کاهش ۵۰ درصدی روان آب‌ها در آذربایجان‌ شرقی به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار آذربایجان شرقی ،مجتبی جلیل زاده  معاون بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۵۰ درصد از میزان روان آب‌های ورودی به سدهای این استان کاهش یافته است. جلیل زاده  افزود: با توجه به پوشش پایی برف در ارتفاعات […]

کاهش ۵۰ درصدی روان آب‌ها در آذربایجان‌ شرقی

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار آذربایجان شرقی ،مجتبی جلیل زاده  معاون بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۵۰ درصد از میزان روان آب‌های ورودی به سدهای این استان کاهش یافته است.

جلیل زاده  افزود: با توجه به پوشش پایی برف در ارتفاعات کوهستانی آذربایجان شرقی، پیش بینی می شود از میزان روان آب ها و به دنبال آن ورودی سدهای این استان در ماه های آتی کاسته شود.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل حدود ۱۳ درصد از میزان بارش ها در آذربایجان شرقی کاسته شده است گفت: با این وجود حجم منابع آبی در پشت سدهای آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته ثابت بوده است، هر چند ورودی آب به این مخازن کاهش محسوسی خواهد داشت.

جلیل زاده با اشاره به وضعیت سد علویان گفت: با توجه به کاهش ۲۷ درصدی بارندگی در مراغه، حجم کنونی آب موجود در پشت سد علویان نیز حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.