نامگذاری ۲ سالن سازمان سینمایی به نام‌ شهید آوینی و ملاقلی‌پور به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری نامگذاری ۲ سالن سازمان سینمایی به نام‌ شهید آوینی و ملاقلی‌پور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید در سالن‌های […]

نامگذاری ۲ سالن سازمان سینمایی به نام‌ شهید آوینی و ملاقلی‌پور

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری نامگذاری ۲ سالن سازمان سینمایی به نام‌ شهید آوینی و ملاقلی‌پور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید در سالن‌های سینمایی سازمان سینمایی در جمع مدیران و همکاران سینمایی طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم ملاقلی پور نماد سینماگر متعهد، عدالت جو و تصویرگر حماسه‌های این سرزمین و شهید آوینی چراغ راه هنر و سینمای انقلاب است.
وی ادامه داد: سه دهه از پرواز آسمانی، سید شهدای اهل قلم می‌گذرد و امروز، بیش از گذشته توجه به آرا، افکار، اندیشه‌ها و تجربیات او ضروری به نظر می‌رسد.
به گفته وی، شهید آوینی، هنرمند متولد شده در دامان پاک انقلاب اسلامی بود، پیشرو و در عین حال وفادار به آرمان‌ها و امیدوار به رویش و بالندگی نسلی که انقلاب اسلامی را درک کرده بود.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زمانه ما، روزگار تبلیغات و هوچی‌گری رسانه‌هایی است که حقیقت را به هزار ترفند معامله و مصالح را قربانی منافع می‌کنند. خاطرنشان کرد: در این هیاهوی پر زرق و برق، سینماگرانی چون زنده یاد رسول ملاقلی پور و سید مرتضی آوینی می‌توانند تراز حرکت بر مسیر روشنگری و الگوی هنرمند متعهد و انقلابی باشند. خدا را شاکریم که از عزیزان، گنجینه‌ای باشکوه باقی مانده است.
وی با اشاره به روز هنر انقلاب یادآور شد: روز هنر انقلاب اسلامی، روزی فرخنده و اشاره‌ای به پیوند دیرینه نظام با فرهنگ و هنر است. انقلاب اسلامی، محل رویش هنرمندان بسیاری بود. زنان و مردان بزرگواری که در ساحت هنر، حماسه آفریدند و لحظات پرشکوه تاریخ چهل ساله این سرزمین و مردمان قهرمانش را ثبت کردند. سینماگران در این میانه، سهمی به سزا داشتند و چهره‌های چون ملاقلی پور و شهید آوینی نگین‌های درخشان سینمای دفاع مقدس به مثابه ناب ترین دستاورد این جهاد چهل ساله هستند.
خزاعی عنوان کرد: زنده یاد ملاقلی پور و شهید آوینی به مثابه چراغ راه هستند و نیاز است در گام دوم انقلاب، مسیر حرکت به سمت سینمای انقلابی، پاک و متعالی را با اراده مضاعف بپیماییم. بازشناسی شخصیت، افکار و اندیشه‌های شهید بزرگوار آوینی و مشی و منش زنده یاد ملاقلی پور، همراه ما در این مسیر است.
به گفته وی، این نامگذاری به نام‌های زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید آوینی در واقع، ادای احترام به سینماگرانی است که خلاقیت، جسارت، نوآوری، خلوص، تعهد و شور انقلابی از ویژگی‌های آثار آنها است.
سالن نمایش فیلم سازمان سینمایی به یاد و نام هنرمند فقید رسول ملاقلی پور و سالن‌ جلسات تخصصی و نمایش فیلم به نام شهید سیدمرتضی آوینی نامگذاری و مزین گردیده است. امیدوارم براتون خبر   نامگذاری ۲ سالن سازمان سینمایی به نام‌ شهید آوینی و ملاقلی‌پور براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-13 15:19:09