مواد غذایی چاق کننده سالم / راههای از بین بردن نفخ حبوبات به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  مواد غذایی چاق کننده سالم / راههای از بین بردن نفخ حبوبات  به گزارش خبرنگار هاریکا، علیرضا یارقلی در خصوص چاق کننده‌های سالم گفت: هر چیزی که رطوبت شما را زیاد کند چاق کننده […]

مواد غذایی چاق کننده سالم / راههای از بین بردن نفخ حبوبات

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  مواد غذایی چاق کننده سالم / راههای از بین بردن نفخ حبوبات  به گزارش خبرنگار هاریکا، علیرضا یارقلی در خصوص چاق کننده‌های سالم گفت: هر چیزی که رطوبت شما را زیاد کند چاق کننده است سمنو و رب اناب و خود اناب چاق کننده است که می‌توان قبل و بعد غذا استفاده کرد و هم در در طی روز استفاده شود.
وی افزود: مصرف این مواد برای هر بدنی مناسب و کمک کننده است.
این متخصص طب سنتی در مورد مصرف این مواد غذایی گفت: روزانه می‌توان با توصیه پزشک سه قاشق غذا خوری استفاده کرد اما نباید در استفاده از آن زیاده روی شود.
وی با اشاره به اینکه بادام چاق کننده است گفت: شیربرنج و فرنی نیز چاقی سالم می‌دهند.
یارقلی در خصوص نفخ حبوبات گفت: برخی از مواد غذایی تولید گاز می‌کنند و برای افراد نفاخ توصیه نمی‌شوند همچون حبوبات که در این گروه قرار می‌گیرند.
وی افزود: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آنها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
متخصص طب سنتی تاکید کرد: راهکار دیگر برای رفع نفخ حبوبات پختن آن به همراه زیره و برنج است. امیدوارم براتون خبر   مواد غذایی چاق کننده سالم / راههای از بین بردن نفخ حبوبات براتون مفید بوده باشه

 
2022-09-06 13:16:42