هابل بزرگترین ستاره دنباله دار را شکار کرد به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هابل بزرگترین ستاره دنباله دار را شکار کرد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، طبق اطلاعات ناسا، هسته یا مرکز جامد این ستاره دنباله دار به نام C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ حدود ۱۲۹ کیلومتر است که بزرگ‌تر از ایالت […]

هابل بزرگترین ستاره دنباله دار را شکار کرد

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  هابل بزرگترین ستاره دنباله دار را شکار کرد  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپیس، طبق اطلاعات ناسا، هسته یا مرکز جامد این ستاره دنباله دار به نام C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ حدود ۱۲۹ کیلومتر است که بزرگ‌تر از ایالت رود آیلند آمریکا به حساب می‌آید. همچنین هسته این ستاره دنباله دار ۵۰ بار بزرگ‌تر از یک نمونه معمولی است.
دیویود جوییت یکی از مؤلفان ارشد این تحقیق جدید با تأیید اندازه ستاره دنباله دار می‌نویسد: C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ در حقیقت فقط یک نمونه از هزاران ستاره دنباله داری است که بسیار کم نور هستند و در بخش‌های دورافتاده منظومه شمسی قرار دارند. ما همیشه احتمال می‌دادیم این ستاره دنباله دار بسیار بزرگ باشد زیرا با وجود فاصله زیاد بسیار درخشان است. اکنون نیز حدس ما تایید شد.
C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ اکنون در فاصله بسیار زیادی از زمین قرار دارد و با سرعت ۳۵ هزار و ۴۰۵ کیلومتر برساعت حرکت می‌کند. البته هیچ جای نگرانی درباره برخورد آن با زمین وجود ندارد، طبق اطلاعات ناسا فاصله C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ در ۲۰۳۱ به کمترین میزان تا زمین می‌رسد که حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر خواهد بود.
پیش از این ستاره دنباله دار رکورد دار بزرگترین هسته C/۲۰۰۲ VQ۹۴ بود که در سال ۲۰۰۲ میلادی رصد شد. تخمین زده می‌شد قطر هسته آن ۹۶ کیلومتر باشد.
C/۲۰۱۴ UN۲۷۱ نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی رصد شد. امیدوارم براتون خبر   هابل بزرگترین ستاره دنباله دار را شکار کرد براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 07:27:18