هزینه جراحی زیبایی سینه چه قدر است؟ رضایت از سایز و فرم سینه ها موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.  جراحی زیبایی سینه باید توسط یک جراح با تجربه و حاذق انجام شود. پزشک باید قبل از انجام جراحی در جلسات مشاوره، با فرد درباره چگونگی عمل و هدف از انجام عمل صحبت […]

هزینه جراحی زیبایی سینه چه قدر است؟

رضایت از سایز و فرم سینه ها موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.  جراحی زیبایی سینه باید توسط یک جراح با تجربه و حاذق انجام شود. پزشک باید قبل از انجام جراحی در جلسات مشاوره، با فرد درباره چگونگی عمل و هدف از انجام عمل صحبت کند. انجام جراحی زیبایی یک امر خصوصی است. برای انجام عمل های زیبایی هیچگاه خود را با  دیگران مقایسه نکنید.

 

هزینه جراحی زیبایی سینه به سایز و اندازه سینه بستگی دارد. هرچه جراح پلاستیک مدت زمان بیشتری برای انجام جراحی اختصاص دهد، هزینه جراحی افزایش می یابد. همچنین انجام جراحی در بیمارستان خصوصی موجب افزایش هزینه جراحی می گردد.  کمترین هزینه جراحی زیبایی سینه،  مربوط به جراحی لیفت سینه می باشد زیرا در این روش فقط سینه ها به سمت بالا کشیده شده و لیفت می شوند. سایز سینه در این روش کوچک یا بزرگ نمی شود.

انواع جراحی زیبایی سینه

به طور کلی جراحی زیبایی سینه به سه روش انجام می شود: 1- کوچک کردن سینه 2- بزرگ کردن سینه 3- اصلاح فرم سینه.  برخی از خانم ها به دلیل ابتلا به سرطان سینه مجبور هستند، قسمتی از سینه خود را بردارند. انجام جراحی موجب بهبود ظاهر سینه می شود.

کوچک کردن سینه

برخی خانم ها با انجام جراحی زیبایی سینه، اقدام به کوچک کردن سینه می کنند. خانم هایی که دارای سینه های بزرگ هستند، دچار پستان درد، کمر درد، گردن درد، بی حسی انگشتان و بی حسی دستان مواجه می شوند. برای کوچک کردن سینه ها مقداری از بافت غده ای سینه، چربی های اضافی و پوست روی سینه برداشته می شود و سینه ها کوچک و خوش فرم می شوند.  جراحی زیبایی سینه در مردان یکی از جراحی های رایج می باشد. برخی از مردان برای کوچک کردن سینه و عمل ژنیکوماستی به پزشک مراجعه می کنند.

پروتز سینه

در این روش جراحی زیبایی سینه معمولا از پروتزهای سیلیکونی، برای بهبود وضعیت ظاهری سینه استفاده می شود. پروتز سینه موجب افزایش سایز سینه می شود. پروتز سینه ممکن است به روش زیر عضله و یا روی عضله انجام شود. انتخاب نوع پروتز سینه بستگی به شرایط بیمار و نظر پزشک دارد.

برخی از خانم هایی که  جراحی زیبایی سینه را انجام می دهند، سینه هایشان به دلایل ژنتیکی، به اندازه کافی رشد نکرده است. این افراد برای افزایش حجم سینه از پروتز سینه استفاده می کنند. برخی از خانم ها هم به دلیل باردار شدن و گذراندن دوران شیردهی دوست دارند، سینه های خود را خوش فرم کنند. به همین علت قصد انجام جراحی زیبایی سینه دارند. اما در برخی دیگر از خانم ها مشکل عدم تقارن در سینه ها وجود دارد و جراحی را برای رفع مشکل انجام می دهند.

تزریق چربی به سینه

جراحی زیبایی سینه با استفاده از تزریق چربی، برای افزایش اندازه و حجم سینه ها انجام می شود. برای افزایش حجم سینه ها ابتدا به روش لیپوماتیک، بافت چربی مورد نیاز از قسمتهایی مخصوصی از بدن مانند شکم، پهلوها، ران، بازوها و یا دور ناف برداشته می شود. سپس سلول های چربی به  نقاط خاصی از سینه ها تزریق می شوند. از این روش خانم هایی استفاده می کنند که می خواهند سایز سینه های خود را افزایش دهند. به دلیل باردار شدن، دوران شیردهی و کاهش وزن های شدید، سایز  سینه ها کوچک شده است. این خانم ها برای افزایش حجم و گرد کردن سینه ها، از روش تزریق چربی استفاده می کنند. روش تزریق چربی برای ایجاد تقارن در سینه ها بسیار موثر می باشد.

