کربوهیدرات ها و خوراکی های شیرین بر سلامت دهان و دندان موثرند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  کربوهیدرات ها و خوراکی های شیرین بر سلامت دهان و دندان موثرند  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از ساینس دیلی، مواد غذایی ای که به طور منظم مصرف می‌کنیم بر ترکیب باکتری‌ها- چه […]

کربوهیدرات ها و خوراکی های شیرین بر سلامت دهان و دندان موثرند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  کربوهیدرات ها و خوراکی های شیرین بر سلامت دهان و دندان موثرند  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از ساینس دیلی، مواد غذایی ای که به طور منظم مصرف می‌کنیم بر ترکیب باکتری‌ها- چه خوب و چه بد- در دهان ما تأثیر می‌گذارد.
محققان دانشگاه بوفالو نیویورک دریافته‌اند که این مجموعه از باکتری‌ها که به عنوان میکروبیوم دهان شناخته می‌شوند، احتمالاً نقش بزرگی در سلامت کلی ما ایفا می‌کنند، بعلاوه با پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال هم ارتباط دارند.
محققان دریافتند که مصرف بیشتر غذاهای قندی و شیرین و دارای بار گلوکزی بالا مانند دونات ها و سایر محصولات پخته شده، نوشابه‌های معمولی، نان‌ها و ماست‌های بدون چربی ممکن است بر سلامت دهان و دندان و شاید بر عوارض سلامت سیستمیک در زنان مسن به دلیل تأثیر این غذاها بر میکروبیوم دهان تأثیر گذارد.
تیم تحقیقاتی ارتباط مثبتی بین کل کربوهیدرات‌ها، بار گلوکزی و ساکارز و استرپتوکوک موتانس، عامل پوسیدگی دندان و برخی از انواع بیماری‌های قلبی عروقی گزارش کردند، یافته‌ای که مشاهدات قبلی را تأیید می‌کند. اما آنها ارتباطی هم بین کربوهیدرات‌ها و میکروبیوم دهان را مشاهده کردند که به خوبی ثابت نشده بود.
محققان مشاهده کردند که گونه‌های Leptotrichia که در برخی مطالعات با ژنژیویت، یک بیماری شایع لثه مرتبط است، ارتباط مثبتی با مصرف قند دارد. امیدوارم براتون خبر   کربوهیدرات ها و خوراکی های شیرین بر سلامت دهان و دندان موثرند براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 04:34:45