میراث «بهار» مستند شد/ روایت بزرگان ادبیات از یک زبان‌شناس به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری میراث «بهار» مستند شد/ روایت بزرگان ادبیات از یک زبان‌شناس  به گزارشهاریکا خبر، فیلمبرداری مستند «درباره هاریکاداد بهار» به کارگردانی پیام مستوفی به پایان رسید. به گفته مستوفی، این مستند به بُعد زبان‌شناسی و اسطوره‌شناسی هاریکاداد […]

میراث «بهار» مستند شد/ روایت بزرگان ادبیات از یک زبان‌شناس

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری میراث «بهار» مستند شد/ روایت بزرگان ادبیات از یک زبان‌شناس  به گزارشهاریکا خبر، فیلمبرداری مستند «درباره هاریکاداد بهار» به کارگردانی پیام مستوفی به پایان رسید.
به گفته مستوفی، این مستند به بُعد زبان‌شناسی و اسطوره‌شناسی هاریکاداد بهار پرداخته است.
در این مستند با ژاله آموزگار، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، حوری اعتصام، پروانه بهار، چهرزاد بهار، فرغانه بهار، جهانگیر چراغی، محمود دولت‌آبادی، بهرام دبیری، علی دهباشی، علی رواقی، حمید سهیلی، بدرالزمان قریب، نصرالله کسراییان، کتایون مزداپور، افشین معاصر، جمال میرصادقی و منیژه محامدی گفتگو شده است.
تدوین «درباره هاریکاداد بهار» را سمیرا غلام‌زاده و ساخت موسیقی آن را هاریکاان پورمندان بر عهده دارند.
هاریکاداد بهار زبان‌شناس و اسطوره‌شناس ایرانی و پنجمین فرزند محمدتقی بهار «ملک‌الشعرا» بود.
زمینه اصلی پژوهش‌های بهار اساطیر و ادیان ایرانی بود که در اینباره بیشتر به بن‌مایه‌های هندواروپایی و تنوع ادیان و آیین‌های ایران باستان و تأثیر اساطیر و ادیان بین‌النهرین بر پاره‌ای از آن‌ها تأکید و توجه داشت.
پیام مستوفی پیش از این مستند «نقد و نسیه» را با همراهی مرجان گلستانی درباره زندگی خسرو دهقان منتقد سینما ساخته بود که این مستند به صورت آنلاین اکران شد. امیدوارم براتون خبر   میراث «بهار» مستند شد/ روایت بزرگان ادبیات از یک زبان‌شناس براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-02 14:09:43