مهم ترین وظایف یک پشتیبان سایت وردپرس چیست؟| یاس وب وب سایت کسب و کار شما مانند یک خودرو است، اگر به طور منظم سرویس و نگهداری نشود، در نهایت خراب می شود. اکنون که تقریباً همه کسب و کارها آنلاین شده اند، رقابت زیادی در آنها وجود دارد. رقبای شما همگی در تلاش هستند […]

مهم ترین وظایف یک پشتیبان سایت وردپرس چیست؟| یاس وب

وب سایت کسب و کار شما مانند یک خودرو است، اگر به طور منظم سرویس و نگهداری نشود، در نهایت خراب می شود. اکنون که تقریباً همه کسب و کارها آنلاین شده اند، رقابت زیادی در آنها وجود دارد. رقبای شما همگی در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها به خوبی کار می کند و در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. پس چگونه انتظار دارید که از رقبای خود پیشی بگیرید، در صورتی که از عملکرد و سلامت سایت خود قافل هستید!؟

شما باید به طور منظم پشتیبانی سایت وردپرس خود را انجام دهید تا همیشه سایت سالمی داشته باشید. بهتر است یک وردپرسکار با تجربه را استخدام کنید تا در این زمینه به شما کمک کند. به این ترتیب می توانید روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید و کمتر نگران حفظ وب سایت خود باشید.

مهم ترین وظایف پشتیبان سایت وردپرس

  • به روز رسانی هسته وردپرس، قالب سایت، افزونه ها و نسخه php

بعد از طراحی سایت وردپرس سایت شما نیاز به بروزرسانی مداوم دارد. باید هر ماه هسته وردپرس، قالب سایت، افزونه ها و نسخه php بروز شوند. امکان دارد بعد از بروزرسانی بخش های مختلف سایت از کار بیوفتد پس لازم است بعد از بروزرسانی تمامی بخش های مهم سایت از جمله دکمه سبد خرید، درگاه پرداخت، ارسال فرم ها را بررسی کنید که به درستی کار کند. در غیر اینصورت باید بعد از بروزرسانی نسبت به تعمیر بخش های اصلی سایت یا رفع مشکلات بهم ریختی اقدام کنید.

  • سازماندهی افزونه ها

هر چه تعداد افزونه ها بیشتر شود سرعت سایت کند شده و عملکرد سایت ضعیف می شود و باعث افت رتبه و کاهش بازدیدکنندگان سایت خواهد شد. همچنین افزونه های نال شده و رایگان نیز سایت را دچار مشکل می کند. پس باید تمامی افزونه های سایت بررسی شود و افزونه های غیرفعال و بلااستفاده حذف شود و افزونه های نال شده با افزونه های اورجینال جایگزین شود.

  • بهینه سازی هاست و پایگاه داده

در بخش هاست و رسانه های وردپرس معمولا فایل های زیادی وجود دارد که بلااستفاده هستند و در هیچ جای سایت استفاده نشده اند باید این فایل ها را شناسایی و حذف کنید. همچنین دیتابیس سایت نیز باید ماهیانه بهینه سازی شود تا باعث کندی سرعت سایت نشوند.

  • مانیتورینک سایت و رفع مشکلات قطعی و خطاهای رایج وردپرسی

باید روزانه سایت به صورت انسانی چک شود که اگر سایت دچار قطعی شد سریعا پیگیری و رفع شود. اگر سایت شما قطع و وصلی بسیار دارد باعث می شود رباتها نتوانند صفحات سایت را خزش و ایندکس کنند. در نتیجه باعث افت رتبه سئو سایت خواهد شد. همچنین امکان دارد به دلایلی سایت دچار ارور و خطا شود که باید سریعا منشا آن بررسی و رفع شود.

  • افزایش امنیت سایت

موضوع تامین امنیت سایتهای وردپرسی از اولویتهای اصلی فعالیت های پشتیبانی سایت است و باید تمامی چک لیست های امنیت سایت به درستی و اصولی انجام شود. عدم تامین امنیت سایت باعث هک سایت و نابودی سئو سایت خواهد شد. هک سایت به شدت باعث افت رتبه سایت خواهد شد و کلمات کلیدی از نتایج جستجو حذف می شوند.

  • امور مربوط به هاستینگ و تهیه نسخه پشتیبان

پشتیبان سایت وظیفه دارد به طور منظم از سایت نسخه پشتیبان تهیه کند و در فضای امن دیگری آن را نگهداری کند و در صورت بروز مشکلات عظیم سایت سریعا اقدام به بازگردانی سایت کند. همچنین باید پیگیر تمدید سرویس های هاست و دامنه شود و موعد سررسید آن را به مدیر سایت گزارش دهد. عمچنین اگر سایت با خطاهای سرور مواجه شد باید از طریق هاستینگ جهت رفع مشکل سایت اقدام کند.

  • پاسخگویی و پشتیبانی تلفنی

پشتیبان سایت باید در بازه زمانی مشخصی که به مدیر سایت اعلام می کند، پاسخگوی سوالات کارفرما باشد و راهنمایی ها و آموزشات مدیریت سایت را در حد لازم به کارفرما ارائه دهد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم برخی از وظایف اصلی پشتیبان سایت وردپرس را شرح دهیم. هر چند هر پشتیبان سایت با توجه به نیاز کارفرما، وظایف خاصی را برای پشتیبانی سایت ارائه می دهد که از سایر خدمات همکاران دیگر متفاوت است. اما در این مقاله ما سعی کردیم موارد پایه و پیشفرض وظایف پشتیبانی سایت را ارائه دهیم که در اکثر ارائه دهندگان این خدمات معمولا یکسان است.

شرکت یاس وب با برخورداری از تیم منسجم و کاربلد و با سالها تجربه در زمینه وردپرس می تواند گزینه مناسبی برای پشتیبانی سایت وردپرس شما باشد. این شرکت خدمات پشتیبانی را در 2 پلن پایه و سفارشی ارائه کرده است که جوابگوی تمامی نیازهای مدیران سایت های وردپرسی است.

در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی و رفع مشکلات فنی سایت می توانید به سایت یاس وب به آدرس اینترنتی www.yasweb.net مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09196289328 تماس بگیرید.