هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن آغاز به کار کرد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن آغاز به کار کرد  به گزارش خبرنگار هاریکا، طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی- فناورانه (طرح شهید احمدی روشن)، با الگوبرداری از شیوه‌های آموزشی مربی محور در کشور، از سوی بنیاد ملی […]

هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن آغاز به کار کرد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن آغاز به کار کرد  به گزارش خبرنگار هاریکا، طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی- فناورانه (طرح شهید احمدی روشن)، با الگوبرداری از شیوه‌های آموزشی مربی محور در کشور، از سوی بنیاد ملی نخبگان طراحی و از سال ۱۳۹۶ اجرایی شده است.
در این طرح، هسته‌های نخبگانی با هدف افزایش سطح کیفی آموزش و تسهیل کسب تجربه در دنیای واقعی، با همکاری متقابل خبرگان علمی، شرکت‌های صنعتی، مؤسسات پژوهشی و با حضور فعال دانشجویان مستعد و دانش‌آموختگان برگزیده تشکیل می‌شود.
در طول طرح، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی پس از شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، مجموعه‌ای از مستعدان علاقه‌مند را انتخاب کرده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل مسئله‌ای واقعی می‌پردازند.
آموزش دانشجویان مستعد در بستر حل یک مساله واقعی، هدایت دانشجویان مستعد دانش آموختگان برگزیده برای حل مساله‌های راهبردی کشور، افزایش مهارت‌های اجتماعی و ایجاد حس خودباوری در دانشجویان و دانش آموختگان، ایجاد شبکه دانشجویان و دانش آموختگان دارای توانایی کار گروهی و حل مساله، ایجاد انگیزه در مستعدان برای فعالیت در کشور، بهره مندی از تجارب ارزنده نهادها و راهبران، آشنایی مستعدان با فعالیت تیمی و افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی به هسته‌ها از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.
تاکنون ۶ دوره از طرح شهید احمدی روشن برگزار شده است.
در دوره ششم این طرح ۲۲۲ هسته با ۹ هزار متقاضی برگزار شد که طی آن ۱۸۶۹ برگزیده داشته است.
در هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن که از امروز آغاز می‌شود ۴۷۶ هسته مساله محور تشکیل شده است. امیدوارم براتون خبر   هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن آغاز به کار کرد براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-06 23:02:48