چالش‌های خرید لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار ایران با نگاهی به تردد ماشین‌های موجود در خیابان می‌توانید متوجه واردات عظیم خودروهای چینی به داخل کشور شوید. خودروهایی لوکس و شیک که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند با بسیاری از مدل‌های ساخت اروپا و آمریکا رقابت کنند. لوازم خودروهای چینی از کیفیت بسیار […]

چالش‌های خرید لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار ایران

با نگاهی به تردد ماشین‌های موجود در خیابان می‌توانید متوجه واردات عظیم خودروهای چینی به داخل کشور شوید. خودروهایی لوکس و شیک که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند با بسیاری از مدل‌های ساخت اروپا و آمریکا رقابت کنند. لوازم خودروهای چینی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توانند طول عمر بالایی داشته باشند. با این وجود تمامی اتومبیل‌ها چه ایرانی و چه خارجی پس از مدتی نیاز به تعویض قطعه پیدا می‌کنند و نیاز به لوازم یدکی دارند.

بازار خرید و فروش لوازم یدکی خودرو یکی از پرنوسان‌ترین بازارها است؛ بازاری که صعود و نزول آن به موارد بسیاری بستگی دارد. در این مورد خرید لوازم یدکی خودروهای چینی به دلیل خارجی بودن چالش‌های بسیاری دارد، به همین دلیل به یکی از بحث‌های داغ و دغدغه‌های اصلی صاحبان اتومبیل‌های چینی تبدیل شده است. اگر شما هم صاحب ماشین چینی باشید با این مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اید. در این مقاله بر آن شدیم که به برخی از چالش‌های این موضوع پرداخته و راه‌حل‌های مفیدی برای خرید لوازم یدکی خودروهای ام وی ام و جک در اختیارتان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

لوازم خودرو یدکی چیست؟

پیش از اینکه به بررسی چالش‌ها و مسائل مرتبط به آن بپردازیم، در مورد لوازم یدکی و زمان‌های خرید و تعویض آن‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهیم. امروزه صنعت خودروسازی به یکی از رایج‌ترین و پرسودترین پایه‌های اقتصاد جهان تبدیل شده است، ازاین‌رو کارخانه‌های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند. این کارخانه‌ها با توجه به نوع و مدل خودروهای تولیدی، قطعات خودرو تولید کرده و برخی را به خطوط تولید و برخی دیگر را به عنوان قطعه یدکی در بازار عرضه می‌کنند.

با توجه به اینکه قطعات خودرو همانند سایر قطعات دچار سایش و خرابی می‌شوند، نیاز است پس از مدتی اقدام به تعویض آن‌ها کنید. گاهی اوقات قطعات خودرو به دلایل دیگری همچون تصادف نیاز به تعویض و تعمیر پیدا می‌کنند که در هر دو مورد باید به خرید و تهیه لوازم خودرو یدکی اقدام کنید.

یکی از موضوعاتی که باید در هنگام تعویض لوازم یدکی خودرو چینی به آن توجه کنید، نحوه تعویض درست و اصولی آن است. بسیاری از تعمیرکاران به دلیل اینکه از سیستم داخلی ماشین اطلاعات و دانش کاملی ندارند، قطعات یدکی خودرو را اشتباه نصب می‌کنند. ازاین‌رو نه تنها به قطعه آسیب وارد می‌شود، احتمال آسیب به خودرو و سیستم‌های داخلی آن نیز بالا می‌رود. به خاطر دلایل ذکر شده بهتر است خرید و تعویض لوازم یدکی خودروهای چینی را جدی بگیرید.

چالش‌های خرید لوازم یدکی خودروهای چینی

همان‌طور که گفتیم بازار لوازم یدکی جزو پرچالش‌ترین بازارها است و به دلیل کاربرد فراوانی که دارد به یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌ها نیز تبدیل شده است. چالش‌های بسیاری در مسیر خرید و تهیه محصولات یدکی وجود دارد که در ادامه به توضیح برخی از این چالش‌ها می‌پردازیم:

کیفیت محصولات

یکی از مسائلی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، یافتن لوازم یدکی خودروهای ام وی ام یا لوازم یدکی خودرو جک است. اگر محصول خریداری شده از کیفیت بالایی برخوردار نباشد بر روی عملکرد سایر قسمت‌های ماشین نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین شما مجبور خواهید شد این قطعه را بارها تعویض کنید. تعویض چندباره باعث صرف هزینه زیاد می‌شود و جنبه اقتصادی ندارد.

برند لوازم خودرو

یکی دیگر از چالش‌هایی که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند، لوازم خودرو با برندهای ناشناس است. برخی کارگاه‌ها به دلیل سود بیشتر اقدام به تولید لوازم یدکی فیک می‌کنند. معمولا محصولات فیک کارایی مناسبی نداشته و ممکن است به بخش‌های مختلف خودرو آسیب وارد کند و سلامت آن را به خطر بیندازد.

