«موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» پیشتاز اکران نوروزی در گیلان به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» پیشتاز اکران نوروزی در گیلان  سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و […]

«موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» پیشتاز اکران نوروزی در گیلان

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» پیشتاز اکران نوروزی در گیلان  سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شد، اظهار کرد: سینماها نیز جز نخستین فعالیت‌هایی بودند که در این مدت بارها به دلیل اوج گیری ویروس کرونا تعطیل شدند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با کنترل نسبی ویروس و به ویژه تسریع در واکسیناسیون عمومی و بهبود وضعیت با ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت این بخش هم آغاز شد، افزود: نوروز امسال شاهد فعالیت سینماها با اعمال برخی محدودیت‌ها هستیم.
فعالیت سینماها در ایام نوروز با ۷۵ درصد ظرفیت
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس دستور العمل سازمان سینمایی سینماها می‌توانند با ۷۵ درصد ظرفیت اقدام به نمایش فیلم‌ها کنند، گفت: این دستور العمل در اکران‌های نوروزی اعمال شده است.
مصباح با بیان اینکه قبل از این دستور العمل سینماها با توجه به شرایط کرونایی می‌توانستند تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، تصریح کرد: قطعاً افزایش ظرفیت‌ها و اکران فیلم‌های روز می‌تواند سبب رونق دوباره سینماها شود.
وی با اشاره به آسیب‌های اقتصادی کرونا به صنعت سینما و سینماداران به ویژه در سطح استان، گفت: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط سخت اقتصادی بسیاری از سینماداران اعلام کردند که دیگر توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند و اقدام به تعطیلی سالن‌های سینمایی کردند.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال برگزاری همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان نوید بخش بازگشت روزهای خوب برای سینماها بود، اضافه کرد: با توجه به شرایط خوب و تلاش مضاعف ستاد برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر در گیلان شاهد افزایش دو برابری تعداد تماشاگران در مقایسه با سال کرونایی گذشته بودیم.
وی با اشاره به سابقه علاقه گیلانی‌ها به هنر هفتم، اظهار کرد: قطعاً اکران فیلم‌های مناسب و مخاطب پسند در ایام نوروز می‌تواند نوید بخش بازگشت روزهای خوب به سینماهای استان گیلان باشد.
مصباح در ادامه به فیلم‌های پیش بینی شده در جدول اکران‌های نوروزی که از روزهای گذشته نمایش آنها در سطح استان به ویژه شهر رشت و در سینما ۲۲ بهمن آغاز شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهار فیلم در حال نمایش برای علاقه مندان است.
وی «قدغن»، «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» را چهار فیلم جدول اکران‌های نوروزی در استان گیلان عنوان کرد و ادامه داد: در روزهای آینده سه فیلم «مرد بازنده»، «روز صفر» و «گل به خودی» که در حوزه سینمای کودک و نوجوان است به این جدول اضافه می‌شود.
پیش بینی ۵ سانس برای اکران فیلم‌های نوروزی
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این فیلم‌ها تأمین کننده جدول اکران‌ها تا عید سعید فطر در استان است، اضافه کرد: با اضافه شدن این فیلم برخی از فیلم‌ها از چرخه نمایش خارج می‌شوند.
وی همچنین به تعداد سانس‌های نمایش فیلم‌ها اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر پنج سانس برای اکران این فیلم پیش بینی شده است، گفت: ساعت ۱۴ عصر فیلم «قدغن»، ۱۵:۴۵ عصر «موقعیت مهدی»، ۱۷:۳۰ عصر فیلم «سگ بند»، ۱۹:۱۵ عصر فیلم «شادروان»، در ساعت ۲۱ شب نیز برای بار دوم فیلم «قدغن» به نمایش گذاشته می‌شود.
مصباح با بیان اینکه اکران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: این برنامه اکران فیلم‌ها تا حدود ۱۰ روز آینده است و احتمال تغییر جدول با ورود فیلم «مرد بازنده» و «روز صفر» وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به فیلم‌های مورد استقبال تماشاگران، گفت: از ابتدای اکران‌های نوروزی فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» بیشترین تعداد تماشاگران را داشته است.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در ایام نوروز سینما سیار نیز به همت انجمن سینما جوان استان در مناطق فاقد سالن سینمایی و محروم حضور خواهد یافت، ادامه داد: مجموعه مردمی فیلم عمار نیز همانند ایام جشنواره فجر فیلم «موقعیت مهدی» را در مناطق محروم اکران می‌کند. امیدوارم براتون خبر   «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» پیشتاز اکران نوروزی در گیلان براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-21 12:19:06