گردنه حیران، منطقه‌ای مه‌آلود و زیبا در آستارا یکی از زیباترین مناطق ایران، گردنه حیران است؛ جایی که جنگل، رود و دره به هم می رسند و طبیعتی زیبا و متفاوت را خلق می کنند. گردنه حیران، از جمله مکانهای دیدنی آستارا محسوب می شود و استان گیلان را به استان اردبیل متصل می کند. […]

گردنه حیران، منطقه‌ای مه‌آلود و زیبا در آستارا

یکی از زیباترین مناطق ایران، گردنه حیران است؛ جایی که جنگل، رود و دره به هم می رسند و طبیعتی زیبا و متفاوت را خلق می کنند. گردنه حیران، از جمله مکانهای دیدنی آستارا محسوب می شود و استان گیلان را به استان اردبیل متصل می کند.

سرتاسر گردنه حیران با جنگلهای سبز هیرکانی پوشیده شده است و منظره فوق العاده ای دارد. گردنه حیران، در غربی ترین بخش استان گیلان قرار دارد و تنها 30 کیلومتر با شهر آستارا فاصله دارد.

اگر به دنبال مکانی جدید برای ایرانگردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به گردنه حیران سفر کنید و زیبایی های این منطقه را از نزدیک ببینید.

با رفتن به گردنه حیران آستارا، می توانید مرز ایران و جمهوری آذربایجان را نیز مشاهده کنید و با دلایل محبوبیت و اهمیت این منطقه آشنا شوید.

زیبایی های گردنه حیران

وقتی به گردنه حیران آستارا می رسید، از یک سمت جنگلی سرسبز را مشاهده خواهید کرد و از سوی دیگر، دره ای عمیق را می بینید. در میان این دره، «آستارا رود» جاری است که از ایران به کشور جمهوری آذربایجان می رسد. جنگل فندقلو نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارد.

سرسبزی و زیبایی گردنه حیران به قدری زیاد است که شما را اسیر خود می کند. در هنگام رانندگی در گردنه حیران، مدام از میان ابرها عبور می کنید و با هر پیچ جاده، غافلگیر می شوید.

همچنین در کنار این جاده سبز و زیبا، حیواناتی مانند بز، گوسفند، اسب و گاو را مشاهده خواهید کرد که مشغول خوردن علفهای تازه هستند. گاهی اوقات مردم محلی این منطقه، محصولات کشاورزی و عسل طبیعی خود را به کنار جاده می آورند و شما می توانید به راحتی، محصولات تازه و طبیعی را خریداری کنید.

درست است که گردنه حیران از زیباترین و آرامش بخش‌ترین جاده های ایران است؛ اما یادتان باشد که در این جاده لغزنده، با احتیاط و با سرعت کم رانندگی کنید و مراقب سلامتی خودتان باشید.

حیران به چه معناست؟

گردنه حیران آستارا، از سه روستای متفاوت تشکیل شده است که هرکدام از این روستا، جذابیتهای خاص خودشان را دارند. معنی حیران در زبان تالشی، به معنای «احاطه شده با مه و ابر» است.

به دلیل ارتفاع بلند گردنه حیران، رطوبت دریای خزر به این منطقه می رسد و به همین خاطر است که گردنه حیران در بیشتر روزهای سال، پوشیده از ابر و مه است و منظره خاصی دارد.

لذت عبور از میان جنگل مه آلود در گردنه حیران

بعد از اینکه طبیعت زیبای گردنه حیران را دیدید، خوب است به تله کابین این منطقه بروید که یکی از اصلی‌ترین جاذبه های تفریحی آستارا است.

زمانی که سوار تله کابین می شوید، مسیری 1500 متری را طی می کنید و از میان کوه های جنگلی عبور خواهید کرد. قرار گرفتن در میان ابرها، احساس بسیار خوبی را به شما منتقل می کند و ذهنتان را از تمام مشکلات و ناراحتی‌ها آزاد خواهد کرد. همچنین در هنگام عبور از مسیر گردنه حیران، بعضی از بناها و خانه های مردم جمهوری آذربایجان را مشاهده خواهید کرد.

برای اینکه سوار تله کابین گردنه حیران شوید، باید به روستای «ونه بین» آستارا بروید. این تله کابین، از ساعت 9 صبح تا 8 شب باز است.

بهترین زمان برای بازدید از گردنه حیران

اگر می خواهید زیبایی ها و سرسبزی طبیعت گیلان را مشاهده کنید و با یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران آشنا شوید، در فصل بهار و تابستان به گردنه حیران بروید. البته نمی توان از زیبایی های گردنه حیران در پاییز حرفی نزد؛ زیرا در این فصل، برگ درختان به رنگهای زرد، نارنجی و قرمز در می‌آید و درختان حسابی دلبری می کنند. در شش ماه دوم سال، اکثر اوقات این منطقه بارانی و برفی است و به همین دلیل باید با احتیاط کامل رانندگی کنید.

