رفع فیلتر پلتفرم توییچ پلتفرم توییچ که از در روزهای اخیر در دسترس کاربران ایرانی قرار نگرفته و به نظر می رسد فیلتر شده است، اکنون بدون هیچ مشکلی در اختیار اکثر کاربران قرار گرفته و به نظر می رسد فیلتر حذف شده است و رفع فیلتر پلتفرم توییچ شد. توییچ نیز در اردیبهشت ۹۷ […]

رفع فیلتر پلتفرم توییچ

پلتفرم توییچ که از در روزهای اخیر در دسترس کاربران ایرانی قرار نگرفته و به نظر می رسد فیلتر شده است، اکنون بدون هیچ مشکلی در اختیار اکثر کاربران قرار گرفته و به نظر می رسد فیلتر حذف شده است و رفع فیلتر پلتفرم توییچ شد. توییچ نیز در اردیبهشت 97 فیلترینگ یک روزه را تجربه کرد و به نظر می رسد که این مشکل دوباره تکرار شده و کمی بیش از 24 ساعت است که مشکل برطرف شده است.

پلتفرم توییچ رفع فیلتر شد

توییچ یک سرویس پخش زنده

طبق گزارش هاریکا خبر پلتفرم توییچ رفع فیلتر شد .کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی از رفع فیلتر توییچ خبر دادند و پیگیری و بررسی موضوع با اتصال به چندین ISP مختلف نیز نشان می دهد که این سرویس دیگر دچار اختلال نمی شود. برخی از کاربران می گویند هنوز برای اتصال به توییچ مشکل دارند و تعداد کمی از این کاربران نشان می دهند که به احتمال زیاد این مشکل به زودی در سرور آنها برطرف خواهد شد.

اخیراً بسیاری از استریمرهای داخلی از توییچ به عنوان پلتفرم اصلی پخش بازی خود استفاده کرده اند. در زمان نگارش این مطلب، هیچ سازمان رسمی یا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مدیر ارشد نگهداری بازی‌های رایانه‌ای کشور، پاسخی به این اختلال توییچ برای کاربران ایرانی نداده و علت آن را مشخص نکرده است. در واقع، هیچ نهادی در مورد این اختلال صحبت نکرده است که کمی بیش از 24 ساعت طول کشیده است و مشخص نیست دقیقاً چه چیزی باعث این مشکل شده است.

لازم به ذکر است سرویس های توییچ یا استیم از گذشته تا به امروز گاهی برای کاربران داخل کشور قطع می شود اما سرویس توییچ یک بار در اردیبهشت ماه 1397 برای مدت کوتاهی فیلتر و سپس فیلتر حذف شد.

توییچ یک سرویس پخش زنده ویدیوی آنلاین است که به کاربران از سراسر جهان امکان می دهد محتوای زنده را پخش کنند. بیشتر این محتوا مربوط به بازی ها، پخش زنده و چت و پخش آنلاین است.

این سرویس اولین بار در سال 2011 توسط شرکت مادر جاستین معرفی شد. تلویزیون (Justin.tv) برای ادامه فعالیت های خود به صورت مستقل و با تمرکز بر بازی های ویدیویی تقسیم شد. دستاوردهای فعالیت مستقل این مجموعه این بود که 3 سال بعد، در آگوست 2014، آمازون مجموعه جدیدی را به قیمت 970 میلیون دلار خریداری کرد و پایه های اولیه توییچ امروزی گذاشته شد.

اخیرا یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده گیمرها یعنی Discord نیز ایرانی ها را تحریم کرده است.