چگونه برای سفری ارزان به خارج از کشور برنامه ریزی کنم؟ تجربه سفر و پرواز خارجی به کشورهای دیگر باعث می شود با فرهنگ ها و جوامع متفاوت آشنا شویم. اما همیشه نمی توان برای سفر خارجی هزینه زیادی در نظر گرفت. گاهی می‌خواهیم با هزینه کمتر، سفر خارجی را تجربه کنیم. در این مطلب […]

چگونه برای سفری ارزان به خارج از کشور برنامه ریزی کنم؟

تجربه سفر و پرواز خارجی به کشورهای دیگر باعث می شود با فرهنگ ها و جوامع متفاوت آشنا شویم. اما همیشه نمی توان برای سفر خارجی هزینه زیادی در نظر گرفت. گاهی می‌خواهیم با هزینه کمتر، سفر خارجی را تجربه کنیم. در این مطلب قصد داریم برای سفری ارزان به خارج از کشور برنامه ریزی کنیم.

فاکتورهای موثر در هزینه سفر خارجی

این روزها با توجه به نرخ تورم و هزینه‌های سرسام‌آور، سفر به کشورهای خارجی چندان به‌صرفه به نظر نمی‌رسد. سفرهای خارجی نیازمند صرف هزینه‌های زیاد و پیش‌بینی نشده هستند و همین امر باعث می شود بسیاری افراد از انجام آن ناامید ‌شوند. از طرفی دیگر، آشنا شدن با دیگر فرهنگ‌ها و کشورها و تماشای آداب و رسوم آنها از نزدیک، بسیار وسوسه‌کننده هستند. پس بهتر است به جای کنار گذاشتن سفرهای خارجی به دلیل بالا بودن هزینه های آن، برای یک سفر مقرون به صرفه برنامه ریزی کنیم. بدین منظور، ابتدا باید با هزینه های سفر آشنا شد. هزینه های یک سفر خارجی شامل موارد زیر می شوند.

  • نوع مقصد
  • زمان سفر
  • هزینه خرید بلیط هواپیما
  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه حمل و نقل در مقصد
  • خورد و خوراک
  • تفریحات

برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها باید در مواقع شلوغ، به سفر نروید. به عنوان مثال، قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول در مواقعی مانند تعطیلات نوروز بسیار گران تر از دیگر زمان ها است.

مقاصد مناسب برای سفر ارزان خارجی

یکی از موارد مهم که روی هزینه سفر خارجی تاثیرگذار خواهد بود، انتخاب مقصد است. طبیعتا قیمت بلیط سفر به برزیل به نسبت قیمت بلیط دبی از تهران، بیشتر خواهد بود. این امر به دلیل فاصله زیاد ایران تا برزیل است. برای داشتن سفری ارزان به خارج از کشور بهتر است به سراغ کشورهای نزدیک تر بروید. در این جا با برخی از این کشورها آشنا می شویم.

ترکیه

به طور قطع، سفر به ترکیه جزء سفرهای خارجی کم هزینه خواهد بود. عدم نیاز به ویزا و همچنین هم مرز بودن با ایران، باعث می ‌شوند بخشی از هزینه‌ ها در سفر به این کشور حذف شوند. ایرانیان زیادی هر ساله به شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، آنالیا و آنتالیا برای گردش و تفریح سفر می ‌کنند. در ترکیه می‌ توان تجربه‌ های زیبایی مانند چشیدن طعم غذاهای محلی، حمام آفتاب، قدم‌ زدن در ساحل، شنا و بازدید از اماکن تاریخی و مکان‌ های دیدنی ترکیه را به دست آورد. کاخ سلطان احمد و توپ کاپی به همراه مساجد ایاصوفیه و رستم پاشا از جاذبه های تاریخی ترکیه محسوب می شوند. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول می توانید به سامانه فلای تودی مراجعه کنید.

هند

یکی دیگر از گزینه ها برای سفری ارزان به خارج از کشور، هند است. هند از جمله کشورهایی محسوب می شود که سفر به آن، ارزان و کم‌ هزینه خواهد بود. این کشور، فرهنگ ‌های متنوع و آداب رسوم مختلف دارد و مقصد گردشگری بسیاری از مردمان جهان است.

در کشور هند به دلیل ارزش واحد پولی کشور یعنی روپیه که نزدیک به 520 تومان است، تنها با یک بلیط ارزان‌ قیمت می‌ توان تمام شهر را گشت و از دیدنی‌ های آن لذت برد. اگر کمی به زبان انگلیسی آشنا باشید، می ‌توانید از معاشرت با مردمان این کشور لذت ببرید. اکثر هتل ‌های هند را نیز می‌ توان با 30 یا 40 دلار برای یک شب رزرو کرد. هزینه وعده‌ های غذایی هم در آنجا چندان بالا نیست.

در هند می‌ توانید به تاج‌ محل و قلعه سرخ بروید و از مناظر و طبیعت بی نظیر این کشور لذت ببرید. برای خرید بلیط پرواز خارجی به مقصد هند می توانید به فلای تودی مراجعه کنید. در فلای تودی امکان مشاهده قیمت های لحظه ای انواع پروازها به مقصد هند و همچنین سایر بلیط ها مانند قیمت بلیط دبی از تهران را خواهید داشت.

 

گرجستان

کشور گرجستان یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران است که برای سفری ارزان به خارج از کشور گزینه مناسبی خواهد بود. از آنجایی که ایرانیان برای سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارند، استقبال از این کشور در بین ایرانیان زیاد است. از شهرهای معروف گرجستان می توان به تفلیس و باتومی اشاره کرد. عدم نیاز به ویزا از جمله مزایای سفر به گرجستان است که سبب کاهش هزینه ‌ها می شود. ضمن این که برای سفر به گرجستان تورهای زیادی وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها، در هزینه ها صرفه جویی کرد. گرجستان جزء اروپا به ‌حساب می‌آید و دارای فرهنگ دوست‌داشتنی، غذاهای خوشمزه و طبیعت چهار فصل بی‌نظیر است.

برای اطلاع از قیمت انواع بلیط ها مانند قیمت بلیط گرجستان، قیمت بلیط دبی از تهران، قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول و … کافی است به سامانه فلای تودی رجوع کنید.

جمع‌بندی

برای تجربه سفری ارزان به خارج از کشور نیاز به برنامه ریزی خواهید داشت. فاکتورهای موثری که باید آنها را در نظر بگیرید شامل نوع مقصد، زمان سفر، هزینه خرید بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل در مقصد و هزینه تفریحات است. از جمله کشورهایی که سفر به آن ها ارزان خواهد بود، می توان به ترکیه، هند و گرجستان اشاره کرد. فراموش نکنید که از طریق فلای تودی می‌توانید به انواع بلیط پرواز خارجی از ایرلاین‌های متنوع و معتبر دسترسی داشته باشید.