک از روش های بالا برای گرفتن بکاپ از کل واتساپ داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.