کاهش مصرف نمک به بهبود نارسایی قلبی کمک می کند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  کاهش مصرف نمک به بهبود نارسایی قلبی کمک می کند  به گزارشهاریکا خبر به نقل از وب مِد، سال‌ها به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی گفته می‌شود که نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهند […]

کاهش مصرف نمک به بهبود نارسایی قلبی کمک می کند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  کاهش مصرف نمک به بهبود نارسایی قلبی کمک می کند  به گزارشهاریکا خبر به نقل از وب مِد، سال‌ها به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی گفته می‌شود که نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهند تا به افزایش طول عمر کمک کنند، اما محققان در بین بیش از ۸۰۰ بیمار از شش کشور دریافتند کاهش مصرف نمک از مرگ، مراجعه به اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان پیشگیری نکرد.

دکتر «جاستین ازکوویتز»، استاد بخش قلب و عروق در دانشگاه آلبرتا کانادا، گفت: «ما فکر می‌کنیم که کاهش میزان سدیم در رژیم غذایی لزوماً کاهش رویدادهای بالینی نیست، اما کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، که ممکن است برای بیماران بسیار مهم باشد.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق بیماران نارسایی قلبی را از ۲۶ مرکز پزشکی در استرالیا، کانادا، کلمبیا، شیلی، مکزیک و نیوزلند تحت نظر گرفتند. نیمی به طور تصادفی برای دریافت مراقبت‌های معمول و بقیه مشاوره‌های تغذیه‌ای در مورد چگونگی کاهش بیشتر نمک دریافتی در رژیم غذایی دریافت کردند.

به بیمارانی که مشاوره دریافت کردند، پیشنهادهای باز داده شد و تشویق شدند که در خانه غذا بپزند و نمک اضافه نکنند. همچنین از آنها خواسته شد از مصرف غذاهای شور خودداری کنند.

از بیماران خواسته شد تا میزان نمک مصرفی خود را به میزان ۱۵۰۰ میلی گرم در روز حفظ کنند؛ حدود دو سوم قاشق چای خوری.

قبل از مطالعه، بیماران به طور متوسط ۲۲۱۷ میلی گرم در روز یا حدود یک قاشق چای خوری نمک به رژیم غذایی شأن اضافه کردند. پس از یک سال، کسانی که توصیه‌های تغذیه‌ای دریافت نکردند به طور متوسط روزانه ۲۰۷۲ میلی گرم نمک مصرف کردند، در حالی که کسانی که راهنمایی‌های تغذیه‌ای دریافت کردند روزانه ۱۶۵۸ میلی گرم نمک مصرف کردند.

اگرچه گروه تحقیق تفاوت قابل توجهی در نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان بین دو گروه از بیماران پیدا نکردند، اما افرادی که رژیم غذایی کم نمک داشتند، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت نارسایی قلبی خود بودند.

او افزود که یافته‌ها مجوزی برای خوردن نمک به اندازه دلخواه نیست. «مردم باید همچنان نگران میزان نمک در رژیم غذایی خود باشند و به طور کلی به کاهش سدیم در رژیم غذایی خود ادامه دهند.» امیدوارم براتون خبر   کاهش مصرف نمک به بهبود نارسایی قلبی کمک می کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-09 06:45:59