علت زنگ زدگی آهن علت زنگ زدگی آهن چیست و چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم ,  آهن به راحتی با رطوبت و اکسیژن واکنش نشان می دهد و زنگ می زند. البته رطوبت به تنهایی نمی تواند باعث زنگ زدگی شود. تماس آهن با آب نمک و محیط اسیدی نیز منجر به […]

علت زنگ زدگی آهن

علت زنگ زدگی آهن چیست و چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم ,  آهن به راحتی با رطوبت و اکسیژن واکنش نشان می دهد و زنگ می زند. البته رطوبت به تنهایی نمی تواند باعث زنگ زدگی شود. تماس آهن با آب نمک و محیط اسیدی نیز منجر به زنگ زدگی آهن می شود. عامل بعدی که باید به آن اشاره کرد دی اکسید کربن است.

چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم

چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم زنگ آهن یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکلات این فلز پرکاربرد است. این مشکل می تواند ساختار و سختی فلز و در نتیجه سازه را به خطر بیندازد. بنابراین پوشش آن بسیار مهم است. در این مقاله با اشاره به علت زنگ زدگی آهن، راهکارهایی برای رفع آن ارائه شده است.

راه حل برای از بین بردن زنگ آهن

راه حل چگونگی خلاص شدن از زنگ آهن، آهن وقتی زنگ زده، نام می گوید: زباله های آهن، بنابراین برای فروش زباله های خود، تماس اجباری با خریدار زباله، اما برخی از راه های حذف زنگ ها عبارتند از:

ماسه سنگ
ترش
انفجار را شلیک کرد
لیزر
جت آب
الکترولیت

روش شن و ماسه

معدن شن و ماسه یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای از بین بردن زنگ آهن از سطوح فلزی است. در واقع، تمیز کردن سطح آهن با کمک ساینده های طبیعی انجام می شود. این روش از فشار هوا بالا استفاده می کند.
این روش تمیز کردن آهن از زنگ، شن و ماسه یا سنگ زنی نامیده می شود. این به گونه ای انجام می شود که شن و ماسه تحت فشار بالا بر روی سطح فلز قرار می گیرد. گرد و غبار، چربی، روغن و برخی از آلاینده های آهن دیگر را می توان به این طریق حذف کرد. البته، سطوح فلزی را می توان حذف کرد.

روش شات خالی آهن

روش معدن شات شبیه به روش قبلی بود، یعنی شن و ماسه معدن. تفاوت این است که مواد مورد استفاده در این دو روش متفاوت هستند. در این روش به جای شن و ماسه از توپ های فلزی استفاده می شود. قدرت تمیز کردن در این روش بسیار بزرگتر است و زنگ در عمق بیشتر استفاده می شود. برای سطوح کوچک بسیار مفید نیست. از آنجا که او آسیب می زند.

یک روش جت آب

روش جت آب با این حال، آب علت اصلی زنگ آهن است. اما همچنین برای حذف زنگ آهن استفاده می شود. به این ترتیب، آب به سطح دلخواه با یک نازل قوی با فشار چندگانه اسپری می شود. اساسا، آنها فشرده سازی انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. جریان و فشار یک جت آب باید به درستی انتخاب شود تا عملکرد مورد نظر را به دست آورد. بی قید و شرط یکی از مزایای این روش است.سطح اتو لیزری

تسطیح لیزری اتو برای رفع زنگ زدگی راه حل دیگری است که برای رفع این مشکل استفاده می شود که به دلیل عملکرد سریع و کاربرد آن برای سنگین ترین زنگ ها و همچنین شیمیایی نبودن مورد استقبال قرار می گیرد. به علاوه برای هر نوع سطحی قابل استفاده است.

روش شستشو با اسید آهن

روش بعدی روش شستشو با اسید آهن است. متداول ترین اسیدی که برای این منظور استفاده می شود اسید اگزالیک است که مقدار کمی از آن را باید در مقدار زیادی آب حل کرد و آهن زنگ زده را از چند دقیقه تا چند روز در آن قرار داد. ..