نیاز آبی نهال زردآلو و آلو چقدر است و چطور به باردهی آن کمک کنیم؟ نهال زردآلو و نهال آلو هر دو از بهترین نهال ها برای راه اندازی باغ میوه هستند. با خرید نهال های باکیفیت می توانید در مدت عمر اقتصادی نهال ها، میوه های پربار را برداشت کنید. این به شرطی اتفاق […]

نیاز آبی نهال زردآلو و آلو چقدر است و چطور به باردهی آن کمک کنیم؟

نهال زردآلو و نهال آلو هر دو از بهترین نهال ها برای راه اندازی باغ میوه هستند. با خرید نهال های باکیفیت می توانید در مدت عمر اقتصادی نهال ها، میوه های پربار را برداشت کنید. این به شرطی اتفاق می افتد که شما شرایط کاشت نهال ها را به درستی تأمین کرده باشید و از آنها مراقبت کنید.

کارهای زیادی باید پس از خرید نهال زردآلو و خرید نهال آلو انجام دهید. یکی از مهم ترین روش های مراقبت از نهال ها در باغ، آبیاری است. اجرای شیوه صحیح آبیاری نهال های زردآلو و آلو می تواند شما را به سودآوری خوبی برساند چون میوه های خوشمزه ای را برداشت خواهید کرد.

 

 

 

خرید نهال زردآلو و آبیاری آن ها

درختان زردآلو در اکثر مناطقی که زمستان های نسبتاً سردی را تجربه می کنند؛ مانند آب و هوای قاره ای با میانگین دمای زمستان 3- تا 4 – درجه سانتی گراد، و همچنین مناطقی با آب و هوای سخت، که دارای یک میانگین زمستانی 6- تا 7- درجه سانتی گراد. مانند همه درختان میوه، نهال های زردآلو نیز به تغذیه مناسب، هرس دقیق، مدیریت آفات و آبیاری منظم نیاز دارند تا عملکرد مطلوب و نمای زیبایی داشته باشد.

مرحله اول:

پروب رطوبت سنج را حدود 15 سانتی متر، در خاک پایه درخت زردآلو قرار دهید. شما باید درخت را زمانی آبیاری کنید که عدد رطوبت سنج، بین 4 تا 7 باشد؛ عاملی که نشان دهنده خاک مرطوب، تا عمق 15 سانتی متری است.

  • مرحله دوم:

خاک اطراف پایه درخت زردآلو را تا عمق حدود 182 تا 183 سانتی متری آبیاری کنید. نفوذ آب و میزان آبی که مصرف می کنید به ماهیت خاک باغ شما بستگی دارد. این مقادیر می تواند با توجه به نوع ارقام نهال زردآلو نیز متفاوت باشد. خاک های شنی به آب کمتری نیاز دارند؛ تقریباً 113 تا 150 لیتر آب.

  • مرحله سوم:

هر 10 تا 14 روز یکبار، خاک را از نظر میزان رطوبت، بسته به میزان بارندگی در منطقه خود آزمایش کنید، زیرا میزان بارندگی، جزئی از نیاز آبی درخت زردآلو محسوب می شود.

  • مرحله چهارم:

پس از آبیاری نهال های زردآلو، حدود 7 تا 10 سانتی متر مالچ ارگانیک، مانند خرده چوب کمپوست شده را به صورت دایره ای روی سیستم ریشه درخت زردآلو پخش کنید. یک فضای بدون مالچ، به طول 15 اینچ در اطراف پایه درخت از هر طرف تنظیم کنید. پوشش مالچ به عنوان یک عایق عمل می کند و حفظ آب در خاک را بهبود می بخشد.

بهترین ارقام نهال زردآلو که می توانید بخرید به صورت زیر فهرست می شوند:

نهال زردآلو نوری

نهال زردآلو نادری

نهال زردآلو شکرپاره

نهال زردآلو شاهرودی

نهال زردآلو رکسانا

نهال زردآلو انبه ای

نهال زردآلو تبرزه

نهال زردآلو جهانگیری

نهال زردآلو نصیری

نهال زردآلو قرمز

نهال زردآلو عسگرآباد دیررس

نهال زردآلو سلطنتی

نهال زردآلو پرتقالی

نهال زردآلو رجبعلی

نهال زردآلو قیسی

خرید نهال آلو و آبیاری آن ها

آیا تا به حال به خرید نهال آلو و پرورش میوه های خوشمزه آلو فکر کرده اید؟ اگر این نهال ها در مکان مناسب رشد کنند، می توانید تولید کننده موفق بهترین آلو در منطقه خود باشید.  مهم است که بهترین ارقام نهال آلو را انتخاب کنید که با موقعیت مکانی شما سازگار باشند. سه دسته اصلی از درختان آلو وجود دارد: هیبریدی اروپایی، ژاپنی و آمریکایی.

