GLX پرچم‌دار جدیدی عرضه کرد  GLX پرچم‌دار جدیدی عرضه کرد .  GLX گوشی جدیدی با قیمت ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه کرده است. بومی سازی تلفن همراه ایرانی در سال های اخیر یکی از سه طرح بزرگ ملی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بوده است. در همین راستا […]

 GLX پرچم‌دار جدیدی عرضه کرد

 GLX پرچم‌دار جدیدی عرضه کرد .  GLX گوشی جدیدی با قیمت ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G عرضه کرده است.

بومی سازی تلفن همراه ایرانی در سال های اخیر یکی از سه طرح بزرگ ملی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بوده است. در همین راستا وزیر اسبق ارتباطات وعده داده بود که ایران تا پایان سال 99 سالانه 400 هزار گوشی هوشمند تولید خواهد کرد. با بررسی از بازار تلفن همراه در سال گذشته نشان داده شده است که در سال 1399 حتی 100 هزار گوشی ایرانی ساخته نشده است. البته این آمار هم شامل گوشی های هوشمند و هم غیرهوشمند می شود! هم اکنون پرچمدار ۷ میلیونی GLX با پشتیبانی از 5G معرفی شد .

پرچمدار ۷ میلیونی GLX

محمدجواد جهرمی همچنین از اختصاص بودجه 500 میلیون تومانی به اپراتورهای تلفن همراه کشور برای فروش اقساطی این گوشی ها خبر داد. اما در همین راستا تنها در آذرماه سال گذشته اولین گوشی صائیران با نام ویرا وی 5 و با قیمتی حدود 3 میلیون تومان در فروشگاه ایرانسل به فروش رسید. وزیر ارتباطات در عین حال اعلام کرد در حال حاضر امکان ساخت صفر تا صد گوشی تلفن همراه در کشور وجود ندارد و گوشی های صایران نیز به صورت کامل و «پک شده» از چین خریداری شده است.

حالا با گذشت دو سال از معرفی گوشی هوشمند شاهین ۲، شرکت ایرانی GLX سه روز پیش از «جنرال لوکس شاهین ۳» رونمایی کرد. پنجمین گوشی جی ال ایکس که بار دیگر پرچمدار لقب گرفته است با قیمت 6 میلیون و 990 هزار تومان به اضافه 9 درصد ارزش افزوده برای پیش فروش در سایت جی ال ایکس قرار گرفته است. مبلغ پیش پرداخت برای ثبت سفارش 50000 تومان تعیین شده است که مشتریان را در اولویت دریافت شاهین 3 قرار می دهد.

شرکت ارتباطات سیار گویا اروند (GLX) این بار مشتریان خود را شگفت زده کرده و پرچمدار جدید خود را با پشتیبانی از شبکه 5G، پردازنده دو هسته ای مدیاتک 810، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرده است. این شرکت مهمترین تمرکز جنرال لوکس شاهین 3 را قدرت سخت افزاری آن به ویژه دوربین پشت و سلفی، صفحه نمایش و حافظه و صدای قدرتمند اسپیکر عنوان کرده است.

مشخصات گوشی شاهین سه GLX

برخی مشخصات شاهین سه GLX به شرح زیر است:

  • نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶٫۵۷ اینچ و رزولوشن Full HD
  • وزن ۱۷۱ گرمی
  • دو سیم‌کارت نانو با پشتیبانی هم‌زمان
  • سیستم عامل اندروید ۱۱
  • تراشه ۶ نانومتری دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین چهار‌گانه ۶۴ مگاپیکسل و دوربین سلفی دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از شارژ سریع با رابط تایپ C
  • بدنه پلی کربنات و روکش چرم
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • قابلیت تشخیص چهره
  • ضمانت‌نامه ۱۸ ماهه

این گوشی همراه با هندزفری، کابل شارژ و البته فقط چرم سبز تیره عرضه می شود.

GLX پیشرفت خود در تولید گوشی های هوشمند را چنان شگفت انگیز توصیف کرده است که شاهین III را رقیبی جدی برای پرچمداران بزرگ دنیا می داند. جی ال ایکس با این تولید ادعا می کند که فاصله کیفی محصولات خود با برندهای برتر دنیا را کاهش داده و مصمم است بخش قابل توجهی از بازار کشور را در اختیار بگیرد.

جی ال ایکس در تشریح ظاهر شاهین 3 نیز گفت که رنگ و طرح پشت چرمی در عین سادگی حس لوکس بودن را به کاربر القا می کند. وی همچنین اضافه کرد که نوع دوربین و فلاش پشت گوشی بسیار ظریف و منحصر به فرد است. با این حال، اگر از طراحی مشابه در پشت گوشی با Redmi Note 10 بگذریم. اما تصویر و لوگویی که در هنگام شارژ گوشی GLX دیده می شود، دقیقاً آرم شیائومی است.

به گفته این شرکت سازنده گوشی ایرانی، شاهین 3 با استفاده از سخت افزار قوی و سبک لمسی و صفحه نمایش روان، هیچ محیط بازی و نرم افزاری را کم نخواهد کرد و «از کند شدن سرعت در انجام کارهای سنگین خبری نیست».

اگرچه قیمت گوشی بالا به نظر می رسد، اما GLX از گوشی جدید خود با قابلیت های بالا و مشخصات بهبود یافته، یکی از بهترین گوشی های بازار در بازه قیمتی ۷ میلیون تومان یاد کرده است. باید دید این گوشی هوشمند در عمل چه عملکردی خواهد داشت.

نظر شما در مورد گوشی هوشمند جدید JLX چیست؟ به نظر شما مزایا و معایب این گوشی نسبت به همتایان خود در بازار کشور چیست؟