هجوم اولین دسته ملخ‌های صحرایی در هندیجان به گزارش رسانه خبری هاریکا از اخبار خوزستان ،جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: مشاهده اولین دسته‌های ملخ صحرایی در شهرستان از طرف تیم‌های پایش اطلاع رسانی شد. وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت خطرناک بلافاصله پس از مشاهده اولین دسته ملخ‌ها […]

هجوم اولین دسته ملخ‌های صحرایی در هندیجان

به گزارش رسانه خبری هاریکا از اخبار خوزستان ،جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: مشاهده اولین دسته‌های ملخ صحرایی در شهرستان از طرف تیم‌های پایش اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت خطرناک بلافاصله پس از مشاهده اولین دسته ملخ‌ها در روستای زلقی از توابع بخش مرکزی هندیجان آغاز شده است، افزود: سمپاش‌های زمینی شامل؛ دستگاه توربولاینر باغی، فرغونی و ULV بکار گرفته شده اند.

اسلامیان تاکید کرد: کشاورزان اطمینان خاطر داشته باشند که مبارزه با این آفت خطرناک ادامه خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین صدمه‌ای به محصولات کشاورزی منطقه وارد شود، البته از همه شهروندان به ویژه کشاورزان، دامداران و دریانوردان تقاضا می‌شود به محض مشاهده ملخ‌های صحرایی به صورت دسته و تجمع، بلافاصله موضوع را به اداره جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه با آن‌ها صورت گیرد.

ملخ صحرایی که مضرترین انواع ملخ‌ها است و اصولاً بومی ایران نبوده و در کشور‌های دیگر ملخ بیابانی نامیده می‌شود، البته، چون معمولاً از روی خلیج فارس پرواز می‌کند و خود را به ایران می‌رساند به آن ملخ دریایی نیز می‌گویند.