انواع نهال آلو بومی اروپایی، مقاوم بوده و در اکثر مناطق به خوبی عمل می کنند، در حالی که انواع نهال آلو ژاپنی در جایی که درختان هلو رشد می کنند (مناطق گرمتر) شکوفایی بهتری دارند. شکوفه‌های زودرس آلوهای ژاپنی آن‌ها را نسبت به سرماهای بهاری در مناطق سردتر، مقاوم تر ساخته اند. نهال آلو هیبریدی آمریکایی، معمولاً مقاوم‌ترین ارقام آلوها هستند.

نهال آلو اروپایی عموماً خود بارور هستند، اما آلوهای هیبریدی ژاپنی و آمریکایی، برای گرده افشانی متقابل، نیاز به نهال گونه گرده افشان دارند. بهتر است قبل از خرید ارقام نهال آلو، ابتدا شرایط منطقه خود را برای مشاوران نهالستان توضیح دهید تا رقم های مناسب را به شما پیشنهاد بدهند.

بهترین ارقام نهال آلو که می توانید از نهالستان معتبر کشور بخرید به صورت زیر فهرست شده اند:

  • نهال آلو قطره طلا
  • نهال آلوچه مراغه
  • نهال آلو شابلون کالیفرنیا
  • نهال آلو شابلون زود رس
  • نهال آلو بخارا زرد
  • نهال آلو اختری
  • نهال آلو خرمایی
  • نهال آلو تخم مرغی لواسان
  • نهال آلو بخارا قرمز

بهترین زمان کاشت نهال آلو

نهال ها و درختان آلو را در اواخر زمستان یا اوایل بهار در حالی که درختان خواب هستند، بکارید.

چگونه از درختان آلو مراقبت کنیم؟

  • آبیاری مناسب

پس از کاشت نهال های آلو باید آنها را به خوبی آبیاری کنید تا آب در عمق بیشتری از خاک نفوذ کند. حتماً در اولین فصل رشد، در هر هفته، درختان جوان را بسیار آبیاری کنید. سپس، آبیاری را به طور منظم دنبال کنید.

بهتر است گیاه را عمیقاً آبیاری کنید، سپس بگذارید خاک، خشک شود (البته نه کاملاً) و مجدداً آبیاری را تکرار کنید. اگر در منطقه شما، بارندگی کم است، درختان را تا اواسط اکتبر به خوبی آبیاری کنید تا در ماه های زمستان، رطوبت زیادی در اختیار داشته باشند. نیاز آبی نهال آلو بسته به ارقام مختلف می تواند متفاوت باشد.

  • کوددهی مناسب

کوددهی درختان جوان را تا زمانی که محصولی به بار نداده اند، آغاز نکنید. پس از تولید میوه، نهال ها به کوددهی منظم در تمام طول سال نیاز دارند. بهترین کودها در حال حاضر، کودهای نیتروژن دار است.

  • بررسی و کنترل آفت ها و بیماری های درخت آلو

برای کنترل آفات و بیماری ها، به خاطر داشته باشید که درختان آلو را هرس کنید تا از انتشار عوامل بیماری زا جلوگیری نمایید. همچنین می توانید در بهار، اطراف درختان را مالچ پاشی کنید؛ این کار به کنترل علف های هرز کمک خواهد کرد. اما حتماً در اواخر پاییز، پوشش مالچ را بردارید تا در زمستان، هیچ آفتی از آن به عنوان لانه یا تغذیه استفاده نکند. همچنین می توانید خاک اطراف درختان را در اواخر بهار به آرامی زیر و رو کنید تا هر گونه آفت در خاک از بین برود.

در فصل پاییز، برگ های زیر درخت را جمع کنید. برای جلوگیری از آسیب به درختان در زمستان، یک پوشش یا محافظ درخت در اطراف پایینی تنه در نظر بگیرید، به خصوص اگر درخت آلو در باغ، جوان باشد.

خرید نهال زردآلو و آلو با قیمت مناسب

نهالستان پالیز، با سال ها تجربه توانسته نیاز باغداران برای کاشت نهال های میوه را برآورده سازد. نهال های آلو و زردآلو که در این نهالستان به فروش می رسند در سلامت کامل هستند و با روش های استاندارد تا محل مشتری حمل می شوند. بهترین قیمت برای نهال های میوه تعیین شده تا امکان خرید برای همه فرآهم باشد. همین حالا می توانید با پالیز نهال تماس بگیرید.

برای خرید عمده نهال آلو و زردآلو شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرسhttps://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت