هزینه بازسازی هر متر مربع ساختمان چقدر است؟ اولین سوالی که ممکن است برای هر فردی به وجود آید این است که چه زمان باید ساختمان را بازسازی کنیم و هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟ قبل از اینکه اقدام به بازسازی کنید؛ باید یک تعریف کلی از بازسازی ساختمان داشته باشیم. ما در این مقاله […]

هزینه بازسازی هر متر مربع ساختمان چقدر است؟

اولین سوالی که ممکن است برای هر فردی به وجود آید این است که چه زمان باید ساختمان را بازسازی کنیم و هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟ قبل از اینکه اقدام به بازسازی کنید؛ باید یک تعریف کلی از بازسازی ساختمان داشته باشیم. ما در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعات کافی در ارتباط با قیمت و هزینه بازسازی ساختمان را بدهیم. اینکه چه زمان باید یک ساختمان را بازسازی کنید و هزینه بازسازی ساختمان چقدر است. پس اگر دوست دارید اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایید؛ در این مقاله ما را دنبال کنید.

چه موقع ساختمان خود را بازسازی کنیم؟

بازسازی ساختمان در واقع به مجموعه اقداماتی گفته می شود که شما در جهت بهبود وضعیت یک ساختمان قدیمی انجام می دهید. بازسازی بر روی یک ساختمان باعث می شود طول عمر آن افزایش یابد. شما زمانی که از یک ساختمان استفاده می کنید؛ آن بنا دچار فرسودگی می شود و نیاز به بازسازی دارد. اما چه موقع بهترین زمان بازسازی ساختمان است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که برای بازسازی ساختمان باید در ابتدا چه مواردی را در نظر گرفت.

اول اینکه با کارشناس بازسازی ساختمان مشورت کنید.

قبل از هر چیز شما باید با یک کارشناس بازسازی ساختمان مشورت کنید. این کار باعث جلوگیری از هرگونه هزینه اضافی در طی پروسه بازسازی ساختمان می شود.

دوم اینکه چه قسمت هایی از خانه یا ساختمان را باید بازسازی کنیم؟

در مرحله بعد شما باید ببینید چه جاهایی از خانه نیاز به مرمت و بازسازی دارد. اتاق ها را باید بازسازی کنید یا اینکه آشپزخانه را ترمیم نمایید و یا حتی نمای بیرونی نیاز به مرمت دارد یا خیر.

سوم اینکه چه فصلی را برای بازسازی انتخاب نماییم

یکی از نکات مهم در بازسازی ساختمان فصلی است که شما برای بازسازی انتخاب می کنید. زیرا در فصل‌های سرد بازسازی کار دشواری است. چون سرما و عواملی جوی باعث می شود کار عقب افتد.

چهارم اینکه هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟

در آخر هم شما باید برای بازسازی ساختمان برآورد هزینه کنید که برای بازسازی به چه میزان هزینه نیاز دارید.

در مقاله مراحل بازسازی ساختمان، به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

هزینه‌‌های تاثیرگذار بر بازسازی ساختمان کدام است؟

یکی از مهمترین دغدغه افراد قبل از شروع بازسازی، میزان هزینه بازسازی ساختمان است. و اینکه چه عواملی میتواند بر هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. در شرایط فعلی بازار نباید ریسک کرد و باید قبل از هر چیزی میزان هزینه را برآورد کنید. اما چند عامل وجود دارد که بر میزان قیمت بازسازی ساختمان تاثیرگذار است.

سبک و میزان طراحی دکوراسیون می تواند بر هزینه ها تاثیرگذار باشد

اینکه شما چه سبکی را برای بازسازی در نظر میگیرید یا چه طراحی را انتخاب کرده‌اید هم میتواند بر قیمت نهایی اثرگذار باشد.

زیربنا و مساحتی که نیاز به بازسازی دارد نیز بر هزینه ها تاثیر می‌گذارد

فضایی که برای بازسازی انتخاب کرده‌اید هم مهم است. به طور مثال قصد دارید کل خانه را بازسازی کنید یا اینکه فقط قصد دارید قسمتی از ساختمان را بازسازی نمایید. هر چه زیربنای شما بیشتر باشد؛ باید هزینه بیشتری را متقبل شوید.

استفاده از انواع مصالح ساختمانی هم می تواند روی هزینه ها اثرگذار باشد.

یکی از عوامل مهم که بر قیمت نهایی بازسازی ساختمان تاثیرگذار است؛ استفاده از مصالح ساختمانی مورد نیاز میباشد. اینکه شما از متریال درجه یک استفاده می کنید یا حتی از مصالح خارجی در کار استفاده مینمایید هم می توانید بر میزان هزینه ا شما دخیل باشد.

