چه راه هایی برای ترک اعتیاد وجود دارد ترک اعتیاد یکی از اساسی ترین دغدغه خانواده ها و افرادی است که درگیر بیماری اعتیاد هستند. مصرف مواد مخدر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در جهان امروز وجود دارد. در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که برای فرار از مشکلات یا برای دریافت لذت خود […]

چه راه هایی برای ترک اعتیاد وجود دارد

ترک اعتیاد یکی از اساسی ترین دغدغه خانواده ها و افرادی است که درگیر بیماری اعتیاد هستند. مصرف مواد مخدر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در جهان امروز وجود دارد. در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که برای فرار از مشکلات یا برای دریافت لذت خود را درگیر بیماری اعتیاد کرده اند. ممکن است فکر کنید درمان این بیماری غیر ممکن است، اما این طور نیست. این بیماری قابل درمان است. کلینیک ترک اعتیاد نگین با کمک پزشکان متخصص خود، بصورت شبانه روزی در تلاش است تا بیماران درگیر اعتیاد بتوانند از شر این بیماری رها شوند.

این کلینیک با استفاده از بروزترین علم موجود در زمینه ترک اعتیاد در عصر حاضر، به افرادی که درگیر اعتیاد هستند کمک می کند تا به زندگی عادی خود برگردند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است به سایت کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه کنید.

معرفی کاربردی ترین روش های ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر

برای ترک اعتیاد روش ها و راهکارهای متنوعی وجود دارد. برای هر فرد بسته به توانایی و مواد مخدری که مصرف می کند، باید راه درمان مناسبی در نظر گرفته شود. در روند درمان اعتیاد لازم است فرد بیمار یک مشاور و روانپزشک را برای انتخاب شیوه درست درمان در کنار خود داشته باشد. از کاربردی ترین روش هایی که امروزه برای ترک اعتیاد به کار برده می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترک به روش ابن سینا

ترک اعتیاد به روش ابن سینا درمانی تدریجی، آهسته و در طول زمان است. در این روش شخص بیمار در ابتدا فاصله بین مصرف ها را افزایش می دهد. بیمار باید در کنار افزایش فاصله دز مصرف مقدار مخدر مصرفی خود را نیز کاهش دهد. درمان به روش ابن سینا درد و کم حوصلگی و خماری و ضعف اعصاب را به دنبال دارد. طول درمان بستگی به مخدری است که بیمار مصرف می کند. هرچه این مخدر قوی تر باشد درمان هم طولانی تر است.

  • ترک به روش سم زدایی

ترک اعتیاد با سم زدایی یکی از بهترین راه ها و موفقیت آمیزترین شیوه برای درمان بیماری اعتیاد است. در این روش به بدن بیمار زمان داده می شود که ماده مخدر به طور کامل از آن خارج شود. هرچه آلودگی شخص درگیر کمتر باشد بدن سریعتر سم زدایی می شود. روش سم زدایی حتما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام داده شود. حضور پزشک در کنار بیمار از آسیب ها و واکنش های احتمالی بدن در مقابله با بیماری جلوگیری می کند.

  • ترک با طب سنتی

طب سوزنی و مصرف گیاهان داروی از جمله راه های ترک اعتیاد است. طب سنتی در فرهنگ ما جایگاه ویژه و مهمی دارد و برای انواع بیماری ها و همچنین بیماری اعتیاد موثر است. این روش درمان به فرد بیمار در کم کردن علائمی نظر یبوست و بی خوابی و درد و عدم کنترل اعصاب کمک می کند.

  • ترک اعتیاد به روش ماتریکس

روش ماتریکس از شیوه های کاربردی ترک اعتیاد از جمله اعتیاد های سنگین مانند شیشه و کوکائین است. در این روش درمان از چندین شیوه درمانی که به تنهایی هم موثرند در کنار هم استفاده می شود. با استفاده از این روش شخص بیمار در طول درمان بستری نمی شود و بیمار می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد. روش های بسیاری برای ترک اعتیاد وجود دارند. اما بهتر است کسانی که درگیر این بیماری هستند با مراجعه به یک مرکز درمانی بهترین راه درمان را دریافت کنند.

کلینیک ترک اعتیاد نگین

کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از پیشرفته ترین و مجهز ترین مراکز موجود در سراسر کشور است. این مرکز اولین کلینیک بستری و درمان اعتیاد در ایران است. بیمارستان ترک اعتیاد نگین در شهر اصفهان با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان شروع به فعالیت کرده است. کلینیک ترک اعتیاد نگین با تجهیزات و امکانات پیشرفته و همچنین پزشکان و متخصصان حرفه ای بستری امن را برای درمان بیماران خود فراهم کرده است. افراد بیماری که به کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه می کنند با نظر مشاور و روانشناس مرکز تحت بهترین شیوه درمان با توجه به اعتیادشان قرار می گیرند.

 

مراقبت های بعد از ترک اعتیاد

بعد از درمان و ترک اعتیاد بسیار مهم است که فرد مواظب سلامتی خود باشد. در این دوره شخص درمان شده بهتر است ورزش کند و از مواد غذای سالم استفاده کند. لازم است فردی که اعتیاد خود را ترک کرده حدود یک سال تحت نظر یک روانشناس به روند عادی زندگی برگردد.

نکته متمایز و بسیار مثبت کلینیک ترک اعتیاد نگین این است که بعد از ترخیص مراجعین هم جویایی سلامتی و وضعیت آنها است. این کلینیک با به کار بردن جدیدترین و کاربردی ترین روش ها بیماران و مراجعین خود را به زندگی قبل از اعتیاد بر می گرداند.

 https://www.neginn.com/