نحوه‌ اضافه‌کردن فرمول به جدول‌های وردمایکروسافت در این مقاله، نحوه‌ اضافه‌کردن فرمول به جدول‌های وردمایکروسافت به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام آموزش داده می‌شود. در گزارش ها و پروپوزال ها و اسناد مشابه، جداول یکی از مهم ترین روش ها برای نمایش داده ها می باشد. اگر داده ای در اکسل دارید، می توانید آن را به فایل […]

نحوه‌ اضافه‌کردن فرمول به جدول‌های وردمایکروسافت

در این مقاله، نحوه‌ اضافه‌کردن فرمول به جدول‌های وردمایکروسافت به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام آموزش داده می‌شود.

در گزارش ها و پروپوزال ها و اسناد مشابه، جداول یکی از مهم ترین روش ها برای نمایش داده ها می باشد. اگر داده ای در اکسل دارید، می توانید آن را به فایل Word خود اضافه کنید. اما اگر اینطور نیست، می توانید جدول خود را مستقیماً در Word ایجاد کنید و فرمول ها را در آن قرار دهید. با ما همراه شوید تا به سوال چگونه فرمول به جدول‌های ورد اضافه کنیم پاسخ دهیم.

ممکن است به جدولی از اطلاعات محصول یا فروش یا مکان نیاز داشته باشید. شما به راحتی می توانید هزینه کل محصولات یا میانگین فروش یا تعداد مکان ها را محاسبه کرده و اطلاعات را در فایل Word خود وارد کنید. نکته مثبت این است که برای افزودن فرمول فقط چند کلیک لازم است.

نحوه‌ اضافه‌کردن فرمول به جدول‌های وردمایکروسافت

اضافه‌کردن فرمول به سلول جدول در ورد

بعد از اینکه جدول خود را در مایکروسافت ورد وارد یا ترسیم کردید و داده‌های مرتبط را قرار دادید، سلولی را انتخاب کنید که می‌خواهید فرمول در آن اضافه شود. سپس، به تب Layout بروید و به سمت راست نوار حرکت و روی Formula در بخش Data کلیک کنید.

هنگامی که پنجره فرمول باز می‌شود، زمان آن رسیده است که گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید. درست مانند اکسل، ورد نیز سعی می‌کند فرمول دلخواه شما را تشخیص دهد. به‌همین‌دلیل، ممکن است فرمول‌های رایجی را مشاهده کنید که آماده‌ی انتخاب هستند.

اگر گزینه‌ی نشان داده‌شده دقیقا همان است که می‌خواهید، روی OK کلیک کنید تا فرمول اعمال شود. نتایج به درون سلول انتخاب‌شده از جدول منتقل می‌شوند. برای استفاده از فرمول یا تابع یا گروه سلولی متفاوت، از Formula window برای اعمال تغیرات لازم استفاده کنید.

به این ترتیب اضافه‌کردن فرمول به سلول جدول در ورد را آموختید.

گزینه‌ی Formula

فرمول خود را با علامت مساوی شروع کنید و سپس تابع خود را تایپ کنید (مانند AVERAGE ،COUNT یا PRODUCT). در داخل پرانتز، موقعیت سلول‌هایی را اضافه کنید که می‌خواهید برای فرمول استفاده شوند. از موقعیت‌های بالا، زیر، چپ و راست می‌توانید استفاده کنید. بسته به محل سلول‌ها، می‌توانید موقعیت‌ها را نیز با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال، می‌توانید از LEFT و RIGHT برای سلول‌های سمت چپ و راست یا LEFT و ABOVE برای سلول‌های سمت چپ و بالای سلول استفاده کنید.

گزینه‌ی Number Format

فرمتی را برای نتایجی مانند واحد پول، درصد، عدد کامل یا اعشار انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، نتیجه‌ی شما باید با فرمت سلول‌ها مطابقت داشته باشد.

فهرست کشویی Paste Function

برای سرعت‌بخشیدن به فرایند، می‌توانید تابعی را از فهرست کشویی Paste Function انتخاب کنید. این بخش تابع انتخابی را در کادر Formula قرار می‌دهد؛ جایی که می‌توانید به‌سادگی موقعیت را اضافه کنید. تقریبا ۲۰ عملکرد رایج را در فهرست مذکور خواهید یافت.

پس از اتمام، روی «OK» کلیک کنید تا فرمول مدنظر را در سلول انتخابی اعمال کنید. پس از این کار، نتایج فورا به شما نمایش داده می‌شود.

مثال فرمول حداکثر

در این مثال، می‌خواهیم حداکثر مقدار را برای محصولات خود ببینیم. MAX (بیشینه) را وارد و روی «OK» کلیک می‌کنیم. سپس، بیشترین مقدار سلول‌‌ها بالای فرمول‌ها نمایش داده می‌شود.

مثال فرمول میانگین

در مثال دوم، به‌جای بیشینه میانگین هزینه و قیمت فروش محصولات خود را می‌خواهیم. AVERAGE (میانگین) را وارد و برای مشاهده‌ی نتایج، روی «OK» کلیک می‌کنیم.

به‌روزرسانی فرمول‌ها در ورد

مایکروسافت ورد هر بار که فایل خود را باز می‌کنید، فرمول‌های شما را به‌روز می‌کند. شما حتی می‌توانید فرمول را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید. نتیجه‌ی فرمول را انتخاب کنید (مطمئن شوید نتیجه را انتخاب کرده‌اید، نه خود سلول را). سپس، راست‌کلیک و از منو بازشده گزینه‌ی Update Field را انتخاب کنید.

کمی بالاتر، مثال فرمول AVERAGE را مشاهده می‌کنید. برای نشان‌دادن نحوه‌ی به‌روزرسانی فرمول‌ها در ورد، قیمت‌های فروش را تغییر دادیم تا ببینیم چگونه بر میانگین ما تأثیر می‌گذارد. به‌همین‌دلیل، پس از‌ به‌روز رسانی، فرمول داده‌های ویرایش‌شده را به‌نمایش گذاشت.

هنگامی که قصد دارید داده‌های جدید به فایل ورد خود اضافه کنید، روش‌های گفته‌شده در این مقاله‌ را به‌یاد داشته باشید. امیدواریم این مقاله آموزشی برایتان مفید بوده باشد.