کاربرد بلوک نیوجرسی بلوک نیوجرسی علاوه بر تامین امنیت در راهها و جاده ها کاربردهای دیگری مانند تفکیک محوطه ‌های صنعتی ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای وسط خیابان‌ های اصلی یا جهت ایجاد فضای سبز کنار جاده ‌های فرعی در دوربرگردان‌ ها جداسازی خطوط ترافیکی افزایش ایمنی سطح معابر استفاده میشود. مزایای نیوجرسی جلوگیری از […]

کاربرد بلوک نیوجرسی

بلوک نیوجرسی علاوه بر تامین امنیت در راهها و جاده ها کاربردهای دیگری مانند تفکیک محوطه ‌های صنعتی ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای وسط خیابان‌ های اصلی یا جهت ایجاد فضای سبز کنار جاده ‌های فرعی در دوربرگردان‌ ها جداسازی خطوط ترافیکی افزایش ایمنی سطح معابر استفاده میشود.

مزایای نیوجرسی جلوگیری از نور خودروهای مقابل در شب قابلیت تعویض نصب سریع کاهش انحرافات جاده ای خودروها و جلوگیری از تصادفات شاخ به شاخ مقاومت بالا در برابر ضربه مستقیم ممانعت می کند.

تولید نصب نیوجرسی اگر بخواهیم مراحل تولید  بلوک نیوجرسی بتنی ها را به طور خلاصه بیان نماییم نصب در محل مورد نظر تخلیه بار حمل تا محل پروژه آب دادن به نیوجرسی ها دپوی قطعات خارج نمودن قطعات نیوجرسی از قالب عمل آوری توسط دستگاه بخار بتن ریزی آرماتور گذاری درون قالب طبق نقشه ساخت قالب می باشد.

توسعه بلوک‌های نیوجرسی

بلوک نیوجرسی مانع جرسی دیوار جرسی یا برآمدگی عبارت است از مانع بتنی یا پلاستیکی که برای جداسازی خطوط ترافیکی و یا ایجاد موانع موقتی و یا دائمی استفاده می‌شود.

در ابتدا این موانع برای به حداقل رساندن آسیب تصادفات خودرو و یا عبور خودروهای متقاطع که منجر به برخورد احتمالی از رو به رو می شود طراحی شد. موانع نیوجرسی همچنین برای تغییر مسیر ترافیک و محافظت از عابران پیاده به طور وسیع کاربرد دارد. نام بلوک های نیوجرسی از ایالت نیوجرسی ایالات متحده گرفته شده است که این ایالت برای اولین بار در دهه 1950 به عنوان جداکننده بین خطوط یک بزرگراه استفاده کرد. با گذشت زمان انواع مختلفی از بلوک نیجرسی ساخته شداز جمله مدل پلاستیکی نیوجرسی که با آب پر می‌کنند تا بتوان به عنوان موانع موقت استفاده نمود.

بلوک دیوار نیوجرسی در دهه 1950 در موسسه فناوری استیونز زیر نظر اداره بزرگراه ایالت نیوجرسی توسعه یافت تا به این وسیله خطوط متعدد در یک بزرگراه را تقسیم کنند. خرید نیوجرسی بتنی برای یک مانع معمولی جرسی 32 اینچ 81 سانتی متر ارتفاع دارد و از بتن ریخته شده در قالب همراه با فولاد یا پلاستیک ساخته می‌شود.

بسیاری از موانع اصلی ساخته شده بسیاری از آن‌ها بسیار کوتاهتر از ارتفاعات امروزی ساخته می‌شدند حدود دو فوت  61 سانتی متر اما با گذشت زمان این بلوک‌ها به صورت بلندتر ساخته شدند تا از این طریق کاراریی این بلوک‌ها افزایش یابد.

استفاده بلوک نیوجرسی

یعضی از این بلوک‌ها طرح هایی با دو بریدگی مستطیل شکل در پایین دارند که امکان بلند کردن توسط لودرها را فراهم می کند این طراحی سبب می‌شود تا موانعی به طور کوتاه‌مدت ‌بخصوص در مصارف موانع نظامی و امنیتی ایجاد کند.

استفاده از این نوع بتن نیوجرسی پس از حملات بمب‌گذاری‌شده با کامیون منجر به استفاده گسترده‌ در تأسیسات نظامی شد البته گاهی اوقات از این نوع بتن نیوجرسی برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه که به تأسیسات نظامی یا سایر مناطق امن می رسند مستقر می شوند.

بلوک نیوجرسی مدرن که امروزه تولید می‌شود یک مانع بتنی قابل حمل است که خطوط ترافیک را از هم جدا می‌کند این موانع طراحی شده به طور خاص کمک می کند تا در مواردی که خودروها با هم برخورد می کنند آسیب خودرو به حداقل برسد برای مثال بلوک‌های نیوجرسی وسایل نقلیه را هنگام برخورد به این بلوک‌ها به سمت  رو به رو هدایت می کند تا از آسیب بیشتر به خودرو جلوگیری کند.

