همایش ملی «حکیم سبزواری» با پیام وزیر علوم آغاز شد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  همایش ملی «حکیم سبزواری» با پیام وزیر علوم آغاز شد  به گزارشهاریکا خبر، محمدعلی زلفی‌گل در پیام خود به این همایش ملی که اسدی زنگنه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری آن‌را قرائت کرد آورده است: سرزمینِ سربلند ایران، […]

همایش ملی «حکیم سبزواری» با پیام وزیر علوم آغاز شد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  همایش ملی «حکیم سبزواری» با پیام وزیر علوم آغاز شد  به گزارشهاریکا خبر، محمدعلی زلفی‌گل در پیام خود به این همایش ملی که اسدی زنگنه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری آن‌را قرائت کرد آورده است:
سرزمینِ سربلند ایران، سرزمین فرزانگان و فرهیختگانی است که به جِد وُ جَهد، از اعاظم علم و خداوندگاران معرفت روزگار خویش و دیگر روزگاران گردیده‌اند و در منظومه‌ی سرآمدان تعلیم و تهذیب، خورشیدوار درخشیده‌اند و روشنی آفریده‌اند. نام‌های نمایان بی‌شماری را می‌توان از این منظومه برشمرد که به تقارن تقویم، به ستایش دانشی‌مردِ روزگاران و مبارک‌مسلک‌ِ عارفان؛ حضرت حکیم سبزواری خواهم پرداخت که عالمی عالی‌مقام و والاوارسته‌ای فقیه مثبوت و مضبوط است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این پیام آورده است: حکیم سبزواری با نوشتن کتاب «شرح منظومه» که به آموزش حکمت متعالیه در تمام ابواب پرداخته است، جایگاه آموزشی والایی یافت به گونه‌ای که این کتاب، نزدیک به دو قرن، به مهم‌ترین کتاب آموزشی در فلسفه اسلامی تبدیل شد و برنامه درسی حوزه‌ها و محافل علمی فلسفه اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داد. این حکیم فرزانه علاوه بر طی نمودن طریق علمی و پژوهشی، به تهذیب نفس پرداخته و در عرفان و زهد به مدارج والایی دست یافت و کرامات ایشان زبانزد عام و خاص گشت.
زلفی گل در پایان افزوده است: با ابراز خرسندی از پاسداشت مقام این دانشمند بزرگ و حکیم فرزانه، قدردان برگزارکنندگان هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری در دانشگاه حکیم سبزواری و در روز ملی منتسب به ایشان، می‌باشم. برگزاری و گرامیداشت مفاخر علمی و فرهنگی این مرز و بوم سنت حسنه‌ای است که در این دانشگاه انجام شده است. از پروردگار دانش می‌خواهم که میراث‌داران سزاواری برای گنجینه‌های سرافرازی و سربلندی علم و معرفت و معنویت این کهن‌ملت باشیم. امیدوارم براتون خبر   همایش ملی «حکیم سبزواری» با پیام وزیر علوم آغاز شد براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-27 12:03:17