‌چگونه ویزای سوئیس بگیریم یکی از کشورهایی که مناطق دیدنی بسیاری دارد و زیبایی ها و جاذبه های طبیعی آن نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند، سوئیس می باشد. این کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن، هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی است. برای ورود به خاک این کشور دریافت […]

‌چگونه ویزای سوئیس بگیریم

یکی از کشورهایی که مناطق دیدنی بسیاری دارد و زیبایی ها و جاذبه های طبیعی آن نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند، سوئیس می باشد. این کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن، هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی است. برای ورود به خاک این کشور دریافت ویزای سوئیس الزامی خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به سایت یوروپ تورز از شرایط و هزینه های دریافت این ویزا اطلاع پیدا کنید.

برای کسانی که قصد سفر به کشور سوئیس را دارند حتما این سوال پیش آمده چگونه ویزای این کشور را دریافت کنیم. برای دریافت ویزای سوئیس، ابتدا باید نوع ویزا را مشخص کرده و سپس مدارک لازم را مهیا کنید. در ادامه این مطب با ما باشید تا اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

انواع مختلف ویزای سوئیس

برای سفر به کشور سوئیس، انواع مختلف ویزا وجود دارد که با در نظر داشتن قصد شما از سفرتان نوع آن متفاوت خواهد بود. برخی از این ویزا ها را که متقاضیان بیشتری دارند را در زیر بیان می کنیم.

ویزای توریستی کشور سوئیس

همان طور که گفتیم کشور سوئیس دارای مناطق گردشگری بسیاری است. افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می کنند؛ از این رو در چنین شرایطی باید برای سفر به این کشور ویزای توریستی سوئیس را دریافت نمایند. پس از ارائه تمامی مدارک و اخذ این ویزا گردشگران می توانند به مدت 90 روز در کشور سوئیس اقامت کنند.

ویزای تحصیلی  کشور سوئیس

این ویزا برای کسانی است که قصد تحصیل در کشور سوئیس را دارند. برای اخذ این نوع از ویزای سوئیس متقاضیان باید از طرف دانشگاه و موسسات آموزشی یک دعوت نامه در اختیار داشته باشند. فارغ التحصیلان باید بلافاصله پس از تحصیل از این کشور خارج شوند. زمان این ویزا طبق زمان درج شده در دعوت نامه مشخص خواهد شد.

ویزای کاری کشور سوئیس

اگر فردی تصمیم دارد که در کشور سوئیس کار کند ،باید برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید. اخذ این ویزا با شرایطی همراه است. برای گرفتن ویزای کاری سوئیس حتما باید مدرک زبان ارائه کنید؛ همچنین از طرف کار فرما یا شرکتی که قصد کار در آن را دارید، باید یک دعوت نامه در دست داشته باشید و سپس برای اخذ ویزا مراجعه کنید. شغل و آدرس شرکت محل کار شما باید در دعوت نامه قید شده باشد.

ویزای درمانی کشور سوئیس

در صورتی که تصمیم دارید برای معالجه به سوئیس سفر کنید، لازم است که ویزای درمانی این کشور را اخذ نمائید. سوئیس از خدمات درمانی عالی و پزشکان بسیار با تجربه و متخصصی برخوردار است، این موضوع سبب شده تا بسیاری این کشور برای درمان و معالجه بیماری های خود انتخاب کنند؛ بنابراین برای ورود به کشور سوئیس به این منظورباید ویزای درمانی دریافت کنند.

مدت زمان ویزای درمانی سوئیس 90 روز می باشد. برای اخذ این ویزا به یک دعوت نامه از طرف بیمارستان و یا پزشک نیار خواهید داشت. شما باید ثابت کنید خدمات درمانی که برای معالجه نیاز دارید، در کشور شما ارائه نمی شود؛ همچنین به دلیل این که پذیرش شما توسط بیمارستان های خصوصی صورت می گیرد، هزینه های درمان بالا خواهد بود و باید برای اخذ ویزا تمکن مالی خود را اثبات نمائید.

مدارکی که برای دریافت ویزای سوئیس مورد نیاز می باشد.

برای گرفتن هر کدام از انواع ویزای این کشور لازم است که مدارکی را ارائه دهید. توجه داشته باشید که این مدارک را به طور کامل و بدون نقص آماده کنید؛ زیرا در صورت وجود نقص مدارک، درخواست شما رد خواهد شد و زمان زیادی را از دست خواهید داد. مدارک لازم برای اخذ ویزای کشور سوئیس در زیر ذکر شده اند.

