ورق استیل طلایی طرح دار به طور معمول در قالب طرح های سه بعدی یا دارای برجستگی در دسترس هستند. ورق های طرح دار طرفداران زیادی دارند و در اماکن مختلفی از آنها استفاده می شود. طرح های روی این ورق ها تنوع بسیار بالایی دارند که هر سلیقه ای را پوشش می دهند. این […]

ورق استیل طلایی طرح دار به طور معمول در قالب طرح های سه بعدی یا دارای برجستگی در دسترس هستند. ورق های طرح دار طرفداران زیادی دارند و در اماکن مختلفی از آنها استفاده می شود. طرح های روی این ورق ها تنوع بسیار بالایی دارند که هر سلیقه ای را پوشش می دهند. این ورق ها نسبت به ورق های ساده مزیت های بیشتری را نیز دارا هستند. طرح دار شدن ورق های استیل کاربرد آنها را بیشتر و متنوع تر کرده است.

 

ورق استیل طلایی

 

ورق استیل طلایی طرح دار چیست؟

ورق استیل طلایی دارای انواع مختلفی است. این ورق ها در بازار به سه شکل مات و براق طرح دار موجود هستند. ورق های مات و براق کاربردهای خود را پیدا کرده اند. اما می توان یکی از پرکاربردترین انواع این ورق ها را نوع طرح دار آنها دانست. از انواع طرح دار طلایی برای دکوراسیون محیط های مختلف داخلی و بیرونی استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی های این ورق های طرح دار می توان به ضد خش بودن، ضد فرسایش بودن و انعطاف پذیری خیلی زیاد آنها اشاره کرد. خواص جوش پذیری بالا در طول زمان و در هر وضعیت آب و هوایی نیز از دیگر ویژگی های این ورق ها به شمار می رود. طرح هایی که روی ورق های استیل طلایی ایجاد می شوند تنوع بسیار زیادی دارند که شامل خط و خطوط تا طرح های منظم می شوند.  برای طرح دار کردن ورق استیل طلایی از نورد سرد و گرم و تحت فشار گذاشتن آنها استفاده می شود. ضخامت آنها به طور معمول کم است و سطح صاف و براقی دارند. این ورق ها را می توان در اندازه ها و طرح های بسیار متنوع تهیه کرد. برای تولید این نوع ورق های استیل از گریدهای مختلفی استفاده می شود. این ورق ها می توانند موقعیت های مختلف فیزیکی و شیمیایی را تحمل کنند.

ویژگی های ورق های استیل طلایی

ورق استیل طلایی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در ساخت این ورق ها از آلیاژ کربن نیز استفاده می شود. طرح های دارای سطح انعکاس پایین یا منظم مثل راه راه را به کمک فلزهای خش دار روی ورق ها ایجاد می کنند. این ورق ها در برابر سایش و کشش و خوردگی مقاومت بالایی دارند. مهم ترین ویژگی این ورق ها ضد زنگ و ضد فرسایش بودن آنها است. بعضی از این نوع ورق های طرح دار در مقابل هر گونه خراشی از خود مقاومت نشان می دهند. دندانه ها و خراشیدگی ها به دلیل داشتن طرح و نقش روی این ورق های استیل به سادگی قابل مشاهده نیستند و همین مسئله موجب صرفه جویی در وزن آنها شده است. شکستن پرتوهای نور یکی دیگر از ویژگی های این ورق ها است.   کاربرد ورق استیل طلایی به دلیل ویژگی های بسیار زیادی که دارد بسیار متنوع شده است. سطوح بافت دار و طرح دار این ورق ها موجب کاهش سطح تماس با عناصر دیگر محیط می شود. همین ویژگی موجب شده است که شکل خراش و زنگ زدگی به سادگی حل شود. این ورق ها در اماکن مذهبی، مکان های هنری و عمومی و حتی به عنوان کفپوش کاربرد دارند. از این ورق ها به دلیل زیبایی و رنگ و طرح های خاصشان می توان در دکوراسیون محیط های مختلف داخلی نیز استفاده کرد. یکی از کاربردهای بسیار زیاد این ورق ها در ساخت آسانسور است. از انواع این ورق ها برای ساخت اتاقک آسانسور و هر چه زیباتر کردن آنها استفاده می شود.

 

کاربرد ورق استیل طلایی

 

قیمت ورق استیل طلایی و علت بالا بودن آن

ورق استیل طلایی قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر ورق ها دارد. شکل گیری و آلیاژ به کار رفته در تهیه این ورق ها در هزینه تولید آنها بسیار اثرگذار است. در تهیه این نوع ورق ها به طور معمول از ورق های استیل با کیفیت استفاده می شود. نوسانات قیمت ها در بازار موجب شده است که قیمت این نوع ورق ها نیز به طور روزانه تغییر یابد. پیش از انتخاب هر طرح و نقشی می توان با مشاوران و متخصصان  بازرگانی استیل خانی (https://steelkhani.com ) مشورت کرد. برای این که سفارش دهنده به طور دقیق بداند که به چه اندازه و تعداد از این ورق ها نیاز دارد نیز می تواند از متخصصان کمک بگیرد.