نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب نادر ابراهیمی/ در سیما هم ببینید به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب نادر ابراهیمی/ در سیما هم ببینید  به گزارش خبرنگار هاریکا، نمایش رادیویی تلویزیونی «آتش بدون دود» که ایوب آقاخانی نویسندگی و کارگردانی‌اش را بر عهده دارد روز گذشت […]

نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب نادر ابراهیمی/ در سیما هم ببینید

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب نادر ابراهیمی/ در سیما هم ببینید  به گزارش خبرنگار هاریکا، نمایش رادیویی تلویزیونی «آتش بدون دود» که ایوب آقاخانی نویسندگی و کارگردانی‌اش را بر عهده دارد روز گذشت در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش رونمایی شد.
این برنامه با اجرای مصطفی امامی و تهیه‌کنندگی محمد بخشایش روز گذشته ۱۶ خرداد از باغ کتاب تهران روی آنتن رفت و به آثار ایوب آقاخانی پرداخت. همچنین در این برنامه چهل و یکمین کتاب آقاخانی که یک مجموعه سه جلدی حاوی سه دهه نمایشنامه‌های صحنه‌ای او بود نیز رونمایی و درباره آن‌ها گفتگو شد.
مجموعه نمایشنامه‌های آقاخانی با نام «زیر نور موضعی» آثار سه دهه او را شامل دهه ۷۰، ۸۰ و نود در برمی‌گیرد.
در این برنامه ابتدا ایوب آقاخانی در توضیحاتی درباره نمایش رادیو تلویزیونی «آتش بدون دود» بیان کرد: نسخه تلویزیونی این مجموعه از شبکه نسیم پخش می‌شود و امیدواریم آنچنان که در شان نسخه دیداری باشد مخاطبا بتوانند از شبکه نسیم آن را تماشا کنند.
وی درباره این مجموعه که نوعی اقتباس آزاد است گفت: ما دست روی نگینی از ادبیات داستانی معاصر گذاشتیم و هدفمان شناساندن دوباره نادر ابراهیمی به مخاطبانی بود که از او غافلند.
در ادامه برنامه «استودیو هشت» فرهاد قائمیان از تجربه شنیدن نمایش‌های رادیویی سخن گفت و اینکه این نمایش‌ها او را به این هنر علاقمند کرده است.
در بخش دیگر این برنامه محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش در سخنان کوتاهی درباره ساخت این نمایش رادیویی توضیح داد و بیان کرد: ایوب آقاخانی از سرمایه‌های هنر نمایشی رادیویی است و آثاری که از او رونمایی می‌شود از جمله «زیر نور موضعی» و «آتش بدون دود» حاصل سه دهه تلاش‌های آقاخانی در حوزه نمایش است. نمایش «آتش بدون دود» همزمان با سالگرد درگذشت زنده یاد نادر ابراهیمی رونمایی می‌شود که نویسنده‌ای هویت محور بود. او ترانه‌های بسیار زیبایی هم سروده است و «وطن» از کلیدواژه‌های اوست.
وی اضافه کرد: نمایش «آتش بدون دود» برداشت آزادی از اثر زنده‌یاد ابراهیمی است که ایوب آقاخانی خوانش جدیدی را ایجاد کرده است و در کنارش فضای تصویری جذابی هم دارد که مخاطب می‌تواند از طریق تلویزیون دنبالش کند.
محسن بهرامی، بیوک میرزایی، ایوب آقاخانی، رامین پورایمان، حمید یزدانی، رویا فلاحی، امیر منوچهری فر، احمد لشینی از بازیگران نمایش «آتش بدون دود» هستند. امیدوارم براتون خبر   نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب نادر ابراهیمی/ در سیما هم ببینید براتون مفید بوده باشه

 
2023-06-07 13:55:40