هشتمین جشنواره فیلم شهر آغاز به کار کرد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری هشتمین جشنواره فیلم شهر آغاز به کار کرد  به گزارشهاریکا خبر، مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم شهر به دبیری مجید اکبرشاهی شامگاه یکشنبه ۲۶ تیرماه در پردیس ملت برگزار شد. این مراسم حوالی ساعت ۲۱:۰۵ با قرائت قرآن […]

هشتمین جشنواره فیلم شهر آغاز به کار کرد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری هشتمین جشنواره فیلم شهر آغاز به کار کرد  به گزارشهاریکا خبر، مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم شهر به دبیری مجید اکبرشاهی شامگاه یکشنبه ۲۶ تیرماه در پردیس ملت برگزار شد.
این مراسم حوالی ساعت ۲۱:۰۵ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.
در ابتدای این مراسم مجید اکبرشاهی دبیر این رویداد در سخنانی بیان کرد: جشنواره فیلم شهر در آستانه برگزاری هشتمین دوره است هر چه از تعداد دوره‌های جشنواره می‌گذرد متوجه می‌شویم جشنواره نیاز به حمایت دارد و امیدوارم با حمایت همه جانبه مدیران و اصحاب رسانه به بالندگی برسد و به مرور زمان در حوزه مدیریت شهری قد بلند کند. البته طبق قاعده هشتمین دوره باید سال گذشته برگزار می‌شد ولی به دلیل کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد. در این دوران کرونایی عزیزانی را از دست دادیم که برای آن‌ها غفران الهی آرزو می‌کنم.
وی افزود: این دوره با شعار شهرداری تهران مبنی بر «کلانشهر تهران الگوی جهان اسلام» کار خود را آغاز کرده است.
دبیر این رویداد سپس با ارایه گزارشی از روند این جشنواره بیان کرد: از همه هنرمندان و فیلمسازانی که در این رویداد شرکت کردند که صاحبان اصلی جشنواره هستند و از همه همکارانم در موسسه تصویر شهر تشکر می‌کنم.
در کنار کالبد شهر، به روح آن هم توجه کنیم
در ادامه امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران روی صحنه آمد و گفت: هشتمین جشنواره کار خود را آغاز کرد و به یمن همین روزها خبرهای خوبی از جشنواره به گوش شهروندان خواهد رسید. وظیفه دارم از برگزارکنندگان و هنرمندانی که آثار خود را در معرض قضاوت قرار دادند، تشکر کنم.
وی افزود: حتماً دوستان در این چند وقت متوجه شده‌اند که کالبد شهر تغییر کرده است. در این موقعیت شهری یکی از نکاتی که به آن تاکید می‌شود، بحث این است که در کنار کالبد شهر به روح آن هم توجه کنیم به نظر می‌رسد در این حوزه کمکاری داریم. یک توجه ویژه به هویت شهر نیاز است که برگرفته از تمدن، انقلاب و دین ماست. اگر توجه درستی به هویت ملی، شهری و انقلابی بشود، بسیاری از آسیب‌های ما در شهر برطرف می‌شود.
توکلی‌زاده ادامه داد: در ذیل این موضوع سبک زندگی خانوادگی و شهری وجود دارد که باید به آن توجه کرد در این حوزه دستمان را به سمت سرمایه‌های شهر دراز می‌کنیم که همان مردم هستند. برای اینکه بتوانیم یک هویت درست و سرزنده را ترجیح بدهیم و شهری زیست‌پذیر داشته باشیم، نیاز داریم هنرمندان را دریابیم. در این راستا رخدادهای فرهنگی می‌تواند باعث شود توجه ما به برخی موضوعات بیشتر جلب شود. هنرمندان می‌توانند کمک کنند آسیب‌ها و رهیافت‌ها را بشناسیم. گرچه آسیب داریم اما ظرفیت هم داریم که هنرمندان می‌توانند آنها را معرفی کنند. این تمنا را دارم که مدیریت شهری را یاری کنید که هم مسایل شهر را بشناسند و هم به رهیافت های درست برسند و هم ظرفیت‌های شهر را به درستی معرفی کنیم. اینها همه در کنار هم می‌توانند مجموعه درستی بین مدیریت شهری و ظرفیت‌های بزرگ انسانی شکل بدهند.
اهدای جوایز بخش مسابقه محله
در ادامه مراسم جوایز بخش مسابقه محله اهدا شد.
در بخش ویژه شهر تهران لوح تقدیر به ستاره فردایی برای فیلم «رسیدن» به عنوان رتبه سوم رسید.
لوح تقدیر دیگر به عطیه سادات حجتی برای «شانه به شانه» به عنوان رتبه دوم اهدا شد.
دیپلم افتخار و رتبه اول این بخش به احسان طالبی برای فیلم «چهار راه» تعلق گرفت.
جوایز بخش اصلی محله هم به این شرح اهدا شد.
جایزه رتبه سوم به علی ترابی‌پور برای «من یک نفرم» رسید و جایزه رتبه دوم را مهدی شاهسواری برای «ایستگاه آخر» از آن خود کرد.
جایزه رتبه اول این بخش هم به سعید نجاتی برای «همیشه تو اول سلام می‌کنی» تعلق گرفت.
این خبر تکمیل می‌شود… امیدوارم براتون خبر   هشتمین جشنواره فیلم شهر آغاز به کار کرد براتون مفید بوده باشه

 
2022-07-17 22:10:03