اقامت در گردنه حیران

برای تجربه لحظاتی آرامش‌بخش و پرخاطره در گردنه حیران، باید به فکر محل اقامت خود نیز باشید تا بتوانید روزهای سفرتان را با آرامش و راحتی بگذرانید. شما می توانید در یکی از هتلهای شهر آستارا اقامت داشته باشید و روزهای سفرتان را به بازدید از مکانهای دیدنی آستارا و تفریح در این شهر اختصاص دهید.

در ادامه، با 3 مورد از بهترین هتلهای آستارا آشنا خواهید شد.

 

معرفی هتل نگین استیل آستارا

هتل نگین استیل آستارا، هتلی سه ستاره و زیبا است که در مجاورت دریاچه استیل قرار دارد. چشم انداز اتاق های این هتل، رو به دریاچه است و منظره زیبایی دارد. در هتل نگین استیل آستارا، انواع اتاقهای یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته، پنج تخته و شش تخته وجود دارد و شما می توانید واحد اقامتی دلخواه خود را در این هتل انتخاب کنید.

هتل نگین استیل آستارا، به بازارهای ساحلی آستارا، پارک جنگلی بی بی یانلو، شهر فومن و پناهگاه حیات وحش لوندویل و ساحل دریا نزدیک است. هتل نگین استیل آستارا، از جمله هتلهای خوش قیمت در استان گیلان محسوب می شود و به طبیعت بکر و جذاب گیلان بسیار نزدیک است.

معرفی هتل جهانگردی آستارا

هتل جهانگردی آستارا، یکی از هتلهای باسابقه و خوشنام در آستارا است که امکان اقامتی دلپذیر و راحت را برای مسافران عزیز فراهم می کند. هتل جهانگردی آستارا، در خیابان حکیم نظام و روبروی اداره بهداشت آستارا قرار دارد و با کوه های سرسبز و دریای خزر احاطه شده است. در این هتل سه ستاره، انواع اتاق های دو تخته، سوئیت یک خوابه و سوئیت دوخوابه قابل رزرو است.

از جمله امکانات رفاهی هتل جهانگردی آستارا می توان به وجود پارکینگ، رستوران، صرافی، زمین بازی، میز پینگ پونگ، فضای سبز و پارک کودک اشاره کرد.

هتل جهانگردی آستارا به دریای خزر، پارک ساحلی، رودخانه مرداب، باغ چای آستارا و بازارچه ساحلی نزدیک است و شما می توانید خیلی سریع، به این مکانهای دیدنی و زیبا بروید.

معرفی هتل افرا آستارا

هتل افرا، هتلی سه ستاره و زیبا است که در یکی از مناطق مرکزی شهر آستارا قرار دارد. این هتل، روبروی بازارچه ماهی فروشان ساخته شده است و موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد. یکی از مزایای اقامت در هتل افرا، نزدیکی به ساحل دریا است؛ به طوری که شما می توانید با چند دقیقه پیاده روی، خودتان را به کنار دریای خزر برسانید.

در هتل افرا، انواع اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته، سوئیت سه نفره، سوئیت چهار نفره و سوئیت پنج نفره قابل رزرو است. از جمله امکانات رفاهی هتل افرا می توان به وجود رستوران، کافی شاپ، مرکز خرید، صرافی و پارکینگ اشاره کرد.

هتل افرا آستارا به بازار محلی آستارا، ساحل دریای خزر، پناهگاه حیات وحش لوندویل، تالاب بین المللی استیل، مراکز خرید آستارا و پارک جنگلی بی بی یانلو نزدیک است. اگر به دنبال هتلی زیبا با قیمت مناسب در آستارا هستید، برای رزرو هتل افرا اقدام کنید تا اقامتی خاطره انگیز و راحت را در این هتل تجربه کنید.

در این نوشته، با گردنه حیران و جذابیتهای این منطقه دیدنی آشنا شدید. با سفر به آستارا، شما می توانید به گردنه حیران بروید و سایر جاذبه های آستارا مانند آبشار لاتون، باغ چای آستارا، بهشت کاکتوس، روستای کوته کومه، روستای دربند، ساحل صدف، پناهگاه حیات وحش لوندویل، قلعه شیندان، روستای گیلده، کوه اسپیناس و باغ ملی آستارا را ببینید. همچنین می توانید انواع اجناس وارداتی را با قیمت مناسب از بازارهای آستارا خریداری کنید.