چگونه دستگاه cpap با کیفیت خریداری کنیم؟ این روزها در زندگی پرمشغله و پر استرس، همه افراد تنگی نفس در خواب و خروپف مزمن را تجربه می کنند، حال برخی بیشتر و برخی کمتر؛ اما شاید دلیل و منشاء اصلی این اتفاق را ندانیم و ندانستن دلیل این مشکل در خواب برای افرادی که به […]

چگونه دستگاه cpap با کیفیت خریداری کنیم؟

این روزها در زندگی پرمشغله و پر استرس، همه افراد تنگی نفس در خواب و خروپف مزمن را تجربه می کنند، حال برخی بیشتر و برخی کمتر؛ اما شاید دلیل و منشاء اصلی این اتفاق را ندانیم و ندانستن دلیل این مشکل در خواب برای افرادی که به وفور آن را تجربه می‌کنند، می‌تواند نتایج و آسیب‌های جدی را به همراه داشته باشد. اگر شما با مشکل آپنه خواب روبرو هستید باید به فکر درمانش باشید زیرا سلامت هر فرد مهمترین مورد در ادامه زندگی آن خواهد بود چون خواب خوب عامل اصلی عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن است و بلعکس اختلال خواب در پیدایش بسیاری از بیماری‌های قلبی، مغزی و ریوی نقش دارد.  روش‌های متعددی برای رفع مشکل تنگی نفس یا خفگی در خواب وجود دارد که در ادامه آن را برای شما به تفضیل شرح می‌دهیم.

Cpap چیست؟

دستگاه سی پپ یکی از روش‌های درمان آپنه در خواب است. نحوه عملکرد یا مکانیزم این دستگاه به این شکل است که؛ فشار هوای خفیف را به راه هوایی بالایی بیمار منتقل می‌کند تا راه‌های هوایی فرد را باز نگه دارد تا شخص بتواند در خواب، به طور طبیعی نفس بکشد و دیگر مشکل گرفتگی عمل تنفس را نخواهد داشت. خرید سی پپ بهترین درمان برای آپنه خواب است. این دستگاه راه های هوایی تان را در طول شب باز نگه می دارد و جریان دائمی هوا را از طریق یک ماسک که در هنگام خواب استفاده می کنید، به آرامی فراهم می کند.

پس به طور کلی این دستگاه به افرادی که از اختلالات خواب یا حالت‌های دیگر رنج می‌برند کمک می‌کند تا این اختلالات تأثیر منفی بر روی عملکرد تنفسی چه در هنگام خواب و چه در فعالیت های روزمره را رفع کند. در واقع انواع دستگاه های تنفسی در بازار موجود است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. به  عنوان مثال دستگاه بای پپ و دستگاه ونتیلاتور خانگی نیز دستگاه های تنفسی هستند که هر کدام در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. البته در این مقاله فقط به بررسی cpap پرداخته شده است.

مزایای استفاده از cpap

  • پیشگیری از بیماری قلبی
  • پیشگیری از سکته مغزی
  • پیشگیری از دیابت
  • افزایش هوشیاری در طول روز
  • رفع خستگی و خواب آلودگی در طول روز
  • بهبود تمرکز
  • ثبات روانی
  • کمک به خواب راحت اطرافیان با کاهش مشکلات تنفسی بیمار و خروپف او

فرق سی پپ و اتو سی پپ

در پاراگراف‌های قبلی، کاربرد و مزیت دستگاه سی پپ را به صورت کامل شرح دادیم؛ حال دستگاه اتو سی پپ را به تفضیل شرح می‌دهیم. دستگاه اتو سی پپ یا Auto CPAP (APAP)  اکسیژن مورد نیاز خون را از طریق ایجاد فشار هوای مثبت تامین می‌کند و بیمار را در برابر عوارض و خطراتی که ممکن است در اثر کمبود اکسیژن در خون ایجاد شود محافظت می‌کند. نیازهای فشار شخص در هر ساعت و هر دقیقه در طول شب متفاوت است؛ و این دستگاه میزان فشار لازم برای تنفس را به طور اتوماتیک تنظیم می‌کند. حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت سی پپ با اتو سی پپ در چیست؟ در چه شرایطی باید از دستگاه  سی پپ و یا اتو سی پپ استفاده کنیم؟

براساس توضیحاتی که درمورد هر دو دستگاه‌ها در بخش های قبل ذکر کردیم؛ می‌توانیم نتیجه بگیریم که اگر می‌خواهید دستگاه بر اساس استنشاق های مختلف خواب، فشار را به طور خودکار تنظیم کند، APAP می تواند انتخاب بهتری باشد. تنها تفاوت این دو دستگاه با یکدیگر، اتوماتیک بودن اتو سی پپ است.

نکات مهم که هنگام خرید cpap باید بدانید

در صورتی که به بیماری آپنه خواب مبتلا هستید ممکن است پزشکتان برای تنفس راحت‌‌تر شما هنگام خواب، استفاده از دستگاه تنفسی را توصیه کند تا بتوانید اکسیژنی را که هنگام خواب از دست می‌دهید را با استفاده از این دستگاه دریافت کنید. قبل از خرید این دستگاه به موارد ذیل دقت کنید تا بتوانید خرید مناسبی را انجام دهید:

  • مراجعه به پزشک برای تعیین بهترین مدل دستگاه تنفسی
  • نوع ماسک و سایز ماسک از آنجایی مهم است که هر شخصی دارای فرم چهره خاص خودش است. پس بر اساس آن باید نوع ماسک و سایز آن را انتخاب کند.
  • هرگز دستگاه CPAP را از فروشگاه‌ها و افراد غیر مجاز و غیر متخصص خریداری نکنید.
  • ما در شرکت رسمد جدیدترین و بهترین فناوری CPAP را ارائه می‌ دهیم هر نوع که پزشک شما تجویز کرده و نیازمند باشید.

سخن پایانی

آپنه یا وقفه تنفسی در خواب مشکلی رایج و قابل درمان است که یکی از روش‌های درمان آپنه خواب، استفاده از دستگاه های کمک تنفسی cpap است. فروشگاه رسمد ایران، سال ها است که در زمینه فروش محصولات کمک تنفسی، از جمله بای پپ، ونتیلاتور خانگی و سی پپ فعالیت دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات کمک تنفسی شرکت رسمد با متخصصان این مجموعه در ارتباط باشید. همچنین رسمد ایران امکان خرید حضوری و آنلاین دستگاه های تنفسی را در سراسر ایران برای بیماران فراهم ساخته است.