تعداد کارگران و همچنین مدت زمان تحویل کار هم از عوامل تاثیرگذار محسوب می شود.

هرچه تعداد کارگران بیشتر باشد و مدت زمان تحویل کار زودتر، هزینه ها شما افزایش می یابد.

آیا بازسازی ساختمان با کمترین هزینه امکان دارد؟

همیشه سوالی که قبل از بازسازی ساختمان مطرح می شود این است که آیا با کمترین هزینه میتوانیم ساختمان خود را بازسازی نماییم یا خیر. عمر هر ساختمانی در هر کشوری متفاوت است. مثلا در کشور ایران عمر هر ساختمان به طور مفید 30-15 سال است و بعد نیاز به بازسازی دارد. یکی از نکاتی که شما باید بدانید این است که هزینه بازسازی خیلی پایین‌تر از هزینه ساخت است. پس پیشنهاد اول برای هر ساختمانی مرمت و بازسازی آن است. برای پاسخ به این که آیا با کمترین هزینه هم می تواند بازسازی انجام داد؛ باید بگویم بله چند راه وجود دارد.

یکی از بهترین راه‌هایی که شما می توانید با کمترین هزینه ساختمان خود را بازسازی کنید, مشاوره گرفتن از یک شرکت بازسازی ساختمان است. قبل از اینکه اقدام به بازسازی کنید می توانید از یک معمار مشورت بگیرید که چه راه‌هایی را انتخاب کنید که برای شما کمترین هزینه را در بر بگیرد. شما میتوانید با مراجعه به شرکت بازسازی ساختمان به آدرس www.sazin.co از خدمات مشاوره کارشناسان بازسازی ساختمان بهره مند شوید.

درصد عرف دستمزد پیمانکاری در بازار، برای انواع پروژه های بازسازی ساختمان چقدر است؟

امکان اینکه بخواهیم یک قیمت معینی را برای دستمزد در نظر بگیریم؛ وجود ندارد. چون هر پیمانکار و کارفرما بسته به میزان کاری که انجام می دهد؛ دستمزد متفاوتی دارند. هر پیمانکار بسته به میزان تجربه کاری و توانایی در تحویل نهایی کار یک نرخ مشخصی برای خود دارد. اما به طور کلی:

دستمزد پیمانکاران به صورت معمول بین 10 تا 15 درصد می باشد

دستمزد پیمانکاران برای خانه گلنگی که بیشتر از 30 سال عمر کرده اند بین 15 تا 20 درصد می باشد

برای بازسازی خانه های ویلایی بین 20 تا 23 درصد در نظر گرفته می شود

در صورتی هم که خرید مصالح با خود پیمانکار باشد؛ غیر از هزینه های مصالح بین 10 تا 18 درصد برای دستمزد در نظر گرفته می شود.

عوامل تاثیر گذار بر میزان دستمزد و قیمت پیمانکاری بازسازی چیست؟

به طور کلی عواملی وجود دارد که می تواند بر میزان دستمزد و قیمت پیمانکاری تاثیرگذار باشند. این عوامل شامل سه بخش اصلی می باشند.

میزان حجم پروژه

حجم پروژه ساختمانی شما می تواند بر میزان قیمت بازسازی تاثیرگذار باشد. اینکه شما قصد دارید چه درصدی از یک ساختمان را بازسازی کنید؛ بسیار مهم است.

توقعات و درخواست هایی که شما از پیمانکار دارید.

درخواست شما از پیمانکار بازسازی ساختمان هم بر میزان قیمت دخیل است. به طور مثال اینکه شما از پیمانکار بخواهید چه لوازمی را با چه برندی انتخاب کند یا اینکه چه سبک و دکوراسیونی را برای بازسازی در نظر بگیر هم می تواند بر قیمت اثر بگذارد.

نوع قراردادی که شما با پیمانکار می بندید.

به طور کلی سه نوع قرارداد وجود دارد. قرارداد با مصالح، قرارداد بدون مصالح و قرار داد مدیریتی که انتخاب هر کدام از این موارد بر میزان قیمت اثرگذار است.

هزینه بازسازی ساختمان چقدر تمام می شود؟

همان طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد عواملی همچون متراژ ساختمان، نوع دکوراسیون داخلی و همچنین مصالح مورد استفاده می تواند بر هزینه های تمام شده تاثیر بگذارد. اما هزینه های بازسازی ساختمان به صورت اقتصادی به شرح زیر می باشد.

بازسازی سطحی ساختمان به ازای هر متر مربع بین 5/1 تا 2 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

بازسازی عمومی و متوسط به ازای هر متر مربع بین 3 تا 4 میلیون تومان در نظر گفته می شود.

بازسازی کامل به ازای هر متر مربع بین 5 تا 6 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.