اصل بودن لوازم خودرو

همان‌طور که گفتیم محصول اصل و غیر اصل تفاوت‌های بسیاری دارند و تاثیر بسیاری بر عملکرد خودروی شما دارند. برای اینکه در هنگام خرید دغدغه کم‌تری داشته باشید، بهتر است درباره محصول اصل و غیر اصل مطالعه کرده و آن را بشناسید. شناختن محصول به شما کمک می‌کند تا خرید موفقیت‌آمیزی تجربه کنید.

قاچاقی بودن لوازم خودرو

معمولا در بازارهایی که مشتریان بسیاری دارند، کالاهای قاچاق نیز یافت می‌شود؛ اما بهتر است بدانید اکثر کالاهای قاچاق، غیر اصل هستند یا دچار آسیب شده و جنس درجه دوم یا سوم محسوب می‌شوند. توصیه می‌شود گول قیمت‌های پایین  و وسوسه‌انگیز لوازم خودرو قاچاقی را نخورید و کالایی باکیفیت خریداری کنید.

گارانتی لوازم خودرو

یکی از مواردی که می‌تواند تا حدودی در این بخش شما را یاری کند، گارانتی داشتن لوازم یدکی ام وی ام و جک است. شما می‌توانید در هنگام خرید این مورد را در نظر بگیرید تا از اصل و فیک بودن کالا آگاه شوید. داشتن گارانتی احتمال اصل بودن را بالا برده و نشان از کیفیت عالی محصول دارد.

فروشگاه مناسب

یکی دیگر از بزرگ‌ترین چالش‌ها در زمینه خرید لوازم خودرو، یافتن فروشگاه لوازم خودرو مناسب است. شما می‌توانید با تحقیق و پرس‌وجو فروشگاهی معتبر در این حوزه بیابید. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند، زیرا شما می‌توانید تمامی محصولات موجود در این فروشگاه‌ها را به صورت یکجا ببینید و کالای موردنظر و دلخواه خود را از میان محصولات متنوع پیدا کنید. فروشگاه‌های اینترنتی دارای نشان اعتبار هستند و شما را از اعتبار محصولات خود مطمئن می‌کنند.

دلیل وارد کردن لوازم یدکی خودرهای چینی

معمولا در هنگام خرید لوازم خودرو با محصولات ساخت ایران نیز مواجه می‌شوید که قیمت بالاتری از محصولات ساخت چین دارند. به احتمال زیاد برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا کالاهای وارداتی قیمت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توانیم بگوییم هزینه تولید لوازم خودرو در چین 34% پایین‌تر از هزینه تولید همان محصول در داخل کشور یا وارد کردن آن از سایر کشورها است. در این میان با پایین بودن قیمت فاحش محصولات چینی، تولیدکنندگان داخلی محکوم به شکست هستند؛ حتی با وجود اینکه محصولاتشان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

بنابراین بهتر است از این موضوع آگاه بوده و لوازم خودرو موردنیاز خود را از میان برندهای معروف چینی انتخاب و خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید برای حمایت از تولید ملی به دنبال یافتن و تهیه کالاهای داخلی نیز باشید.

سخن پایانی

حال که با چالش‌های این عرصه آشنا شدید، وقت آن رسیده است فروشگاهی مطمئن و معتبر برای خرید لوازم یدکی خودروهای جک و لوازم یدکی خودروهای ام وی ام معرفی کنیم. همان‌طور که خواندید برخی از قطعات خودرو به دلیل استهلاک یا تصادف و خرابی در زمان معینی نیاز به تعویض دارند و انتخاب لوازم یدکی مناسب می‌تواند شما را در محافظت از خودروی‌تان همراهی کند. شما می‌توانید لوازم ماشین موردنیاز خود را از فروشگاه اینترنتی یدک مارکت تهیه نمایید.

فروشگاه یدک مارکت یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها در زمینه خرید لوازم یدکی خودروهای چینی و ایرانی است. این شرکت فعالیت اصلی خود را از 14 سال پیش آغاز کرده و در تمامی این سال‌ها برای بهبود سیستم‌ خدمت‌رسانی به مشتریان و همچنین بهبود کیفیت و قیمت محصولات خود تلاش کرده است. این فروشگاه شما را مستقیما به بازار لوازم یدکی تهران ارتباط می‌دهد و می‌توانید هر قطعه‌ای را که لازم دارید بدون مشکل و دردسر پیدا کرده و خریداری نمایید. یدک مارکت کالاهای خریداری شده شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال می‌کند. بهتر است بدانید تمامی کالاهای خریداری شده از این فروشگاه اینترنتی امکان بازگشت دارند و این نشان از کیفیت بالای محصولات آن دارد. برای کسب اطلاع از نحوه خرید و مشاهده کالاهای موجود به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.