  • تکمیل فرم درخواست با امضاء متقاضی
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه) با ترجمه آن ها
  • دو قطعه عکس جدید در اندازه 3.5 × 4.5
  • ارائه تمام گذرنامه های قبلی در صورت جود
  • تمکن مالی
  • گواهی گردش حساب
  • ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه مسافرتی
  • سند ملک با ترجمه آن
  • رزرو بلیت هواپیما
  • رزرو هتل یا ارائه مدارک مربوط به محل اقامت
  • ارائه دعوت نامه کاری، تحصیلی و… در صورت وجود
  • ارائه گواهی اشتغال

مراحل  و چگونگی دریافت ویزای کشور سوئیس

برای سفر به کشور سوئیس و دریافت ویزای این کشور مانند سایر کشورها، لازم است که یکسری مراحل طی شود. در ادامه مبحث مراحل اخذ ویزای را برای شما شرح می دهیم.

  • در مرحله اول باید قصد شما از سفرتان مشخص شود. با توجه به هدفی که از سفر به این کشور دارید نوع ویزای دریافی متفاوت خواهد بود. پس از این که هدف خود را معیین کردید، می توانید نوع ویزای مناسب خود را انتخاب کنید.
  • مرحله دوم برای دریافت ویزا فراهم کردن مدارک مورد نیاز است. با در نظر داشتن نوع ویزا مدارکی که احتیاج دارید، جمع آوری کنید. دقت نمایید که در این مدارک نواقصی وجود نداشته باشد تا دچار دردسر نشوید.
  • سومین مرحله برای گرفتن ویزا، دریافت وقت سفارت سوئیس می باشد. برای این کار باید به سفارت مراجعه نمایید و زمانی برای مصاحبه تعیین کنید. برای متقاضیان در تعدادی از کشورها این امکان وجود دارد که بصورت اینترنتی زمان ملاقات را مشخص کنند.
  • مرحله بعدی تکمیل فرم درخواست ویزا است. از روش های مختلفی می توان این فرم را تکمیل و ارائه کرد. برای این منظور وارد سایت درخواست اینترنتی ویزای سوئیس شوید و کشور خود را انتخاب کنید با این کار روش درخواست شما معین می شود. از جمله این روش ها می توان به درخواست آنلاین برای ویزای سوئیس، به طور مستقیم توسط سفارت سوئیس یا کنسولگری آن و… اشاره کرد.
  • در این مرحله متقاضیان پاید هزینه های درخواست خود را بپردازند.
  • مرحله آخر پس از ارسال درخواست، تمامی مدارک شما بررسی خواهد شد و بعد از تائید صحت آن ها و گذشت مدت زمانی می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

هزینه ویزای سوئیس چگونه است؟

اخذ این ویزا همانند ویزای سایر کشورها مستلزم پرداخت هزینه است. برای دریافت ویزای کشور سوئیس باید مبلغی را در زمان درخواست ویزا پرداخت کنید. این مبلغ که هنگام درخواست شما پرداخت می شود به هیچ عنوان برگردانده نمی شود. چنان چه از درخواست خود منصرف شده باشید یا این که درخواست شما ریجکت شده باشد، هزینه پرداختی شما هرگز برگشت داده نخواهد شد. دریافت ویزا برای کودکان زیر 6 سال، هزینه ای دربر نخواهد داشت و به صورت رایگان ارائه می شود.

زمان پاسخ به درخواست ویزای سوئیس

حدود دو الی سه هفته (بدون در نظر داشتن روز های تعطیل)، زمان لازم است تا پاسخ درخواست شما داده شود. برای دریافت پاسخ باید رسید درخواست و مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید و شخصا برای دریافت آن اقدام کنید. توجه کنید که حتما باید در زمان مشخص شده در این دفتر حضور یابید.

ریجکت ویزای سوئیس

پس از ارسال درخواست برای ویزای کشور سوئیس ممکن است که با درخواست شما موافقت نشده و آن را ریجکت نماید. دلایل مختلفی می تواند عامل این ریجکتی باشد. از جمله بیشترین این دلایل می توان نداشتن تمکن مالی، نداشتن توانایی در جلب رضایت افسر سفارت، جعلی بودن مدارک ارائه شده، عدم ارائه تاریخچه سفری مناسب و ارئه مدارک نامعتبر را نام برد.