کشف ۵۸ جهش ژنتیکی که به درمان سرطان کمک می کند به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کشف ۵۸ جهش ژنتیکی که به درمان سرطان کمک می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از انگجت، تیمی شامل محققانی از بیمارستان و دانشگاه کمبریج داده های مربوط به پروژه «۱۰۰ هزار ژنوم» را […]

کشف ۵۸ جهش ژنتیکی که به درمان سرطان کمک می کند

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کشف ۵۸ جهش ژنتیکی که به درمان سرطان کمک می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از انگجت، تیمی شامل محققانی از بیمارستان و دانشگاه کمبریج داده های مربوط به پروژه «۱۰۰ هزار ژنوم» را استفاده کردند. پروژه مذکور ابتکار محققان انگلیسی برای توالی دادن کل ژنوم های بیماران مبتلا به سرطان و بیماری های نادر است.
به گفته سرنا نیک زینال محقق ارشد این پروژه، این بزرگترین تحقیق در نوع خود است و انبوه داده هایی که در اختیار تیم قرار داشت به آنها اجازه داد تا الگوهایی در تغییرات ژنتیک یا «امضاهای جهشی» را در تومورها بیابند.
پژوهشگران با مقایسه نتایج به دست آمده با پژوهش های دیگر کشف ۵۸ امضای جهشی را تایید کردند که تاکنون ناشناخته باقی مانده بودند. برخی از این جهش ها بسیار معمول و برخی نادر هستند.
نیک زینال در این باره می گوید: اهمیت شناسایی امضاهای جهشی از آن جهت است که مشابه اثرانگشت در صحنه جنایت هستند. آنها به تعیین عامل ایجاد سرطان کمک می کنند.
برخی امضاهای جهشی نشان دهنده قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مانند دود سیگار یا اشعه ماورای بنفش هستند که به سرطان منجر می شوند. برخی دیگر از این امضاها ممکن است نشانه هایی برای درمان را نشان دهند. به عنوان مثال ممکن است آنها به عوامل غیرطبیعی ژنتیکی اشاره کنند که بتوان با داروهای خاصی آنها را درمان کرد. امیدوارم براتون خبر   کشف ۵۸ جهش ژنتیکی که به درمان سرطان کمک می کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-25 11:26:59