ایتالیا، مهد هنر و زیبایی؛ کشوری است که اگر اندک احترامی برای جلوه‌های بصری و موسیقایی قائل هستید، باید حتما به آن سفر کنید. این کشور خوش ‌آب‌وهوای مدیترانه‌ای با ساکنان خونگرم و مهربانش که یادآور ایرانی‌ها هستند، شما را با آغوش باز به یک سفر بی‌نظیر دعوت می‌کند. اخذ ویزای توریستی ایتالیا هم به […]

ایتالیا، مهد هنر و زیبایی؛ کشوری است که اگر اندک احترامی برای جلوه‌های بصری و موسیقایی قائل هستید، باید حتما به آن سفر کنید. این کشور خوش ‌آب‌وهوای مدیترانه‌ای با ساکنان خونگرم و مهربانش که یادآور ایرانی‌ها هستند، شما را با آغوش باز به یک سفر بی‌نظیر دعوت می‌کند. اخذ ویزای توریستی ایتالیا هم به نسبت کار ساده‌ای است؛ بنابراین اگر به بازدید از چکمه‌ی اروپا علاقه دارید، برای سفر به ایتالیا تردید نکنید! در این مطلب شما را با شرایط ویزای توریستی ایتالیا و نحوه گرفتن آن آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

نحوه اخذ وقت سفارت ایتالیا

برای اینکه بتوانید به ایتالیا سفر کنید، برای درخواست ویزای توریستی ابتدا باید از کارگزاری سفارت ایتالیا  (ckgs) وقت بگیرید. از آنجا که معمولا حجم این درخواست‌ها برای سفر به ایتالیا بالاست، هر دو ماه یکبار کارگزاری امکان گرفتن وقت برای رفتن به سفارت را ممکن می‌کندِ به همین دلیل، ظرفیت وقت این سفارت به سرعت پر می‌شود. نکته مثبت اینجاست که می‌توانید به صورت آنلاین وقت بگیرید و نیازی به مراجعه حضوری در این مرحله نیست. پس از ثبت درخواست، حدود 10 تا 15 روز کاری طول می‌کشد تا نوبت شما برای رفتن به سفارت برسد.

نکته بسیار مهم درمورد اخذ ویزای ایتالیا برای سفرهای توریستی این است که فقط و فقط برای سفر به قصد گردش و تفریح می‌توانید از این نوع ویزا استفاده کنید و امکان اخذ آن برای درمان، تحصیل یا غیره وجود ندارد!

 

وقت فوری سفارت ایتالیا

متاسفانه فعلا امکان درخواست وقت فوری سفارت ایتالیا وجود ندارد و تنها به دو روش می‌توان درخواست ویزا داد: وقت عادی و وقت پریمیوم یا VIP.

به این نکته هم توجه داشته باشید که وقت VIP سریع‌تر از وقت عادی نیست، بلکه تنها شامل پذیرایی از شما و عدم صبر در صف تا رسیدن نوبت خواهد بود. متاسفانه عدم امکان اخذ وقت فوری سفارت ایتالیا، بازار سیاه وقت‌های از پیش گرفته شده را داغ کرده است و برخی از آن‌ها حتی تا چندین میلیون تومان به فروش می‌رسند! ناگفته پیداست که درصورت مشاهده، با متخلفان برخورد می‌شود.

 

شرایط و قیمت ویزای ایتالیا

برای گرفتن وقت از سفارت، کارگزاری مبلغ 110 یورو برای وقت عادی و 151 یورو برای وقت VIP  یا پریمیوم از شما خواهد خواست. نحوه پرداخت این مبلغ به صورت نقد و حضوری است و علاوه بر آن لازم است تا 500 هزار تومان ودیعه نیز به صورت آنلاین پرداخت کنید که در زمان حضور در کارگزاری به شما بازگردانده می‌شود.

درصورتی که قصد دارید خانوادگی به این کشور سفر کنید و اعضای خانواده شما حداکثر چهار نفر هستند، می‌توانید در بخش «خانوادگی» وب‌سایت کارگزاری درخواست خود را ثبت نمایید. البته این را در نظر داشته باشید که اعضای خانواده تنها والدین و فرزندان محسوب می‌شوند و اعضای درجه دو مانند خواهر و برادر را نمی‌توان به این روش به سفر برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایتالیا برای سفر توریستی

فرم درخواست ویزا

پرینت نوبت سفارت

دو قطعه عکس

پاسپورت با دو صفحه خالی و 6 ماه اعتبار

مدرک رزرو بلیط هواپیما و اقامت هتل

بیمه مسافرتی

 

برای اطلاع از شرایط اخذ وقت سفارت فرانسه یا شرایط ویزای توریستی کانادا کلیک کنید.