اما مزیت اصلی این بتن‌های مدرن نیوجرسی نسبت به انواع مشابه جابجایی آسانتر آن‌ها است.
متداول‌ترین نسخه از مانع جرسی مانع F شکل است این طرح دارای همان پایه 3 اینچی است اما شیب 10 اینچی بالاتر دارد تا ضربه های متناسب را بهتر جذب کند و از واژگونی جلوگیری کند نسخه های دیگری از موانع بتنی در دسترس هستند از جمله شیب ثابت تک شیب و عمودی و غیره.

برای ساخت بلوک‌های نیوجرسی مناسب شما به قالب‌های بتنی باکیفیت برای این سازه‌ها نیاز دارید تا از این طریق به بلوک‌های نیوجرسی با استاندارد جهانی دسترسی داشته باشید. تجهیزات مختلف فلزی ساخت و ساز از قبیل جک سقفی قالب فلزی بتن سکوی بتن ریزی داربست مثلثی و انواع و اقسام محصولات دیگر.

موارد مصرف بلوک نیوجرسی

از مصرف نیوجرسی می‌توان به استفاده در بزرگراه ها، کناره خیابان ها جاده ها، دوربرگردان ها وسط خیابانهای اصلی به منظور ایجاد فضای سبز و ایمن سازی سطوح معابر اشاره کرد. در مجموع هر روز به موارد استفاده از نیوجرسی اضافه می شود.  بیشترین استفاده نیوجرسی به منظور جداسازی معابر و هدایت وسایل نقلیه در مسیر مورد نظر و جلوگیری از تصادفات جاده ای میباشد قیمت نیوجرسی بتنی را میتوانید با تماس تلفنی جویا شوید.

همانگونه که از نام این نیوجرسی مشخص است جنس آن از بتن می باشد از مواد تشکیل‌دهنده نیوجرسی بتنی می‌توان به همان آب فولاد مفصل و شن و ماسه اشاره کرد استاندارد مورد استفاده در تولید نیوجرسی در کشور استاندارد میباشد که تولیدکنندگان نیوجرسی موظف به رعایت این استاندارد در تولید نیوجرسی بتنی می‌باشند استاندارد ایران مربوط به نیوجرسی و طرح اختلاط نیز اشاره می کند که باید نسبت آب به سیمان را در تولید نیوجرسی به ۰/۴ کاهش داد.

حتماً باید بتون مورد استفاده در صورت استفاده از روان کننده لحاظ کرد شرایط محیطی یا دمای تولید نیز باید بالای ۵ درجه تا ۳۲ درجه سانتیگراد باشد تا زمانی که مقاومت بتن به ۵ نیوتن بر میلی متر مربع برسد.

در مورد عمل آوری نیوجرسی نیز چند حالت وجود دارد می توان از روش عمل آوری سریع استفاده کرد که با استفاده از بخار و حرارت دهی در یک محیط که رطوبت آن بالاست استفاده کرد و یا آن را در آب به عمل آورد که به آن عمل آوری در آب نیوجرسی می‌گویند.

قطعه نیوجرسی را باید در آب غرق نمود یا با آبپاش قطره ای مکانیکی و یا هر روش دیگری خیس نگه داشت. عمل آوری با پوشش در این روش قطعه بتنی را به وسیله ایجاد یک پوشش عایق که میزان تبخیر آب از سطح بتن را محدود کند استفاده می‌شود.

نیوجرسی پلی اتیلن این نوع نیوجرسی با مواد پلی اتیلنی ساخته شده و وزن کمتری دارد و برای پروژه موقت بسیار مناسب است جابجایی این نوع نیوجرسی بسیار راحت تر بوده ولی در عین حال از مقاومت کمتری نیز برخوردار است. در این نوع نیوجرسی امکان استفاده از نورپردازی وجود دارد و می‌توان داخل آن را با خاک و یا هر ماده دیگری پرکرد تا پایداری بیشتری داشته باشد معمولاً در کارگاه‌های موقت و پروژه‌های دائمی نیز استفاده میشوند.

در طراحی نیوجرسی طوری عمل شده که هنگام برخورد کنارهای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان برگشت عمل می‌کند و خسارت را کاهش میدهد در تمامی قطعات نر و مادگی وجود دارد و امکان نصب به راحتی فراهم است. معمولاً در قسمت بالای نیوجرسی دو سوراخ تعبیه می‌شود که برای عبور لوله و جابجایی استفاده می گردد. عیار بتن از ۲۵۰ به بالا مورد قبول می باشد و هرچه عیار بالاتر باشد مقاومت و کیفیت نیوجرسی نیز بیشتر است.