وزارت خارجه تمهیداتی برای دیپلماسی علمی در نظر بگیرد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  وزارت خارجه تمهیداتی برای دیپلماسی علمی در نظر بگیرد  به گزارش خبرنگار هاریکا، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی امروز در نشست دیپلماسی علمی و فناوری، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: […]

وزارت خارجه تمهیداتی برای دیپلماسی علمی در نظر بگیرد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  وزارت خارجه تمهیداتی برای دیپلماسی علمی در نظر بگیرد  به گزارش خبرنگار هاریکا، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی امروز در نشست دیپلماسی علمی و فناوری، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: دانشگاه علامه ظرفیت بالایی در کمک به وزارت امور خارجه دارد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: دبیرخانه شبکه دانشگاهی، کرسی ارتباطات یونسکو، زبان فارسی در ۷ کشور جهان و … از جمله ظرفیت‌های این دانشگاه در تعاملات بین المللی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه پتانسیل دانشگاه علامه برای فعالیت‌های بین المللی بالاست و از هر حیث برای رونق دیپلماسی علمی آمادگی دارد، افزود: البته که توانمندی در جذب دانشجویان خارجی در همه دانشگاه‌های ایران وجود دارد.
معتمدی خاطر نشان کرد: گاهی نگاه ما به دانشجویان خارجی نگاه ارز و دلار است؛ این موضوع واقعاً نگران کننده است.
معتمدی با تاکید بر اینکه اکنون ما کمتر به این موضوع که دانشجویان خارجی سفیران علمی در کشورهای خودشان هستند توجه می‌کنیم ادامه داد: لازم است وزارت علوم در این زمینه تمهیدات ویژه ای را در نظر بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان خارجی تسهیلات ویژه ای نیاز دارد زیرا اکنون ویزای دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه طباطبایی دچار مشکل شده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر استادی را به ایران دعوت کنیم با ویزای توریستی راحت تر به ایران می آیند تا با ویزای دانشگاهی.
وی خطاب به وزارت امور خارجه گفت: لازم است وزارت امور خارجه در زمینه ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها تمهیداتی بیاندیشد. امیدوارم براتون خبر   وزارت خارجه تمهیداتی برای دیپلماسی علمی در نظر بگیرد براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-09 19:26:39