هشتمین جشنواره «علم برای همه» آغاز شد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هشتمین جشنواره «علم برای همه» آغاز شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت علوم، جشنواره‌ «علم برای همه» در هشتمین سال برگزاری خود، با دغدغه‌های محیط زیستی، بحران آب و مدیریت منابع آب را موضوع محوری خود قرارداده […]

هشتمین جشنواره «علم برای همه» آغاز شد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هشتمین جشنواره «علم برای همه» آغاز شد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت علوم، جشنواره‌ «علم برای همه» در هشتمین سال برگزاری خود، با دغدغه‌های محیط زیستی، بحران آب و مدیریت منابع آب را موضوع محوری خود قرارداده است. این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود و شامل بخش‌های مختلفی است.
«دادارچه»، قصه‌هایی از محیط زیست ایران به شکل موشن ویدیو، به گویش‌ها و زبان‌های رایج در ایران به منظور آموزش همزیستی و عشق به محیط زیست و اهمیت حفاظت از آن برای کودکان زیر ۱۲ سال، «بوم‌رنگ»، معرفی فناوری های بومی مدیریت منابع آب درایران را هدف قرارداده است و «راشگو» شامل سه نمایش کوتاه رادیویی با ضرورت توجه به موضوع توان اقلیمی ایران است.
برای فراخوان نقاشی با عنوان «اسطوره‌های آب، اپوش و تیشتر» که مربوط به قدیمی‌ترین داستان‌های اسطوره‌ای ما مربوط به مبارزه‌ تیشتَر (فرشته‌ باران) با اَپوش (دیو خشکسالی) بوده و از دوره‌ باستان تا کنون به شکل‌های مختلف بازگو شده و نشانه‌ اهمیت آب و دیوصفتی خشکسالی است ۵۸ اثر و برای فراخوان بخش داستان‌نویسی علمی تخیلی با عنوان «نایآب» که متمرکز بر دانش بومی آب و در سه محور تاریخ جایگزین، تاریخ آینده و راه‌حل‌های فناورانه برای مدیریت آب ۶۰ داستان دریافت شده و لیست برگزیدگان در سایت جشنواره قابل مشاهده است.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت موزه ملی علوم و فناوری به آدرس https://www.inmost.ir/festival۱۴۰۱ آثار و محتواهای هشتمین جشنواره «علم برای همه» را ببینند. امیدوارم براتون خبر   هشتمین جشنواره «علم برای همه» آغاز شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-11-13 04:05:43