جراحی لیفت سینه

یکی دیگر از روش های جراحی زیبایی سینه، انجام جراحی لیفت سینه می باشد. در این روش سینه های افتاده به سمت بالا کشیده شده و لیفت می شوند. پوست بدن برخی از خانم ها به اندازه کافی محکم  نیست و نمی تواند وزن سینه ها را تحمل کند. به همین دلیل با افتادگی سینه ها مواجه می شوند. به این حالت پستان ها پتوز می گویند. در این مواقع از لیفت سینه استفاده می شود. این جراحی بیشتر در خانم های مسن و خانم هایی که بعد از بارداری و گذراندن دوران شیردهی با افتادگی سینه مواجه شده اند، مناسب است.

روش بازسازی سینه

انجام جراحی زیبایی سینه برای بزرگ کردن سینه، احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد. این جراحی کمک می کند تا احساس خوشایندی نسبت به شکل سینه ها در بیمار ایجاد شود.

جراحی ترمیمی سینه

کسانی که جراحی زیبایی سینه با استفاده از پروتز را انجام داده اند، ممکن است به دلایل گوناگون مانند جابجایی پروتز، تغییر سایز سینه و یا پارگی پروتز احتیاج به جراحی ترمیمی داشته باشند. در برخی مواقع خانم ها از سایز پروتز گذاشته شده، رضایت ندارند و می خواهند آن را تعویض کنند.

هزینه و عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی سینه

برای جراحی زیبایی سینه باید پروتز سینه تهیه شود. قیمت برندهای مختلف پروتز با هم متفاوت می باشند.  از عوامل موثر دیگر بر هزینه جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه و ماهر برای انجام جراحی: دستمزد پزشکان با تجربه و مشهور بیشتر از دیگر پزشکان می باشد.
  • نوع پروتز انتخابی: پروتز های سیلیکونی از پروتزهای سالینی، گران قیمت تر می باشد.
  • موقعیت جغرافیایی مطب پزشک و یا محل کلینیک زیبایی: هزینه انجام جراحی زیبایی در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک متفاوت است.
  • تیم پزشکی: جراح ماهر برای انجام عمل از یک گروه دارای مهارت کافی و مجرب استفاده می کند.
  • وسعت محل جراحی
  • بیهوشی
  • هزینه بیمارستان
  • داروهای بعد از عمل
  • شرایط جسمانی بیمار
  • هزینه جلسات مشاوره
  • تست های قبل از جراحی
  • هزینه معاینه های بعد از جراحی
  • معاینه های دوره ای

 

چه کسانی نمی توانند جراحی زیبایی سینه را انجام دهند؟

انجام هر جراحی به ویژه جراحی زیبایی سینه نیازمند آمادگی های قبل از عمل می باشد. برای انجام این جراحی حتما با پزشک مشورت کنید. پزشک بعد از بررسی شرایط جسمانی، سابقه پزشکی، معاینه پستان  و شنیدن انتظارات فرد، تشخیص می دهد که انجام این جراحی امکان پذیر است یا خیر؟

  • خانم هایی که دچار عفونت در هر قسمتی از بدن خود باشند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری سرطان هستند.
  • خانم های باردار و خانم های شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مثل لوپوس
  • کسانی که مشکل انعقاد خون دارند.
  • کسانی که مبتلا به اختلالات روانی و یا بیماری افسردگی هستند.

 

کلام آخر

جراحی زیبایی سینه به روش های مختلف انجام می شود. هزینه این جراحی بسته به نوع جراحی و عوامل دیگر متفاوت است.  از دیگر عمل های جراحی محبوب در میان خانم ها عمل پروتز باسن است که برخی افراد تصور میکنند که میتوان آن را با سایر جراحی ها به صورت همزمان انجام داد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره جراحی سینه میتوانید به وب سایت دکتر شاهین بهجو به آدرس  https://doctorbehjoo.com/   مراجعه کنید .